Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Топ потребители

  1. sauber

    sauber

    Потребител


    • Points

      3

    • Мнения

      2866


  2. PRR

    PRR

    Глобален Модератор


    • Points

      2

    • Мнения

      10920


  3. Logrus

    Logrus

    Потребител


    • Points

      2

    • Мнения

      2563


  4. zloQQ

    zloQQ

    Потребител


    • Points

      1

    • Мнения

      5639


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 06/27/22 във всички области

  1. Това с малките населени места е тенденция в цял свят. Проблема е решен само в Китай и КНДР (Корейска Народна ДЕМОКРАТИЧНА Република). Всички знаем по какъв начин. Урбанизация, няма как. Преди 100 години 15 човека са копали един декар, сега го прави един трактор за 15 минути. И производство по малките населени места вече няма как да има. Поне не и мащабно. Защото там липса инфраструктура. Иначе според мен бъркаш липсата на свободата на словото със свободния избор, който са направили да бъдат кенефни медии. Но отново...имат свободата да го направят. Аз липсата на свобода на словото го разбирам като телевия Х да пусне материал, който не е ок за Киро, Бойко, Корнелия или който и да е тъпак, след което тая медия да я удари гръм, а главния редактор да го черпят Новичок. Иначе ти ако си журналист, опъваш си сега един сайт, почваш да си пишеш и тва е, няма кой да те бутне. Можеш да правиш каквото си искаш. Или пък радио да си създадеш, телевизия и т.н. И все пак нашите медии все още се занимават с класическо политиканстване. На западЪ се карат за джендър пронаунс и колко точно черни водещи трябва да има. Аз в редките моменти, в които гледам/чета, избирам Евронюз. Просто защото там се снася суха информация, без много интерпретации. Преди години гледах Нова, но те са станали такъв кенеф, че не е истина. Там можеш да чуеш само за Ковид, Маймунската Шарка, Украйна и специално участие на някой батал, който е известен с това, че е известен при Мон Дьо (дано правилно да му пиша името). Според мен от живота в България може да се оплаква само някой, който не живял/видял другаде. Много сме далеч от цъфнали и вързали, но тук има много нормалности, които приемаме за даденост. Неща, които по другите държави отдавна ги няма. Още не мога да повярвам какво причиха на хората в UK локдауните и мерките. Пълна гавра със стадо...
    2 points
  2. Подкрепям мнението за електричките. Пробегът на Ениак 80x или IONIQ 5 (моите два фаворита от сегашните модели) е напълно достатъчен за повече от 90% от нуждите ми. Останалите под 10% са редките по-дълги летни пътувания, които правя всяка година, но както @zloQQ вече спомена - те ще се взимат с едно спиране за 30-40 минути на бърза зарядна станция. Ежедневните зареждания ще са в контакта вкъщи и това не товари мрежата повече от готварската печка вкъщи, която очевидно не работи през нощта. Аз за сега не се престраших да направя тази стъпка, тъй като цените на тези коли са доста високи и като давам толкова пари не искам и да чувам думата компромис, било то и за само 5% от пътуванията ми. За това наскоро реших да сменя семейната кола с плъг-ин хибрид, който освен, че беше с около 15 хил лв. по-евтин от споменатите чисто електрически модели със сходно оборудване, за разлика от тях покриваше 100% от ежедневните ми нужди. Но за това малко по-късно. Сега искам да се върна на темата за конкретния модел на Супърб. Вчера попрочетох за него, за да се запозная малко повече с характеристиките му и ми се искаше да споделя мнение, което се надявам да бъде полезно на колегата @Mir4o_74. Като човек, който наскоро закупи плъг-ин хибрид (с известна тъга тази седмица ще се сбогувам с Йетито), първото най-важно нещо, което бих дал като съвет, е изборът на конкретния модел да бъде съобразен с ежедневните нужди и най-вече необходимия пробег при градско пътуване. Плъг-ин хибридът има смисъл ако колата ще се кара предимно в града, но и от време на време на дълги извънградски пътувания. Ако дневният пробег влиза в рамките на около 35 километра (този пробег го пиша на базата на мненията в тази тема в британския форум на Шкода), тогава конкретната кола би била подходяща, тъй като ще се спести доста гориво от градското пътуване. Ако обаче често ще минаваш и повече километри, може би не е лоша идея да погледнеш и конкуретни модели, които предлагат по-голям чисто електрически пробег. За да е по-лесно за четене ще извадя с тирета плюсове и минуси на модела, които виждам на базата на тази и тази статии. Плюсове от моя гледна точка: - Това е Шкода. След 6 безпроблемни години с моето Йети определено съм фен на марката. - Откъм интериор и екстри ще остнанеш на 100% доволен от колата, тъй като все пак това е Супърб и нещата са изпипани. Минуси от моя гледна точка: - Бавно зареждане - цели 4 часа за пълнене на едни 40 км електрически пробег. Ако имаш 20-30 километра до работа и можеш да зареждаш, както вкъщи, така и в работата, то потенциално можеш да направиш и повече електрически пробег за деня с тези две зареждания, но това е условие, което ти знаеш дали е изпълнено при теб. - Освен малкия (за моите нужди) пробег, колата по някога включва двигателя, дори когато си й казал да е в изцяло електрически режим и има пълна батерия. До колкото прочетох при под -2 градуса по Целзий го включва, което си е доста чест сценарии зимата. При рязко ускорение или баир мисля че също има потенциал да го направи този номер (тук не съм на 100% сигурен, да ме поправи някой ако греша). - Колата не е 4x4, а парите не са малко. Това важи за всички плъг-ин хибриди на VW груп. И Тигуана го пускат със същия 1.4 TSI двигател и само с предно (няма изобщо версия с 4x4). - Колата не изпозва двигателя, за да зарежда батерията, а само регенеративното спиране. Когато тръгнеш на по-дълъг извънградски път, при който се поддържа постоянна скорост и не се ползва регенеративното спиране, батерията ще свърши след не много километри и напрактика оставаш само с конските сили от ДВГ-то. За размерите на Супърб 1.4 TSI ми се струва малко слабичък двигател, особено на фона на конкуретни модели от други марки. - Не съм карал колата, но от статията, а и от шесто чувство очаквам, че DSG-то и наличието на турбо убиват малко идеята за моменталното ускорение, което иначе е характерно при електромобилите. Цената няма да я коментирам много, но определено не са малко пари. Сега пазарът е доста изкривен заради недостиг на коли - и аз тази седмица ще продам Йетито на цена, за която преди години не съм мислил, че може да му се вземе, а то вече мина 6 годишнината си. Това, което трябва да се отбележи е, че конкретния Супърб, макар и на само 2 години, си е каран (и то по време на пандемията) цели 60 хил км. За сравнение моето 6 годишно Йети е на под 97 хил км в момента. Като сравнение за цената ще кажа, че плъг-ин хибрида на Тойота, който поръчах Януари, тогава струваше само с 11 хил лв повече от този Супърб, като става въпрос за чисто нов 4x4 автомобил, който идва с 10 години гаранция. Последните месеци вдигнаха цената на няколколко пъти и вече разликата е по-голяма, но това се случи и с цените на всички конкуренти модели. Плюс на Супърба е, че можеш да го платиш днес и утре вече да го караш. Тойотата успя да пристигне за 5 месеца и половина, тъй като се произвежда в завода в Япония и там няма проблем с доставките. За Тойотите, които се произвеждат в завода във Франция (например Yaris Cross), сроковете в момента са повече от година, заради проблеми покрай войната в Украйна. За финал ще дам с тирета плюсовете на Rav4 PHEV, която аз харесах още преди година и половина и дебнех момента, в който ще почнат да я продават и в България, за да я поръчам напрактика при първа възможност: - 306 конски сили в хибриден режим (под 6 секудни до 100 км/ч), като батерията никога не се изтощава до край, за да можеш винаги, когато ти потрябва, да разполагаш с пълната мощност. - Задвижване на четирите колела, сравнено със само предно при плъг-ин хибридите във VW груп. - Голяма 18.1 kWh батерия, сравнима по размери с чисто електрическия VW e-up, който и до ден днешен се ползва от услугата са споделени електромобили на Spark в София и Пловдив. - Голям градски пробег - ето една тема, в която различни хора потвърждават за електрически пробег дори над 100 км при определени условия и скорост (при максимални дадени от Тойота 98 км градско). - Голям пробег и при по-големи скорости - ето едно видео, в което мадамата направи 84 км чисто електрически пробег при положение, че караше в Normal режим (с Eco би се спестило още малко) и на доста места караше с 80 км/ч, а на места дори и по скоростни пътища със 115 км/ч. - Може да се кара в изцяло електрически режим без да се включва ДВГ изобщо дори при високи скорости (до цели 135 км/ч). Единствен случай, при който ДВГ се включва насилствено е ако навън е под -10 градуса (което за България е сравнително рядко) и искаш да ползваш парното. Ако си ОК при -11 градуса да караш без парно, тогава пак можеш да си караш в изцяло електрически режим без ДВГ. - Дори след като батерията падне до около 1.5 кWh, колата минава в хибриден режим и редува ток и бензин, като освен регенеративното спиране, двигателят също активно участва в зареждането на батерията. Това е същата технология, която Тойота изполват от дълги години при обикновените си хибриди и като цяло е доказала се във времето според мен (дори да е имало проблеми в началото, отдавна са ги изчистили). - Безстепенна скоростна кутия, осигуряваща моменталното ускорение, характерно за електромобилите. В случая не става въпрос за старото и чупливо CVT, а за eCVT (общото е само в звученето, а като технология са изцяло различни). - Колата идва с 10 години гаранция, което означава, че като я продавам ще я продам в гаранция, дори да е след повече време. Като минус спрямо Супърба може да се вземе предвид по-грубоватия интериор и по-кофти мултимедийна система и табло. Тези проблеми обаче до голяма степен са оправени в модела за 2023та, където вече има изцяло дигитално табло, по-добра откъм резолюция мултимедия и безжично Android Auto. Предполагам ако решиш да поръчваш колата след около месец, докато пристигне вероятно ще дойде направо модела от 2023та. За да не се проявявам като дилър на Тойота, ще дам още две идеи на модели от други марки, които са със сходни предимства като Rav4: - Mazda CX-60 PHEV, която е малко по-голяма като размери, със сходна батерия и пробег (съвсем малко по-малки) и дори е с още 20 конски сили отгоре. Линкът е от британският сайт, където вече се продава. В България не знам кога ще пуснат този модел, но предполагам може да се пита. - Mitsubishi Outlander PHEV ще бъде обновен съвсем скоро с нова батерия - цели 20 kWh, които ще осигурят още по-голям пробег. Като цяло според мен все повече марки ще пуснат нови модели PHEV, осигуряващи по-голям пробег, доближаващ ги като практичност и дори икономичност до чисто електрическите коли. Потенциален минус за теб може да е фактът, че всички горе изброени са SUV модели. Ако си от хората, които не харесват SUV, тогава Superb-а може да се окаже точната кола за теб. Малко дълго се получи, но се надявам да е било полезно като разсъждения. В крайна сметка в момента всичко на пазара се продава и то на високи цени, така че каквото и да вземеш, ако решиш, че не ти харесва, вероятно ще успееш да го продадеш за същата цена (независимо дали вземеш употребяваната Шкода или чисто нов модел). Парите не са малко, така че ако решиш да скочиш на Супърба, за да спестиш чакането, трябва доста добре да провериш, че няма някакви скрити проблеми. Успех от мен с избора!
    1 point
  3. Е, само малко е изтъркала надписите за размера на гумата
    1 point
  4. Днес гледах новините в които обявиха постиженията. Спряха се на затваянето на специализираната прокуратура и ... това е. Другото били планове, ама не станали. @Logrus, проблема ни е, че вярваме в месии. Тоя да ни оправи, ония да ни оправи, ама ние да свършим работа - не. И вЕрваме. ВЕрвахме на царО, вЕрвахме на СлавитУ, вЕрваме на Киро, вЕрвахме на Боко и ... накрая все рИвем. И, най-странното, не гледаме резултати, а гледам де не е този или онзи. Абе винаги си имаме виновен Ох, млъквам за известно време. Май така е най-добре, че Миро пак ще ме подхване, че съм гербаджия, а един друг ще обясни, колко сме енергийно независими
    1 point
  5. Събота получих известие, че имам пратка, която чаках с нетърпение. минути след разопаковането на "новата" броня вече бяхме готови и за монтажа Като подарена е в този цвят, но това няма да е за дълго. По-добри снимки като измия колата, че в момента не е за показване.
    1 point
  6. Значи "мерси" на Славе да взема да кажа? И като си говорим за годинки - то и твоето ЕГН не започва с 9, та можеш да се върнеш и по-назад - кеф ти Костов, кеф ти Виденов.....абе чичковци сме си - и Татовото време помним. Като цяло от как "избухна демокрацията" у нас все големия го ядем, ма напоследък взе и рошав да става..... но к'вот' повикало таквоз са обадило - ай са някой да ми каже, че не сме си го заслужили/гласували/. Искаме промяна - НА ни промяна, нищо че най-накрая се получава "Пременил се Илия, погледнал се - се у тия". Как да е - сега ще чакаме есента, че да видим колко рошав ще е следващият "народен избранник". П.П. @zloQQВелко, вярно че им се "случиха" някои събития, но ми е трудно да си представя по-малоумни реакции и мерки относно съответните събития. Даже не ми се коментира за войната и "бежанците", защото за там "малоумно" е силно цензурирано...
    1 point
  7. Спорът вече хваща в една друга посока. Без да заставам зад никой ще кажа как виждам нещата аз: - Бойко крадеше и си разиграваше коня, но се случваха разни неща - строежи, ремонти, програми и т.н. - Кирчо спря кражбите на Бойко, ама спря и всичко друго и вече нищо не се случва. До тук - при Бойко, въпреки кражбите, имаше някакви пари и блага/подобрения, които достигаха до "гражданите", докато при Кирчо няма нищо за никого. - Българските медии (в цялост) са също толкова податливи на вличния, колкото и всяка чуждестранна такава, и също както и в "нормалният свят" влиянията зависят от наклонностите на този който дърпа конците на дадената медия. Но наистина, съпоставени със някои чужди медии, нашите са далеч по-независими (изключвам Нова и подобните й). - България си има някои позитиви, сравнена с "нормалният свят" - определено тук има по-голяма свобода на словото и далеч по-малко цензура (иначе заради тази тема само щяха да са привикали някои (бая) хора на "разговор"). Също така ние си позволяваме доста други "свободи" в нарушение, но предимно по причината, че няма кой да ни следи и наказва. - Но България си има и недостатъците - "социална политика" е термин от научната фантастика, няма да коментирам за отношението към частният бизнес (особено дребния), защото освен фалит Миро ще НИ пожелае и публичен разстел. И това само отгоре отгоре. Честно казано въобще не ми се ще да си мерим пи*ките с "нормалният свят", а си мисля че е по-добре да си гледаме нашите работи - не че нещо ще се промени особено.
    1 point
  8. СлаФчо беше ясен от ден едно. Просто беше поредния месия. Нещо ново? Не мисля
    1 point
  9. За заплати не знам, но това трябва да се приложи към стандарта и приоритетите на живот. Никъде в Европа не съм виждал толкова пълни заведения. За свободата на словото съм абсолютно несъгласен. Първо защото класациите, които ни отреждат тия места са на организации, които са на директно финансиране от разни места. В България кой не може да пише и говори за каквото си иска? Има про и анти правителствени медии. Всеки може да си направи медия и да праеи и говори каквото си иска. В Западна Европа "свободата на словото" или по-скоро целенасоченото неинформиране на обществото по някои въпроси е напълно съизмеримо с това при комунизма. Тук има много неща, които в Европа и не сънуват за тях. Например срещу 60-70 евро мога да си насроча медицински преглед при доцент утре. Нещо, което в Европа не може да се случи и с 600-700 евро. Да не говорим, че свободата тук (не свободнията) в много отношения е по-добра. Тоя модерен западен фашизо-комунизъм не бих могъл да го издържа.
    1 point
  10. Да, ще има реванш, но тук Чисора, подозирам, че ще опатка Пулев. Не за друго, а в първия мач Чисора беше в мнооого слаба форма. Не помня точно, но му беше първи мач след травма или имаше друга причина, но беше зле. И Пулев пак не успя да го нокаутира. Сега Чисора е в доста по-добра форма.
    1 point
  11. Наистина е отклоняване от темата, но определено не е спам, хахаха. Ако модераторите решат - да трият. В световен...или по-скоро, в Европейски мащаб - наистина 100% електрички в скоро време ще е "шок и ужас". Но, понеже за момента, локацията ми е Бг. и си мисля, че тук, такъв проблем...няма как да има. Защото: - Няма стимули за покупката и ползване. - Няма достатъчна покупателна способност в джоба. - Много резерви в мисленето спрямо електричките - ще заминат бързо батериите, а са скъпи, няма инфраструктура, няма сервизи за тях, не мога да стигна до морето с 200 без да спирам, къде да я зареждам през нощта... Аз, проблем от такова естество нямам, с изключение на плиткия ми джоб в момента, но т'ва е временно! Нямам против стигането до така заветното море с едно спиране, за да заредя едни 20-30% и да стигна безпроблемно до крайната дестинация. Нямам проблем и със зареждането, понеже си имам гараж вкъщи. Бързо зарядно на дали ще ми трябва вечер, докато си е в гаража колата, демек, ще си ползвам... контакта. Разгледал съм моментната инфраструктура и местата със зарядни станции - достатъчно ми изглеждат и бих стигнал без проблем до повечето дестинации до които редовно се разхождам. Пределно ясно ми е, че батериите са консуматив! И в даден момент, може би ще се наложи да се сменят извън гаранционно макар да се съмнявам в това. Определено ще ми е доста по-тънко ползването на електричката. Карам 90% градско и със сигурност ще я зареждам 2 пъти седмично. Метнах се до Резово в петък вечер, събота покарах колело, плажче и вечерта около полунощ - обратно до София, че неделя имах работа. 1000 км по километраж, 60 литра, 210 лева за нафта. Електричката щеше да ми изкахрчи прЕко сили 20kWh/100 или общо 200kWh x 0.30 стотинки (макар да е по-евтино на контакта), щеше да ми струва 60 лева или 1/3 от нафтата. Е, нямаше да мога да карам така, както го карах дизела, вероятно щях да спра да дозаредя някъде и да хапна, но съм ОК с т'ва. Ако искам по-бързо - самолета е наличен, имаше билети, както и кола под наем. Та...в Бг., на дали скоро ще изпитаме проблем по отношение на инфраструктурата и електропреносната мрежа по отношение на електричките. Осигуря ли си малко спокойствие - мятам дизела на пазара и го превръщам в първоначална вноска за мотокарче
    1 point
  12. Пепи, както е написана статията едно нещо ми прави добро впечатление - признават си, че тези 55 000 домакинства (повечето на въглища, дърва и всякакви боклуци по бразилските махали) причиняват 1/2 от замърсяването. Явно най-после им падна стотинката, че зимата въздуха е мръсен около тези квартали и това няма общо с автомобилите. Но с тях е по-лесно да се разправят, от колкото с бразилците.
    1 point
  13. Това е колегата Георги - gsav
    1 point
  14. Леле, трябва много да се внимава. Миналата седмица ми се наложи да използвам ежедневно Супърба, в т.ч. и да го катеря по бордюри. Качвам го без засилка, адски внимателно и гледам да не е с ръба на гумата. На видеото исках да видя какъв е рискът за джантите и няма да крия, че леко дрисн@х при вида на гумата..., а не е да са меки.
    0 points
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.