Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Топ потребители

  1. kukumitcin

    kukumitcin

    Потребител


    • Points

      3

    • Мнения

      829


  2. zloQQ

    zloQQ

    Потребител


    • Points

      2

    • Мнения

      5639


  3. sauber

    sauber

    Потребител


    • Points

      2

    • Мнения

      2866


  4. PRR

    PRR

    Глобален Модератор


    • Points

      1

    • Мнения

      10920


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 06/28/22 във всички области

  1. Привет колеги, мисля , че е време да подновим срещите в Пловдив, като разбира се колегите от други градове са добре дошли ! Идеята ми е отново срещите да станат редовни...например последна събота или неделя на месеца за това и заглавието на темата е такова. Предполагам, че за повечето ще е по-удобно неделя, но все пак трябва да го обсъдим. Времето вече е добро и може да се възползваме да пием по бира или пък кафе Очаквам предложения за място и час
    2 points
  2. Точно така! Все чакат/избират някой, който да ги "оправи"! И ги оправят Надеждата тук е - избираме ги тея и всичко се оправя, а ние продължаваме да си лежим и да грухтим... Ако не стане - ще избираме следващите. На тоя "суверен" (тази част от него де) - няма как да му обясниш елементарни неща! Тех требе да ги "оправи" някой! Те не искат да зависи нещо от тях, освен пускането на бюлетината. Искат да е като "на запад", ама като стане дума да се напънат малко и да дадат от тях нещо, с което да станат по-добре - веднага изникват безброй причини и оправдания, защо не могат... Лошото е, че тази част, тея плужеци са...много...
    2 points
  3. Има си една критична маса от С У В Е Р Е Н А, която се мести с всеки нов и по-голям проект. Ти си ги изброил. Характерното за тая маса е ниският социален статус и пълната абдикация от разбиране за това, че живота им не е шибан заради тия в Парламента. И че който и да дойде, те пак ще са зле. Като човек, който не взима нищо от държавата и не зависи от нея извън нормалните норми (плащане на данъци, а-у), аз се радвам всеки път когато няма правителство. Емпирично е доказано, че липсата на постоянно правителство по-скоро помага от колкото да вреди. Имаше едно икономическо обследване в Испания. Не помня от кои години беше, ама някъде между 2010 и 2020г. Бяха увиснали без правителство за доста дълго време. И държавата претърпя бум и постави рекордни икономически показатели. Та както обичам да казвам, ония там в НС и в МС са само за да пречат и да преразпределят (нескопосано) нашите си пари. Ами мисля, че мога много по-добре аз да си ги управлявам... Държавно трябва да остане само: - Отбрана - Полиция и сигурност - Съд - КЗК ВСИЧКО останало трябва да е частно и да се остави на регулацията на свободния пазар.
    2 points
  4. Без да съм противник на Миро, посочете ми нещо построено от другите, което не се нуждае от ремонт
    1 point
  5. Чаво, не знам защо мешаш Костов в цялата редичка нещастници - при него хем се прибираше, хем определено България направи огромен икономически скок, най-малко отървавайки се от безбройните гнили държавни предприятия. То и Виденов, като личност, беше единствения премиер който се опитваше да ограничи кражбите на своите министри.
    1 point
  6. Подкрепям мнението за електричките. Пробегът на Ениак 80x или IONIQ 5 (моите два фаворита от сегашните модели) е напълно достатъчен за повече от 90% от нуждите ми. Останалите под 10% са редките по-дълги летни пътувания, които правя всяка година, но както @zloQQ вече спомена - те ще се взимат с едно спиране за 30-40 минути на бърза зарядна станция. Ежедневните зареждания ще са в контакта вкъщи и това не товари мрежата повече от готварската печка вкъщи, която очевидно не работи през нощта. Аз за сега не се престраших да направя тази стъпка, тъй като цените на тези коли са доста високи и като давам толкова пари не искам и да чувам думата компромис, било то и за само 5% от пътуванията ми. За това наскоро реших да сменя семейната кола с плъг-ин хибрид, който освен, че беше с около 15 хил лв. по-евтин от споменатите чисто електрически модели със сходно оборудване, за разлика от тях покриваше 100% от ежедневните ми нужди. Но за това малко по-късно. Сега искам да се върна на темата за конкретния модел на Супърб. Вчера попрочетох за него, за да се запозная малко повече с характеристиките му и ми се искаше да споделя мнение, което се надявам да бъде полезно на колегата @Mir4o_74. Като човек, който наскоро закупи плъг-ин хибрид (с известна тъга тази седмица ще се сбогувам с Йетито), първото най-важно нещо, което бих дал като съвет, е изборът на конкретния модел да бъде съобразен с ежедневните нужди и най-вече необходимия пробег при градско пътуване. Плъг-ин хибридът има смисъл ако колата ще се кара предимно в града, но и от време на време на дълги извънградски пътувания. Ако дневният пробег влиза в рамките на около 35 километра (този пробег го пиша на базата на мненията в тази тема в британския форум на Шкода), тогава конкретната кола би била подходяща, тъй като ще се спести доста гориво от градското пътуване. Ако обаче често ще минаваш и повече километри, може би не е лоша идея да погледнеш и конкуретни модели, които предлагат по-голям чисто електрически пробег. За да е по-лесно за четене ще извадя с тирета плюсове и минуси на модела, които виждам на базата на тази и тази статии. Плюсове от моя гледна точка: - Това е Шкода. След 6 безпроблемни години с моето Йети определено съм фен на марката. - Откъм интериор и екстри ще остнанеш на 100% доволен от колата, тъй като все пак това е Супърб и нещата са изпипани. Минуси от моя гледна точка: - Бавно зареждане - цели 4 часа за пълнене на едни 40 км електрически пробег. Ако имаш 20-30 километра до работа и можеш да зареждаш, както вкъщи, така и в работата, то потенциално можеш да направиш и повече електрически пробег за деня с тези две зареждания, но това е условие, което ти знаеш дали е изпълнено при теб. - Освен малкия (за моите нужди) пробег, колата по някога включва двигателя, дори когато си й казал да е в изцяло електрически режим и има пълна батерия. До колкото прочетох при под -2 градуса по Целзий го включва, което си е доста чест сценарии зимата. При рязко ускорение или баир мисля че също има потенциал да го направи този номер (тук не съм на 100% сигурен, да ме поправи някой ако греша). - Колата не е 4x4, а парите не са малко. Това важи за всички плъг-ин хибриди на VW груп. И Тигуана го пускат със същия 1.4 TSI двигател и само с предно (няма изобщо версия с 4x4). - Колата не изпозва двигателя, за да зарежда батерията, а само регенеративното спиране. Когато тръгнеш на по-дълъг извънградски път, при който се поддържа постоянна скорост и не се ползва регенеративното спиране, батерията ще свърши след не много километри и напрактика оставаш само с конските сили от ДВГ-то. За размерите на Супърб 1.4 TSI ми се струва малко слабичък двигател, особено на фона на конкуретни модели от други марки. - Не съм карал колата, но от статията, а и от шесто чувство очаквам, че DSG-то и наличието на турбо убиват малко идеята за моменталното ускорение, което иначе е характерно при електромобилите. Цената няма да я коментирам много, но определено не са малко пари. Сега пазарът е доста изкривен заради недостиг на коли - и аз тази седмица ще продам Йетито на цена, за която преди години не съм мислил, че може да му се вземе, а то вече мина 6 годишнината си. Това, което трябва да се отбележи е, че конкретния Супърб, макар и на само 2 години, си е каран (и то по време на пандемията) цели 60 хил км. За сравнение моето 6 годишно Йети е на под 97 хил км в момента. Като сравнение за цената ще кажа, че плъг-ин хибрида на Тойота, който поръчах Януари, тогава струваше само с 11 хил лв повече от този Супърб, като става въпрос за чисто нов 4x4 автомобил, който идва с 10 години гаранция. Последните месеци вдигнаха цената на няколколко пъти и вече разликата е по-голяма, но това се случи и с цените на всички конкуренти модели. Плюс на Супърба е, че можеш да го платиш днес и утре вече да го караш. Тойотата успя да пристигне за 5 месеца и половина, тъй като се произвежда в завода в Япония и там няма проблем с доставките. За Тойотите, които се произвеждат в завода във Франция (например Yaris Cross), сроковете в момента са повече от година, заради проблеми покрай войната в Украйна. За финал ще дам с тирета плюсовете на Rav4 PHEV, която аз харесах още преди година и половина и дебнех момента, в който ще почнат да я продават и в България, за да я поръчам напрактика при първа възможност: - 306 конски сили в хибриден режим (под 6 секудни до 100 км/ч), като батерията никога не се изтощава до край, за да можеш винаги, когато ти потрябва, да разполагаш с пълната мощност. - Задвижване на четирите колела, сравнено със само предно при плъг-ин хибридите във VW груп. - Голяма 18.1 kWh батерия, сравнима по размери с чисто електрическия VW e-up, който и до ден днешен се ползва от услугата са споделени електромобили на Spark в София и Пловдив. - Голям градски пробег - ето една тема, в която различни хора потвърждават за електрически пробег дори над 100 км при определени условия и скорост (при максимални дадени от Тойота 98 км градско). - Голям пробег и при по-големи скорости - ето едно видео, в което мадамата направи 84 км чисто електрически пробег при положение, че караше в Normal режим (с Eco би се спестило още малко) и на доста места караше с 80 км/ч, а на места дори и по скоростни пътища със 115 км/ч. - Може да се кара в изцяло електрически режим без да се включва ДВГ изобщо дори при високи скорости (до цели 135 км/ч). Единствен случай, при който ДВГ се включва насилствено е ако навън е под -10 градуса (което за България е сравнително рядко) и искаш да ползваш парното. Ако си ОК при -11 градуса да караш без парно, тогава пак можеш да си караш в изцяло електрически режим без ДВГ. - Дори след като батерията падне до около 1.5 кWh, колата минава в хибриден режим и редува ток и бензин, като освен регенеративното спиране, двигателят също активно участва в зареждането на батерията. Това е същата технология, която Тойота изполват от дълги години при обикновените си хибриди и като цяло е доказала се във времето според мен (дори да е имало проблеми в началото, отдавна са ги изчистили). - Безстепенна скоростна кутия, осигуряваща моменталното ускорение, характерно за електромобилите. В случая не става въпрос за старото и чупливо CVT, а за eCVT (общото е само в звученето, а като технология са изцяло различни). - Колата идва с 10 години гаранция, което означава, че като я продавам ще я продам в гаранция, дори да е след повече време. Като минус спрямо Супърба може да се вземе предвид по-грубоватия интериор и по-кофти мултимедийна система и табло. Тези проблеми обаче до голяма степен са оправени в модела за 2023та, където вече има изцяло дигитално табло, по-добра откъм резолюция мултимедия и безжично Android Auto. Предполагам ако решиш да поръчваш колата след около месец, докато пристигне вероятно ще дойде направо модела от 2023та. За да не се проявявам като дилър на Тойота, ще дам още две идеи на модели от други марки, които са със сходни предимства като Rav4: - Mazda CX-60 PHEV, която е малко по-голяма като размери, със сходна батерия и пробег (съвсем малко по-малки) и дори е с още 20 конски сили отгоре. Линкът е от британският сайт, където вече се продава. В България не знам кога ще пуснат този модел, но предполагам може да се пита. - Mitsubishi Outlander PHEV ще бъде обновен съвсем скоро с нова батерия - цели 20 kWh, които ще осигурят още по-голям пробег. Като цяло според мен все повече марки ще пуснат нови модели PHEV, осигуряващи по-голям пробег, доближаващ ги като практичност и дори икономичност до чисто електрическите коли. Потенциален минус за теб може да е фактът, че всички горе изброени са SUV модели. Ако си от хората, които не харесват SUV, тогава Superb-а може да се окаже точната кола за теб. Малко дълго се получи, но се надявам да е било полезно като разсъждения. В крайна сметка в момента всичко на пазара се продава и то на високи цени, така че каквото и да вземеш, ако решиш, че не ти харесва, вероятно ще успееш да го продадеш за същата цена (независимо дали вземеш употребяваната Шкода или чисто нов модел). Парите не са малко, така че ако решиш да скочиш на Супърба, за да спестиш чакането, трябва доста добре да провериш, че няма някакви скрити проблеми. Успех от мен с избора!
    1 point
  7. Събота получих известие, че имам пратка, която чаках с нетърпение. минути след разопаковането на "новата" броня вече бяхме готови и за монтажа Като подарена е в този цвят, но това няма да е за дълго. По-добри снимки като измия колата, че в момента не е за показване.
    1 point
  8. @Krankenstein, пожелавам ти да не се запалваш по това хоби ? Тисото е много приятен модел!
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.