Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Топ потребители

  1. __smirnoff__

    __smirnoff__

    Организатор


    • Points

      16

    • Мнения

      782


  2. Logrus

    Logrus

    Потребител


    • Points

      4

    • Мнения

      2563


  3. roodnb

    roodnb

    Организатор


    • Points

      4

    • Мнения

      1209


  4. kukumitcin

    kukumitcin

    Потребител


    • Points

      3

    • Мнения

      829


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 06/14/22 във всички области

  1. Та така, взех си колата, поне временно. Дали ще я вземе майстора да я довършва - божа работа. Но каквото е - това е. Положението е ясно - прее*ан съм, и имах два възможни варианта за действие - де седя и да мрънкам, да псувам, да се дразня, и да хейтя, или пък да се стегна, и да извлека максимума от ситуацията, в която попаднах. Не го мислих много, и взех решение какво ще правя. Ако трябва да действаме по учебник - цялостно, за проекта, първо трябва да се изчисти механичната част, защото по колата има доста промени. След това е купето, и чак накрая интериори и заигравки. В началото не потръгнаха така нещата, бояджията я взе почти веднага, след като я купих. Нямах време за подготовка по другата част, a и освен това нямах нужните неща - сухото окачване беше само мечта. Съответно в така развилата се ситуация, реших, че ми се отваря перфектния прозорец да действам и да сменя окачването, за да си дойде колата на правилната стойка и да се напаснат калниците по гумите - точно както трябва да е. Речено-сторено. Тук вече дойдоха следващите проблеми проблем 1 - нямам условия за работа - нито подемник, нито канал. Само 2-3 крика и стойки проблем 2 - времето. Ако все пак бояджията удържи на думата си, за 10 дни колата трябва да е готова. Имайки предвид проблем 1, няма да е лесно... Заех се с организирането на нещата. Време за работа - понеделник след работа (след 16 и 30), и четвъртък след работа (пак след 16 и 30). За предницата нямах нужда от много помощ, и щях да се справя сам. Тя беше готова още същата вечер (понеделник). По-подробно и със снимки - след малко Задницата беше сложна. Трябваше да се свали всичко - мотор, скорости, старото окачване, резервоара, след това да се изреже кутията за акумулатора, после да се изреже тунела, после да се сглоби на земята двигателя със скоростите и сухото окачване, и накрая цялото това нещо да се качи и монтира към купето. Започвам подред. Понеделник в 16:37 вече бях строен пред колата. Не валеше, затова реших да работя навън. Подпуках я. Тук единственото, което трябваше да направя, е да сменя пружините с по-ниските. Държа да отбележа, че има разлика в дължините на пружините между естел 1 и естел 2. Аз използвах пружини от естел 2, намалени с две витки и половина. Започнах с огледи по окачването. Имайки впредвид, че колата е седяла 15 години в гаража, без да се кара, очаквах всичко да е леш. С огромна изненада обаче открих, че положението никак, ама никак не е зле. Всичко по окачването е сменяно с чисто ново. Ето малко снимки за да се добие представа: да, дори амортесьорите са сменяни. Колкото и да са нови, вероятно и аз ще ги сменя, разбира се. Ето ги и старите и новите пружини: И вече с монтирани фланци и джанти: На тези снимки все още не е раздвижена колата, не си е дошла на позата. Но дори и тук си личи, че застават абсолютно перфектно, точно както съм го мислил. Доволен съм дотук. Следващото действие беше да подготвя отзад покрай мотора - да разкача тръби, маркучи и кабели, както и всички пречещи кори, за да сме готови за четвъртъка, когато организирах двама приятели да идват да помагат. Задействах се с чистенето и разглабянето: Бях набрал добра засилка, и още по светло, някъде към 19, 19 и 30 нещата изглеждаха по този начин: като за сам човек останах доволен от свършеното. Ето и една бонус снимка, малко "арт" от серията скрап/лъскачка. На всичкото бързане с Биляна, успоредно правех и другата Шкода, подготвях я за събора - масла, филтри, регулиране на клапани, центровка на запалването, настройка на карба, и доооста работа по спирачките: Така доволен от свършената дотук работа, завих колата и се прибрах. С нетърпение вече чаках да дойде четвъртъка, за да подкараме и задницата. Дойде денят, и в 16 и 20 двама от тримата действащи лица вече бяхме на линия. Натумри се небето, и реших, че ще работим вътре в цеха. Супер, ще я вкараме на ход, но тук има уловка - вкараме ли колата, задължително в 7:00 на следващия ден тя трябва да е на гуми извън цеха - все пак се работи там. Искам, не искам, това е положението - навън няма как да стане с тези дъждове. В последвалите процеси няма много снимки. Искаше ми се да снимам, но просто не остана време. Работата беше много, закучваха се нещата, и снимки почти нямаше. Започвам с обясненията. Вкарахме колата вътре на сухо. Отново 3-4 минути, след като я прибрахме, заваля. Точно навреме. Понеже беше преди края на работното време, изчакахме момчетата да свършат,и започнахме. Имам снимки от началото на процеса: Последваха дълги часове работа. Свалянето беше сравнително лесно, закучи се само резервоара - и двата болта се скъсаха, и се наложи разпробиване и прокарване на нови резби. Излишно е да казвам колко "приятно" се извършва тази операция с главата надолу на тясно пространство Както и да е, преминахме нататък. Кутията за акумулатора не я рязахме - директно я отделихме от купето, тя е на пункшвайц, с чук и голяма отвертка работата отне към 25 минути. Дойде сложната част - рязането на моста. Мерене, чудене, телефонни жокери и предварително подготвени снимки от нета, и започнах: До тук добре. Дойде сложното - дебелата стена на гредата. Отне ми около 30 минути мъки, едно изпускане на шлайфа, и сигурно 1000 майки, за да стигна до извода, че с ъглошлайфа няма да го бъде. Извадих плазмата, и всичко приключи за 2 минути: Така, плазмата не е най-финния начин за рязане на метал. Виждате какъв резултат даде, но поне оттук нататък с ламелния диск нещата се наредиха много бързо - изшлайфах гредата за 5 минути, че и я пръснах, да не ръждясва: Не е много право, но е достатъчно за да влиза свободно пет степенната суха скоростна кутия. Ще уточня, че тази дупка ще се затвори с ламарина, но ще е по-нататък - така или иначе в последствие ще си свалям всичко за реновация. Докато аз се мъчех с дупката, двамата ми приятели трябваше да съберат мотора със скоростите и окачването: Готови да влизат в купето. Ето и нагледно промените, които направих - сухото окачване е с доста по-дълги пружини. Реших да не ги режа, а да монтирам стандартна пружина от мокро окачване. Тъй като сухото е с по-високи пружини, съответно и хода на амортесьора е по-голям. Различни са и тампоните в ботуша. След консултации с добри форумни колеги, се стигна до заключението, че с пружина от мокро и тампон от сухо, височината на колата ще дойде горе-долу точно колкото искам: И тук вече снимките свършват. Продължавам само на разкази. Нещата се случиха, и монтирахме всичко. Монтажът приключи някъде към 2 и 30 сутринта - оставаше само да сложим фланците и гумите, и да я пуснем на гуми. Да, ама не - барабаните се оказаха запекли. Греда! Освежаването на резбите на шпилките ни отне още малко време, и вече беше 3 сутринта, просто сложихме нейните си гуми, подпряхме я на два палета, и с палетнаха количка я изкарахме навън. На следващия ден снимах резултата: Петъка мина, и дойде събора. Уикенда нямаше как да работя по колата, затова оставих за понеделника. Бояджията не се обади да я взима, поне засега, та имах време спокойно да си довърша започнатото. Барабаните не се дадоха без бой. Накладките бяха залепнали, общо взето всичко вътре е мармалад. Ще трябва да се сменя всичко с ново. За да не съм голословен, ето малко ръждиви снимки и археология: И номер на барабана, ако на някой му е нужен: Ок, ръжда много, но пък за сметка на това се движат леко и гладко. Единия лагер леко хрупа, но така или иначе всички ще бъдат сменени. Дойде най-дългоочакваният момент - да я пускам на гуми. Сложих фланците и джантите: и хайде вече на земята! Движи се изключително леко, сам си я бутам без проблеми. Изкарах я нашироко да видя стойката: Останах изключително доволен! Все още изгледжа малко висока, но да не забравяме, че в момента е абсолютно гола вътре, нищо не тежи. Сложих по 60 кг тежест да видя как седи (качи се колегата на калника) и се успокоих, че като я наредя, ще си дойдат нещата на мястото: Вероятно ще иска и още малко сваляне надолу, но това ще е в последствие. За сега целта е изпълнена - дойде си на стойката, по която да се довършат издувките на калниците. Изключително съм щастлив, понеже многото ми мислене, смятане и натъкмяване е дало перфектен резултат - гумите седят прекрасно, не стърчи, смея да кажа, че става по-добре, отколкото на Ръсти. Наклона на задните гуми също е точно както си го представях. Ето и нагледно: И за завършек, хем да приключа километричното мнение, хем и от мерак - за 5 минути понаредих разни неща по предницата да я видя как ще изглежда. Това, което се получи, толкова много ме надъха, че не е истина! Все повече се убеждавам, че ще стане една много красива и изчистена кола! Нямам никакво търпение да я видя завършена! А и вече съм една ОГРОМНА крачка напред към целта! Ето какво се получава: Очарован съм от стойката и визията, която ще изкара! Има още адски много работа, но последната снимка ме мотивира безкрайно много, и нямам търпение да се случи! Поздрави, Ивайло
    9 points
  2. Привет, колеги и съфорумци! Продължавам с разказа в картинки, и този път постът ми ще е по-различен и няма да е от серията "купе нямаме, заигравки имаме". Този път купе имаме. Такааа, по стечение на обстоятелствата, за добро или за лошо, колата си е отново при мен. Недовършена. Точно в дъждовния сезон. Преди около 20 дни получавам обаждане от бояджията. "Иво, идвай си взимай колата, че си местя халето. Десетина дни ще е при теб, че аз няма къде да я държа, и ще е навън." Всичко хубаво, ама така изненадващо, и аз няма къде да я държа. То и не изненадващо да беше, пак нямам къде да я държа, но това е друг въпрос. И още по-друг въпрос е защо се стига до това положение, една година не е пипано по колата, можеше да се довърши 5 пъти до сега, ама както и да е. Преглъщам явната си нервност и моменталното си избухване, и отивам пеша с акумулатор в едната ръка и туба бензин в другата при тенекиджията. Казвам си "каквото е - това е, избор няма", и започвам да "преговарям" поне да я напръска нещо, да не я изкарваме на голи необработени ламарини и кит, защото едно е на сухо и проветриво вътре при него, друго е навън под дъжда. Пръска я той с някаква химия и някакъв спрей, и вика "готов си, не я мисли". Трудна работа да не я мисля, да не кажа невъзможна, ама както и да е... Слагам акумулатора, намествам тубата с бензин до мотора, за да влиза директно маркуча от помпата, и започвам да паля. Бам-бум, колата запали, ама гасне: малко настройка и игра с карбуратора и вече имаме празен ход: и 10 минути по-късно "щастливият" собственик изминава 500-те метра от единия двор в другия с автомобила си: Дотук добре, ако изобщо можем да вмъкнем думата "добре" в ситуацията. Колата си е при мен, и е паркирана на предвиденото и място: Абсолютно веднага предприех действия по покриването и. Може би не минаха и 15 минути, откакто я завих с найлон, и заваля мъжката: По стечение на обстоятелствата, шатрата ми не беше в мен и нямаше как да я използвам на момента. Първата нощ я изкарахме само на найлони. На следващият ден още сутринта я разпънах и картинката се промени: Да, обаче това, че е покрита не ме успокои. Колата беше накичена вече с новите панели, и реших да ги сваля. Свалих си и фаровете, и клата остана с минимално количество открити детайли, и вече се поуспокоих, че съм направил всичко възможно, за да я запазя. И една бонус снимка, която направих по повод деня на детето. Всеки от нас носи детето в себе си Продължавам в следващ пост
    6 points
  3. Що? Нещо много специално ли са чистачките на Фабиа? Сериозно питам - знам, че на Ф2 задната е проблем, ама иначе...? Пепи, не че нещо, но в същност НИЩО НОВО - дали е Бойко, дали е Жан, Иван или Кирчо все тая - промяната е все същата. Само дето Миро е...да кажем "доста" пристрастен (където и да сложим ударението все важи) към Кирето и всичко по-назад във времето му се струва черно, а сега е рай и се сипе манна небесна (Амин). Естествено всеки има право на мнение, пристрастия и зависимости и не сме ние тея дето да му секват ентусиазЪма - все пак трябва да има толерантност, дори това да не отговаря на личните ни виждания. Ти сам беше казал, че първите 100 дни няма да коментираш, а аз бих добавил че и всеки следващ не си заслужава коментарите - то каквото и да кажем или трябва да е силно цензурирано или направо си е за бан ? Както се казваше в един виц: - Разкажете ни за животът си? - А мога ли да псувам? - Ми....не. - Ми тогава няма какво да кажа...........................
    3 points
  4. Бояджиите са особено племе, и на снимка да ги видиш, пак са за бой. Няма човек, който е правил коли, да не е страдал. Ето и на мене ми предстои да се захващам с Нисата и не ми се почва. Според мен разумен вариант е да наемеш сухо паркомясто някъде. Така навънка кола на кит не е никак добра идея. И евентуално друг майстор, ако тоя не се хване да я боядиса. Сега като ти е под ръка и разтурена, не знам дали сме го коментирали, ще ти препоръчам да свалиш водния радиатор и да подготвиш нов или стария измит + да сложиш една усилена перка с дифузор от Фелиция Mpi. Шестлопатната перка с подходящ термодатчик върши чудесна работа. Ще трябва да поизкривиш щангата на ключалката за резервната гума. Малко тегаво идва с дифузора, опира, ама тая дърпалка я я дръпнеш, я не. Гума не се пука чак толкова често. Също така нищо не ти пречи да зачистиш и обработиш, ако има някаква корозия останала по подкалниците и гредите. На хубаво изчистено и обработено за преобразувател (аз съм фен на Вюрт) - киселинен грунд, акрилен грунд и върху него уплътнител за заварки на шевовете. Отгоре пак акрилен и върху него някакво подподово покритие и може и още един слой боя, за да е в цвета на колата. Това всичкото с четката става без проблем. Бяла боя става дори и най-елементарния емайл лак. Другият вариант е епоксиден грунд и нагоре уплътнител, подподово, и отгоре боя. Никой бояджия няма да се старае, обработи си я ти, както ти е на двора и я скрий някъде на закрито и сухо след това.
    2 points
  5. Тъй като на мен държавата нито има как да ми пречи (не твърде много), нито да ми помага, аз се радвам на тоя аутизъм от чиста форма, който се сипи от Промяната насам. Следващата серия ще е и с по-активно участие на Копейкин подозирам
    2 points
  6. Колега , снимките са един път , Честно си признавам , никога не съм бил фен на фабиа седан , обаче твоята с тези джанти е страхотна Евала !
    2 points
  7. Привет на всички , Искам да изкажа благодарностите си към хората , които седят зад този събор. Шапки долу ! Макар и времето да не беше с нас , лично за мен се получи едно супер яко събитие , на страхотно място със страхотни хора. Всичко беше лично за мен на топ ниво , храната , напитките игрите и цялата атмосфера ! Макар и по-малко коли от предни години аз се забавлявах доволно както още Петък вечерта , така и Събота. малко ме е яд ,че не можах да остана и за съботната купонияда , но нямаше как. До края на седмицата ще се пробвам да се разпиша в раздела със снимковия матр'ял Мога пак!
    2 points
  8. Строшихме я от каране, сега навирам и на нея перка и дифузор от 1,3/1,6 Мпи
    1 point
  9. Оххх умрях от смях... Нашата дъщеря се прибра току що и започва от вратата гладна съм... ??? Баща ми се обърна и и каза, на тия врати на хладилниците орден трябва да им дадат, щото се отварят по често и от тези на съдебната палата ????
    1 point
  10. Привет, Въпреки лошото време всичко беше перфектно ! Благодарности на организаторите и всички взели участие. Скоро ще кача снимковия материал. Поздрави.
    1 point
  11. Ми виж си Вайбъра като имаш време ?
    1 point
  12. Шкодата извря през казанчето преди около месец. Бре, ти да видиш. Уж всичко точно, доливам, гледам и опа след няколко дена - извря и втори път е така от нищо. Върви си и хоп - бълбук бълбук. Реших да я заколя. Преди да пристъпя към отделяне главата от тялото, реших пак да поогледам. Вода в маслото няма. Охладителната система е обезвъздушена. Доливам си аз в казанчетоооо... Ииииии забелязвам, че тая капачка идва леко на криво. Отвивам и завивам, притискайки я със сила. Ха, зави се по-надолу. ААААААААААААА! Била зацепила накривооо! Системата си стояла без надналягането, за което е отговорна въпросната капачка, в резултат водата си тече навън. Е, минах едни 100км. Нищо. Пу, д@#ба. Без да съм някакъв свръх оптимист си мисля, че май няма да я коля. Толкова по темата доколко е важно Шкода 120 да има изправно работеща капачка на разширителния съд и как от недоглеждане може да ти избълбука водата. Помежду другото, нарочно карам на вода. Нали смених парното и чакам да прокапе отнякъде. Е, нищо от никъде не капе, седи си сухо. Пък и 120 с нейната голяма по обем система, никога не можеш да я източиш напълно. Та сега имам идеята да наливам и изливам, докато не остане вътре стара течност и чак преди зимата, да я заредя с хубав антифриз. В крайна сметка от цялата охладителна система останаха едни тръби под купето да са от колата, всичко друго е сменено с ново.
    1 point
  13. Слагай едни амортисьори ако не намериш щеката.
    1 point
  14. Благодаря, Велко, но жената я е снимала.
    1 point
  15. Тоя път не е затворен преди две години, а последните месеци, максимум година. Съотведно е малко глупаво да се оправдаваш с Боко Естествено, това не означава, че и Боко не е допринесъл, но основаната вина за конкретната случка я търси през последни 6-12, максимум 18 месеца. Иначе тия три дни се насладих на достатъчно кретения по пътищата. Като почнем от изпреварващи тирове в насрещното при нулева видимост и възможност за разминаване (добре, че имаше "паркинг" да прелетя през него, тия дни ще пусна клипа из "социалните мрежи" да се наслъждават хората на кретена), през каращи с 40 при ограничение 70, защото има "чичко милиционер", до изровени първокласни пътища с тежка техника и никакви обозначения, че престои "купон"... Та - промяната има ... ама засега не е към добро
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.