Ще върви повече и ще гори по-малко
Всеки автомобил има диференциал, но не всеки Халдекс. Това са два отделни възела. Важното е да се разбере къде точно е проблема. В халдекса или диференциала. Предназначението на халдекс е само да зацепи или предаде движение на задния мост, на диференциала. Ако проблема е в халдекс, то може да се елиминира управлението му от бушонче, както пише по-горе или премахване на кардана, за да не стига въртящ момент до него. Обаче, не се знае дали съединителя на халдекс не увлича и да зацепва леко диференциала, което на практика не може да се усети. Ако е така, дори и при премахнат кардан, халдекса ще се върти, вече по обратния път от диференциала. Затова е важно да се знае точно какво е станало. Ако е проблем в диференциала, блокирал и т.н. задължително се махат и полуоските. Така, като гледам снимки и схемички на халдекс, щото само на снимки съм го виждал, е в един корпус с диференциала. Но, все пак се състои от две части. Възможно ли е да се подмени само проблемния възел, а не и двете комплект. Приемаме, че може. Възниква нов проблем. Халдекс завършва с пиньон или поне този, който гледах. Връзката на халдекс с дифа не е примерно на шлиц, а е с пиньон, който си е част от класическия диференциал. Той се регулира много прецизно към друго зъбно колело - короната на дифа. При неточна регулировка се получава виене и бързо излизане от строя. Също, при екплоатацията на тези възли, зъбните им колела имат някакво износване и тяхно си напасване, което при разделяне няма как да стане със сменения нов или втора ръка детайл/диф или халдекс/. Затова е добре да си вървят к-т.