Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Топ потребители

  1. __smirnoff__

    __smirnoff__

    Организатор


    • Points

      18

    • Мнения

      782


  2. Rosen Raychev

    Rosen Raychev

    Потребител


    • Points

      2

    • Мнения

      323


  3. PRR

    PRR

    Глобален Модератор


    • Points

      2

    • Мнения

      10921


  4. РусенскоВарено

    РусенскоВарено

    Потребител


    • Points

      2

    • Мнения

      2515


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 11/19/22 във всички области

  1. Добро утро! Продължавам темата с едно от най-важните неща за визията на един автомобил - джантите. Моделчето трябва да бъде с джанти, максимално близки до истинските. Истинските са тези: Започнах търсене, първоначалната ми идея беше да намеря подобни и да сложа тях. Джанти в мащаб 1:24 има много, честно казано се изумих - имаше повече, отколкото в реален мащаб. Прерових всичко в интернет, в България, в чужбина, в Китай... има подобни, но точно същите - не. Имаше едни, които бяха на 90% като тези, но пък на размер не отгговаряха - същия диаметър като 14ките с тасове на модела, които изглеждат така: Ясно, по лесният начин няма да стане - ще трябва да се правят. Разбира се, това ни най-малко не ме уплаши, напротив - нямах търпение да започна проектирането. Част от проекта беше да се заема с пълно разглобяване: Ето я и най-приятната за мен част - шублера и 3Д проекта: Доста приятно за мен занимание, нещата поне на екрана изглеждаха перфектни. Ясно ми беше, че ще се наложат няколко проби, и започнах. Всъщност първата проба беше преди да разглобя колата, но това не е толкова важно. Дойд време да пусна 3д принтера. Ето го и него, главният виновник за приятната заигравка: Като за начало пуснах да се принтира една джанта от бял материал, и една гума от черен: Ами изглеждат прекрасно! Пуснах ги и на най-високата резолюция, за да изкарам максимално качество. Смятам, че стана доста близко до истинската. Дойде време да я сложа на колата. Речено-сторено! И тук се яви първата греда - бях прекалил с размера и цолажа Готино седи, но някак си неправилно. Особено като се има предвид, че и окачването ще слезе малко надолу, ето какво става като я натиснах надолу: Освен по-голяма, джантата се оказа и по-широка. Не влиза в калника. Обратно на чертожната дъска, и втори опит. Тук снимки на колата нямам, но гумите станаха по-малки Трети опит - успешен! Уцелих точният размер! Държа да отбележа, че тук играем в милиметри и десети от милиметъра. Затова се наложиха няколко опита. Разликата между голямата джанта и нормалната е под 2мм. Ето ги и трите варианта: Имаме вече правилен размер, но остана нещо много важно, което нямаме - правилните материали и цветове. Ами като ги нямаме - набавяме си ги! Поръчах материал с цвят алуминиев металик, а за гумите - черен еластичен материал. Няколко дни чакане, и можех да започна проби. Супер! Еластични гуми, което ми позволи да си реализирам джантата като истинска - със засечка, за да държи гумата. То и с твърдата гума става, но трябва да стържа задния ръб, за да влезе. Ето я засечката: За мащаб ще уточня, че засечката е 1 десета, за да добиете представа за нивото на детайлите. Така, супер. Имаме гума, време е да печатаме в цвят: Ето ги и гумите - те се печатаха през нощта, но резултатът не е толкова перфектен, колкото ми се иска. В момента се печатат наново, една по една, и ще отнеме повече от половин ден, докато са готови, затова сега съм снимал с тези, които макар и да станаха супер след почистването, не са достатъчно перфектни за да останат: Както се вижда, добавил съм им и текстура и канали, за да са възможно най-реалистични. Ето и няколко снимки от монтажа: Както и на истинската Биляна, и тук при сваляне на окачването се получава желания от мен наклон на задните гуми. И ето една малка фотосесийка на колата и как изглежда в момента: Признавам си - много ми харесва! Следващите стъпки са свалянето на предницата и свалянето на задницата, премахване на калобраните. В следствие от това как застане колата, може да си отпечатам и фланци по 1мм, за да изнеса гумите леко навън, но това може и да е излишно. Ще видим... Поздрави, и лек ден!
    9 points
  2. Привет, колеги! Тази вечер пускам тема за един мой малък страничен проект, отново на тема Шкода, но този път ще е нещо по-различно от всичко, за което сме писали и чели до момента тук в този форум. Става въпрос за "проект" на Шкода 120Л, но в мащаб 1:24. Надявам се да ви е интересно четивото и снимковият материал, който предстои да ви представя. Лично на мен винаги ми се е искало някой ден да си направя максимално точен макет на някой от проектите си. Дойде моментът и това да се случи! Ще се опитам да бъда кратък в описанието и обясненията си. За какво иде реч? Иде реч за максимално точен макет на големият ми настоящ проект - Биляна. Тъй като той е в сериозен, вече почти двугодишен застой по вина на бояджиите, ми се откри доста свободно време, пък и идват студените месеци вкъщи, и смятам, че няма по-подходящо време за подобни занимавки. Идеята ми е доста проста - имаме много хубав и детайлен макет на Шкода 120Л, отговарящ на 99% на моделната година на голямата Биляна, по който ще направя дребни визуални промени, с които ще заприлича на бъдещата голяма Биляна. За щастие, идеята за нея ми е тя да си остане в почти фабричен вид, с някои дребни промени, но все пак ще е предизвикателство да пренеса идеите си в мащаб 1:24, още повече имайки предвид, че никога не съм се занимавал с моделизъм, или каквото и да било близко до това хоби. Тоест - ще се уча в движение и ще импровизирам В този пост ще представя моделчето. То е доста детайлно, и се сдобих с него съвсем случайно - по обява във фейсбук в група за умалени модели. По случайност се оказа и бял цвят, и веднага след като пристигна в главата ми се зароди идеята за макет на истинската кола. Тогава още обаче нямах завършен образ как ще изглежда самата Биляна, тя беше при бояджия, нямаше окачване, джанти. Закучиха се нещата около боядисването, върнаха ми колата, сложих си окачването, джантите, тя си дойде на правилната стойка, направих стопове, започнах работа и по фаровете - с други думи визията се изясни. И всече мога да я пренеса в мащаб. Всички дребни детайли са доста подробни. Отвсякъде погледнато, разбира се, дори отдолу - има си действащо предно и задно шкодово окачване, при това с полуоски, отпред с моста, резервна гума, кутия, фарове, стопове - много са се постарали китайците. Та ето снимки и на самият модел: Изключително детайлен модел, повече от доволен съм! Недостатък е, че не се отварят врати и капаци, но високото ниво на детайли някак си компенсира тази нередност. Ето и малко интериорни снимки: И малко снимки на детайлите - окачвания, фарове, стопове: Та така, това е количката. Лека-полека започвам да си играя с нея, вече имам малък прогрес, но ще продължа в следващ пост. Поздрави, и лека вечер!
    8 points
  3. Преди три седмици, на паркинга на един горублянски магазин и миналата седмица, на абсолютно същото място.? На първата снимка е със 17-ките Тритон, както беше поръчана, на втората снимка е със най-новата придобивка - 16-те Минорис, изпълнили зимите гуми и заменили железарките и тасовете, с които се излагахме от ноември до април, в продължение на цели 5 години.?
    2 points
  4. Който си няма работа петък вечер е така?
    2 points
  5. Да, ще я взема утре да я разглеждаме на живо Джантите са широки, правилно ти се струва. Но са по модел на истинските, и те са доста широки, 7,5J, и с ниската гума (195/45) си изглеждат като валяци. При принтирането на самата гума леко се губи извивката по ръба на гумата, оттам създава зрителна измама за повече широчина. Ето една снимка от истинската Биляна:
    1 point
  6. @__smirnoff__ Иво, тя като истинска! Съжалявам, че няма да можеш да й сложиш ел. стъкла и централно заключване. И не щото не можеш - теб фината механика си те влече, а защото не й се отварят вратите. Донеси я утре да я видим. п.п. така е. първо пиша и след това видях, че имаш нов пост от днес по темата. Джантите ми се виждат широчки.
    1 point
  7. Смея да твърдя, че това не е съвсем вярно. Примера ми е следния. На Октавията, оригинални железни и съответно алуминиеви джанти, съм с еднакви сферични легла и използвам едни и същи болтове. На Фабията имам комплект лети афтърмаркет джанти Borbet тип "еленови рога", които са с конусни легла и съответно болтовете са конични, а на другия комплект, оригинални дажанти, са със същите сферични легла и болтове като на Октавията. Смятам, че и при Реното логиката е такава, макар и в някои отношения да няма логика при тях.
    1 point
  8. И при Пежо, Жоре, и при Пежо Освен казаното от теб, което е абЦелютно вярно, заради въпросните шайби /предполагам, макар да не си го обяснявам/, болтовете се развиват като намазани с грес. И противно на очакванията, шайба залепнала за ЖантЪта, никога не съм имал. Френска му работа… Иначе Чаво, отивай в Рено и си купи оригинални болтове с шайби. Кожодери са, но си струва.
    1 point
  9. Мания! Ще следя отблизо проекта !!!
    1 point
  10. Болтовете имат различни глави за железни и алуминиеви джанти. Едните са конусни, другите са сферични. Карането с грешните ще развали "леглата" и създава опасност от саморазвиване. Комплекта болтове не е кой-знае колко и ги има почти във всяка гумаджийница. Предлагам ти да си вземеш и съответния комплект "секрети", защото щом е пробвал веднъж е почти сигурно, че ще повтори ... да му изсъхнат ръчичките дано!
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.