Предварително бях поръчал крушки. Великата китайска държава, за щастие в момента ни предлага огромен набор от най-различни типове крушки. Те са толкова много, че ми отне няколко дни само в проучване и гледане на снимки и клипове на различните видове, за да си изградя представа какво точно ми трябва. И тук изискванията ми не бяха малки - крушката хем трябва да свети силно, хем да не е прекалено. Не исках да правя платки с диоди, просто на този стоп не смятам, че ще отива, имайки предвид крушовидната му форма. Крушката трябва да разсейва светлината, трябва да не свети в една точка. С нов, никелиран рефлектор, и посоката на светлината има значение. С нормална халогенна крушка ще свети слабо, и няма да е равномерно. С диодна крушка с диоди светещи настрани ще свети силно, но няма да е добре насочена светлината. За щастие, самият вътрешен релеф на стъклото на стопа работи в моя полза. Той представлява малки издатинки, които при директно насочена към тях светлина, я отблъскват назад и настрани. Връща я към никелирания рефлектор, и се получава възможно най-добре разпръсната светлина.
От горното писание който разбрал - разбрал Трудно е да пренеса в думи хилядите си изисквания и прищявки
Време е за сними. Крушките бяха избрани, и поръчани:
Съответно бяла крушка за стоповете, и оранжева за мигача:
Монтажът е директно на фасунката, като избраната крушка е възможно най-прибрана, за най-добра осветеност. За габарит реших да си оставя нормална балонна 5 ватова крушка - светодиодна, дори 5 ватова свети много силно и се губи ефекта:
Tук е моментът да обясня, че променям структурата на стопа - на мястото на задната светлина идва мигачът, а мигачът става втори стоп - така при натиснати спирачки свети вече целият стоп. Задна светлина ЩЕ ИМА, но за нея ще споделя на по-късен етап, тъй като е в процес на технологично измисляне (голям мислител се извъдих...)
Следват сними на светещите вече стопове. Тук се наложи да намаля осветеността на снимките, за да се вижда горе-долу какво става, понеже на нормална осветеност се вижда само едно червено петно, и нищо не се разбира. Вижда се вече като резултат мисловната ми дейност на тема "разпръскване на светлина в стопа", лично аз смятам, че трудно би станало по-добре. На живо светят превъзходно, някой ден ще ги видите
Габарит:
Габарит и стоп:
Габарит и мигач:
Пълна мощност - габарит, стоп и мигач:
И на видео вече как реално свети, тук се вижда доста по-добре и може да добиете реална представа за крайният резултат:
Дотук добре. Мигачите също светят изключително добре, може да направя клип и с тях, но в момента стъклата са дадени да им се сложи специално защитно фолио, да не горят от слънцето. За задната светлина също ще се коментира, тя е повече от задължителна, без нея не може. И там имам интересни идеи, като основата на всички е да седи изчистено и ненатрапчиво. Иначе най-лесно е да забия два плафона под бронята, но не искам.
А да, забраих да добавя една малка, но според мен важна подробност - всички крепежи са, или ще бъдат заменени с неръждаеми.
За момента от мен е това, скоро и за други неща ще споделям, и в други детайли, малки и големи, има развитие, но ще ги караме едно по едно
Поздрави,
Ивайло