Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Топ потребители

  1. roodnb

    roodnb

    Организатор


    • Points

      9

    • Мнения

      1209


  2. joro-120L

    joro-120L

    Фен на клуба


    • Points

      8

    • Мнения

      7215


  3. b3lq7a

    b3lq7a

    Потребител


    • Points

      4

    • Мнения

      2770


  4. The Best Forman

    The Best Forman

    Модератор


    • Points

      1

    • Мнения

      9844


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 10/31/22 във всички области

  1. Привет на всички, Та нека доразкажа , какво се случва с колата , защото предния пост хвърлих бомбата и си бягах На 20 метра от нас има 1 сервиз и бях говорил с момчетата ако могат да ме пуснат за 2 дни да сменим двгителя. Така и стана и средата на Септември я качихме на подемника. Преди да продължа искам предварително да благодаря на @malkiq , на @The Best Forman както на Пепо и на Пепи Тризлинцев за помоща през тези два дни. Без тях нямаше никакъв шанс да се справя с това уж лесно начинание. Макар да бях разглобил колата изцяло пак нямаше как да станат нещата. Та качихме я колата подемника , свалихме преден мост , двг и скорости както и тръбите за антифирза. Предварително аз вече бях свалил всичко останало , антифриза беше източен , както и всчичко , което би забавило работата. Освен това , Коце дойде със всички необходими инструменти и стойки , които ни трябваха. Та , качихме я , предния мост падна , ДВГ+Скорости паднаха , тръбите паднаха. Използвах момемнта да зачистя, където можах да бръкна , повърхностната ръждица , след което навсякъде с ръждопреобразувател . Оставихме я колата да дръпе малко и на следващия ден в неделя минах с грунд и шегрен и червена боя. Тук искам да отбележя , че не гоня професионализъм а да запечатам каквото мога за известно време. и така в неделя , събрахме всичко , новите тръби , всичко се монтира , като естествено не минахме и без премеждия и перипетии , но бяха лесно остранени Ще кача няколко няколко снимк Коцето нещо му се ядосва , ама се натъкмиха нещата Ще го качваме И окачването най-после на мястото си И в допълнение едно 5-минутно видео на тези два дни. Oтновно искам да благодаря на всички замесени по проекта , защото наистина без вас нямаше как да се случат нещата. Какво следва. Колата е в движение макар и само в двора , имаме топло , имаме всичките 5 предни и една задна скорост , колата е объвъздушена , Перката се вкючва и спира и колата се охлажда. Коце и Патрик казаха ,че мотора звучи много добре , което за мен стига да съм сигурен ,че е окей Живот и здраве тази седмица , колата ще претърпи малко клъцни срежи и след това в КАТ. Плана е до края на годината да е станала 130-ка а другата пролет следва боя Поздрави на всички
    7 points
  2. Е, друго си е да чуеш мнение от човек с опит. Мерси. Аз затова и изразих леко съмнение по-горе в предимствата на халдекс 5. Но, като следващо поколение предполагах, че е по-усъвършенстван и са премахнати недостатъците на 4, ако е имало такива. Всеки автомобил, камион и др. който има задвижване на повече от един мост, тоест 4х4, 6х6, 8х8... има раздатка или раздатъчна кутия. Практически, тя взема движение от изходния вал на скоростната кутия и го раздава на мостовете/диференциалите/. Къде ще бъде поставена е конструкторско решение и от това зависи само броя и дължината на карданите. В случая, на пътя между кардана и диференциала имаме едно устройство, наречено халдекс. При други изпълнения въртящия момент към моста може да се вкл. и изключва механично от ръчка на раздатъчната кутия. С други думи, халдекса си е халдекс и чака нещо да го завърти, па от къде и как ще дойде кардана, няма значение.
    2 points
  3. Не мога да кажа има или няма разлика в халдекса с или без раздатка в скоростната кутия. Но едно мога да кажа със сигурност - както много неща последните години и с халдексите се наблюдава политика на на влошаване. Единствените разлики, известни ми на мен, са: премахването на помпата за постоянно налягане, което увеличава времето за реакция към задния мост и филтъра (заменен с много малка цедка). Като обоснование се споменава за намаляване на теглото с цели 12кг(или нещо близко), както и намаляване разхода на гориво с цели 0.2л/100км (или близка стойност). Но чак 2018г успяват софтуерно да настроят 5та версия да не превърта при старт предните колела, а при потегляне задължително да пуска и задните колела, както и в завои да не се усеща като кола на предно, и да не недозавива (предполагам са успяли да настроят датчиците за наклон и ъгъл на волана правилно, след цели 5 ревизии на софта от 2013г). При 4та тези проблеми не ги е имало никога и лично мнение, като ползвател и на 2те, че 5та версия е по-бавна като реакция и по-слаба, като 4х4. Точно заради цедката(липсата на филтър) на 5та версия е задължителна смяната на масло на 30к км, не на 60к км, което за мен е минус от към финансова гледна точка също. Подавам линк към моя тема от пролетта относно версии и ъпдейти на 5та версия: пс. темата е писана след ремапа и на 380нм и 220-30кс като без този ъпдейт колата не можеше да се кара с повече от половината газ до 100кмч...
    2 points
  4. Писах, че са еднакви диференциалите. Те също имат характеристики. А и така беше зададен въпроса. Няма лошо. Провокирах мнения, за да се помогне на колегата. Поздрави.
    2 points
  5. Поне никъде не е писано какво прави задния диференциал и халдекса , ще драсна два реда за едно бензиново Йети , на което пролетта собственика взе друг диференциал и като разглоби оригиналния се оказа хлабав лагер. Стегна го махстора и приключи драмата , а "новия" върна , защото не ставаше. Единствения симптом беше виене. Успех!
    1 point
  6. Жоре , до края на седмицата ще ти направя бръмчащо клипче ;)
    1 point
  7. Жоро, писах за версиите, защото по-горе пишеш, че от 2009 до 2016 на дизел били еднакви халдексите... Най-добре да си види номера и съвместими/заменими. Всичко друго е хвърляне на боб! Поздрави!
    1 point
  8. Окей. Значи тия данни нямат никаква адекватна стойност. Най-вече щом зелените радикали са замесени. Между другото, в Германия загиналите при ПТП са три пъти повече от в България. Това обаче е при 12 пъти повече население и вероятно при 10 пъти по-интензивен трафик. И това е на фона на обхватната липса на ограничения на скоростта. Що тъй, не знам...
    1 point
  9. Да В случая това няма значение. Иво, покрай тази тема започнах живо да се интересувам от Халдекси. Ровя из нета и разбрах, че халдекс 5 е в употреба от 2012г. Някъде казват 2013г. Това означава, че на колегата Йети 2016г. е със сигурност 5то поколение. п.п. В случая си прав. Халдекса от обявата е от кола 2010г. Значи е 4. Може би нямат разлика в управлението и закрепването на корпуса 4 и 5, но за това мога само да гадая. Но за предпочитане си е 5, като по-нов и надявам се по-добър от 4.
    1 point
  10. Страхотно! Много ми харесва презцизността и вниманието към детайла, огромно браво! и както вече казах - баси, колко е яко на подемник! Не, че и на земята с палетни колички не става, амаааа друго си е още веднъж - браво, искам скоро да се возя!
    1 point
  11. Мерси Данчо за интересния клип. Хубава музика, но очаквах накрая да чуя и мотора. Най ме изкефиха: Коцето с книгата на 3:00, следва тлф. "обади се на приятел"... , Скоростите.... 3:20 ? и, по-бърза центровка на запалването не съм виждал - Гената 3:35.
    1 point
  12. Най-добре да си види номера на халдекса и така да се търси. Има Йетита с раздатка в скоростите, както е на т5 VW. Не мисля, че ще е еднакъв халдекса на всички. Отделно има с халдекс 4 и халдекс 5.
    1 point
  13. Тъй като не намерих техническа информация за диференциалите/предавателните им числа/ на Йети дизел, разчитам на тази обява, че са еднакви 2009 - 2016г. https://izap24.ru/tovar/16842812_reduktor-zadniy-skoda-yeti-2009-2016-2010.html
    1 point
  14. Чудничко временце беше. Слънчице, лаф, моабет ... Какво му трябва повече на човек? Естествено, не се мина и без леки ремонти
    1 point
  15. Хареса ми тази снимка с А380 и О1 на преден план, та реших да я покажа.
    1 point
  16. Мтакаааа , добър вечер на всики мисля че е време за ъпдейт, за тези които следят развитието основно тук :) Да започнем първо с по-старите неща. Подобно на Ивчо и с негова помощ и аз събрах един 5-цов лост с втулки и плочка. Оказва се че някой 5-цови кутии нямат въпросната плочка , други имат , за сега аз съм решил да я оставя. След скоростите , остана последният възел , който исках да те нов , и това е парното. Ново парно нямаше никъде , за това разглобих старото , изчистих всичко , боядисах го , смених радиатора , ново кранче , сложих си нови дунапренчета на клапите и си отрязах от микропореста гума нова гарнитура. Отденло конзолата с лостчетата беше боядисана и всичко друго почистено. За днес толкова , а утре ще кача и още снимки и инфо какво свършихме , НО Само искам добавя ,че мотора е вече вътре и всичко работи , но за това утре :) Поздрави
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.