Шкодата извря през казанчето преди около месец. Бре, ти да видиш. Уж всичко точно, доливам, гледам и опа след няколко дена - извря и втори път е така от нищо. Върви си и хоп - бълбук бълбук.
Реших да я заколя. Преди да пристъпя към отделяне главата от тялото, реших пак да поогледам. Вода в маслото няма. Охладителната система е обезвъздушена.
Доливам си аз в казанчетоооо...
Ииииии забелязвам, че тая капачка идва леко на криво. Отвивам и завивам, притискайки я със сила. Ха, зави се по-надолу. ААААААААААААА! Била зацепила накривооо! Системата си стояла без надналягането, за което е отговорна въпросната капачка, в резултат водата си тече навън.
Е, минах едни 100км. Нищо. Пу, д@#ба.
Без да съм някакъв свръх оптимист си мисля, че май няма да я коля.
Толкова по темата доколко е важно Шкода 120 да има изправно работеща капачка на разширителния съд и как от недоглеждане може да ти избълбука водата.
Помежду другото, нарочно карам на вода. Нали смених парното и чакам да прокапе отнякъде. Е, нищо от никъде не капе, седи си сухо. Пък и 120 с нейната голяма по обем система, никога не можеш да я източиш напълно. Та сега имам идеята да наливам и изливам, докато не остане вътре стара течност и чак преди зимата, да я заредя с хубав антифриз.
В крайна сметка от цялата охладителна система останаха едни тръби под купето да са от колата, всичко друго е сменено с ново.