Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Топ потребители

  1. __smirnoff__

    __smirnoff__

    Организатор


    • Points

      11

    • Мнения

      782


  2. РусенскоВарено

    РусенскоВарено

    Потребител


    • Points

      2

    • Мнения

      2515


  3. b3lq7a

    b3lq7a

    Потребител


    • Points

      1

    • Мнения

      2770


  4. axel

    axel

    Фен на клуба


    • Points

      1

    • Мнения

      1588


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 11/20/22 във всички области

  1. Направих и окачването Много готино стана, по-подробно ще разкажа в следващ пост, само показвам как застана:
    7 points
  2. Добро утро! Продължавам темата с едно от най-важните неща за визията на един автомобил - джантите. Моделчето трябва да бъде с джанти, максимално близки до истинските. Истинските са тези: Започнах търсене, първоначалната ми идея беше да намеря подобни и да сложа тях. Джанти в мащаб 1:24 има много, честно казано се изумих - имаше повече, отколкото в реален мащаб. Прерових всичко в интернет, в България, в чужбина, в Китай... има подобни, но точно същите - не. Имаше едни, които бяха на 90% като тези, но пък на размер не отгговаряха - същия диаметър като 14ките с тасове на модела, които изглеждат така: Ясно, по лесният начин няма да стане - ще трябва да се правят. Разбира се, това ни най-малко не ме уплаши, напротив - нямах търпение да започна проектирането. Част от проекта беше да се заема с пълно разглобяване: Ето я и най-приятната за мен част - шублера и 3Д проекта: Доста приятно за мен занимание, нещата поне на екрана изглеждаха перфектни. Ясно ми беше, че ще се наложат няколко проби, и започнах. Всъщност първата проба беше преди да разглобя колата, но това не е толкова важно. Дойд време да пусна 3д принтера. Ето го и него, главният виновник за приятната заигравка: Като за начало пуснах да се принтира една джанта от бял материал, и една гума от черен: Ами изглеждат прекрасно! Пуснах ги и на най-високата резолюция, за да изкарам максимално качество. Смятам, че стана доста близко до истинската. Дойде време да я сложа на колата. Речено-сторено! И тук се яви първата греда - бях прекалил с размера и цолажа Готино седи, но някак си неправилно. Особено като се има предвид, че и окачването ще слезе малко надолу, ето какво става като я натиснах надолу: Освен по-голяма, джантата се оказа и по-широка. Не влиза в калника. Обратно на чертожната дъска, и втори опит. Тук снимки на колата нямам, но гумите станаха по-малки Трети опит - успешен! Уцелих точният размер! Държа да отбележа, че тук играем в милиметри и десети от милиметъра. Затова се наложиха няколко опита. Разликата между голямата джанта и нормалната е под 2мм. Ето ги и трите варианта: Имаме вече правилен размер, но остана нещо много важно, което нямаме - правилните материали и цветове. Ами като ги нямаме - набавяме си ги! Поръчах материал с цвят алуминиев металик, а за гумите - черен еластичен материал. Няколко дни чакане, и можех да започна проби. Супер! Еластични гуми, което ми позволи да си реализирам джантата като истинска - със засечка, за да държи гумата. То и с твърдата гума става, но трябва да стържа задния ръб, за да влезе. Ето я засечката: За мащаб ще уточня, че засечката е 1 десета, за да добиете представа за нивото на детайлите. Така, супер. Имаме гума, време е да печатаме в цвят: Ето ги и гумите - те се печатаха през нощта, но резултатът не е толкова перфектен, колкото ми се иска. В момента се печатат наново, една по една, и ще отнеме повече от половин ден, докато са готови, затова сега съм снимал с тези, които макар и да станаха супер след почистването, не са достатъчно перфектни за да останат: Както се вижда, добавил съм им и текстура и канали, за да са възможно най-реалистични. Ето и няколко снимки от монтажа: Както и на истинската Биляна, и тук при сваляне на окачването се получава желания от мен наклон на задните гуми. И ето една малка фотосесийка на колата и как изглежда в момента: Признавам си - много ми харесва! Следващите стъпки са свалянето на предницата и свалянето на задницата, премахване на калобраните. В следствие от това как застане колата, може да си отпечатам и фланци по 1мм, за да изнеса гумите леко навън, но това може и да е излишно. Ще видим... Поздрави, и лек ден!
    2 points
  3. Привет, колеги! Тази вечер пускам тема за един мой малък страничен проект, отново на тема Шкода, но този път ще е нещо по-различно от всичко, за което сме писали и чели до момента тук в този форум. Става въпрос за "проект" на Шкода 120Л, но в мащаб 1:24. Надявам се да ви е интересно четивото и снимковият материал, който предстои да ви представя. Лично на мен винаги ми се е искало някой ден да си направя максимално точен макет на някой от проектите си. Дойде моментът и това да се случи! Ще се опитам да бъда кратък в описанието и обясненията си. За какво иде реч? Иде реч за максимално точен макет на големият ми настоящ проект - Биляна. Тъй като той е в сериозен, вече почти двугодишен застой по вина на бояджиите, ми се откри доста свободно време, пък и идват студените месеци вкъщи, и смятам, че няма по-подходящо време за подобни занимавки. Идеята ми е доста проста - имаме много хубав и детайлен макет на Шкода 120Л, отговарящ на 99% на моделната година на голямата Биляна, по който ще направя дребни визуални промени, с които ще заприлича на бъдещата голяма Биляна. За щастие, идеята за нея ми е тя да си остане в почти фабричен вид, с някои дребни промени, но все пак ще е предизвикателство да пренеса идеите си в мащаб 1:24, още повече имайки предвид, че никога не съм се занимавал с моделизъм, или каквото и да било близко до това хоби. Тоест - ще се уча в движение и ще импровизирам В този пост ще представя моделчето. То е доста детайлно, и се сдобих с него съвсем случайно - по обява във фейсбук в група за умалени модели. По случайност се оказа и бял цвят, и веднага след като пристигна в главата ми се зароди идеята за макет на истинската кола. Тогава още обаче нямах завършен образ как ще изглежда самата Биляна, тя беше при бояджия, нямаше окачване, джанти. Закучиха се нещата около боядисването, върнаха ми колата, сложих си окачването, джантите, тя си дойде на правилната стойка, направих стопове, започнах работа и по фаровете - с други думи визията се изясни. И всече мога да я пренеса в мащаб. Всички дребни детайли са доста подробни. Отвсякъде погледнато, разбира се, дори отдолу - има си действащо предно и задно шкодово окачване, при това с полуоски, отпред с моста, резервна гума, кутия, фарове, стопове - много са се постарали китайците. Та ето снимки и на самият модел: Изключително детайлен модел, повече от доволен съм! Недостатък е, че не се отварят врати и капаци, но високото ниво на детайли някак си компенсира тази нередност. Ето и малко интериорни снимки: И малко снимки на детайлите - окачвания, фарове, стопове: Та така, това е количката. Лека-полека започвам да си играя с нея, вече имам малък прогрес, но ще продължа в следващ пост. Поздрави, и лека вечер!
    1 point
  4. неееееее, правя копие на Биляна! Черен мат и без брони не се връзва на хром "класическа" визия
    1 point
  5. Пет години и половина въртя 17-ки лети и 16-ки железни джанти на Октавия 3, болтовете са си едни и същи и за двата комплекта. И аз имам в една кутийка 4 болта, заради поставените секретни.?
    1 point
  6. Мисля, че на нашата марка разликата е в дължината на болтовете. Това съм забелязал при с1, когато купувах от ЕТ нови зимни 16ки железни джанти, по-препоръка взех и болтове за тях! Били различни... Но, ги бях забравил и докато карах тази кола въртейки джантите слагах болтовете за 17ките и драма не е имало. Наскоро в мазето ги намерих и се сетих от къде са, по-спомен тия за железни бяха с кръгъл отвор в средата на главите и черни, другите плътни и сиви. Имам някъде още 4ти от сивите(слагах секрети) и 20 от черните...
    1 point
  7. Следя всички теми в този раздел, но тази ми е особено на сърце и с нетърпение ще чакам да видя крайния резултат.
    1 point
  8. Преди три седмици, на паркинга на един горублянски магазин и миналата седмица, на абсолютно същото място.? На първата снимка е със 17-ките Тритон, както беше поръчана, на втората снимка е със най-новата придобивка - 16-те Минорис, изпълнили зимите гуми и заменили железарките и тасовете, с които се излагахме от ноември до април, в продължение на цели 5 години.?
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.