Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Топ потребители

  1. venll

    venll

    Потребител


    • Points

      8

    • Мнения

      317


  2. Алекси Георгиев

    Алекси Георгиев

    Потребител


    • Points

      1

    • Мнения

      1308


  3. Rosen Raychev

    Rosen Raychev

    Потребител


    • Points

      1

    • Мнения

      338


  4. m_g

    m_g

    Потребител


    • Points

      1

    • Мнения

      242


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 12/03/22 във всички области

  1. Реших да Ви покажа как може сами да си монтирате камера за заден ход в Октавия 3 в няколко стъпки. Ще покажа какво съм направил на моята кола и работи. Не са необходими някакви специални инструменти. Трябват Ви клещи, няколко бита Т20, Т25, жила за скорости на велосипед /за прекарване на кабелите/, изолирбанд, макетен нож, кабели, скоби за сваляне на мултимедията, бързи връзки, няколко електронни елемента и желание. Да започваме: 1. Преди да закупувате каквото и да е трябва да видите дали мултимедията Ви поддържа опцията изобразява камера. Става с VCDS. Начина е описан на самата снимка. След кодиране и рестартиране на мултимедията видите ли горната картинка - продължаваме напред. 2. Идва реда да тестваме камерата. Може да използвате каквото и да е камера /може от стар цифров апарат, която има изход за видео сигнал/. С помоща на скобите вадим мултимедията /намира се в жабката/ и откачаме задните кабели. Камерата се свързва към пин 6 /видео сигнал/ и пин 12 /маса/ на синята букса. В горният си край има възможност за освобождаване на синята буксата. Номерацията на пиновете е в задния край. Самата синя букса се отваря с тънка отверка или шило. ОЕМ номера на пиновете, от които се нуждаете е 000979009E. Аз използвах пинове от дънната платка на стар компютър. Пробвах ги преди да ги монтирам и влизаха много добре, но при монтажа на черната букса към мултимедията, мъжките пинове ги избутваха назад и не контактуваха. Наложи се малко да ги преработя, като изправих една част от тях. Укрепих ги допълнително с клечки за зъби. Монтирате синята букса, включвате черната букса към мултимедията. Време е за теста - включвате задна и се молите всичко да е наред Видите ли това - значи сме се справили и може да поръчваме камера. 2. Камера може да поръчате от където намерите за добре. Няма някакви специални изисквания. Има камери, които се монтират на бронята, камери в светлините за осветление на номера, камери, които са монтирани в дръжката за отваряне на багажника. Аз поръчах от Алиекспрес /на първата снимка се вижда/. В някои модели камерите, освен оборудването има и синята букса с кабелите, някои имат и възможност да я свържете към пръскалката за задното стъкло и когато пуснете течност, тече и на камерата.
    3 points
  2. 5. Захранване. Има една подробност при свързването на камерата. Колата е оборудвана да следи за изгоряла крушка и ако свържте директно камерата към светлината за заден ход /СЗХ/ има голяма вероятност изобщо да не заработи или да има много силни смущения. Това е така защото БСМ на автомобила изпарща импулси към крушките за да ни предупреди когато има изгоряла. За целта ни е необходимо захранването на камерата да мине през реле, което да подава захранване независимо от осветлението на автомобила. Електрическата схема, която използвах е с няколко елемента. Релето е 1 А. След релето свързах стабилизатор на напрежение, защото камерата работи на 3,5 в. /има си dc-dc конвертор/, но е разчетено за работа на 12 в. , а в колата понякога напрежението стига до 15 в. Стабилизатора почва да грее и при продължително каране на задна защитата изключва камерата. Това е черната кутийка с кабелите от първата снимка. за захранване използвах задната чистачка. Там на пин 4 е + след контакт, а на пин 1 -. Въпреки че минуса го хванах от болта, който крепи чистачката. това е плюсовия кабел, от който съм взел захранване към камерата. ето тук съм хванал кутията с релето и стабилизатор тук съм захванал кабелите, които идват от камерата и отиват до мултимедията в предната част И накрая-ИСТИНСКИЯТ ТЕСТ Сглобявате панелите и сте готови. Държа да подчертая, че това съм го направил на моята кола. Не нося отговорност, ако някой повреди, развали или счупи нещо по неговият автомобил. Ако не сте сигурни, че можете да го направите сами - има хора и фирми, които ще Ви свършат работа. Леко и безаварийно пътуване на всички!
    3 points
  3. 3. Прекарване на кабелите. За целта се сваля кората на петата врата, задния стоп, наколко от вътрешните панели /има доста клипове в мрежта/. За да работи камерата се нуждаете да прекарате кабели от: 3.1 от светлината за заден ход. Използвах левия заден стоп. Кабела за задна светлина е черно синия. 3.2 от камерата до мултимедията 3.3 За да прекарам кабела между купето и петата врата използвах гумено гофре с номер ОЕМ 5Е9971829А Можете да използвате и гофрето от лявата страна. На моята кола от дясно имаше само тапи. 4. Монтаж на камерата. Както писах избрах камера, която е вградена в дръжката за отваряне на петата врата. Има няколко вида дръжки с различна форма, имайте го в предвид при поръчката на камерата. Намалява се площа на натискате и вдигане на вратата, но не е фатално и се свиква. Все пак оригиналната камера също е направена по този начин. За целта трябва да свалите старата дръжка. Държи се на наколко пластмасови скоби, които трябва да натиснете и с малко напъване излиза. Нова дръжка с камерта я монтирате по обратния ред.
    2 points
  4. След толкова дни в сервиза беше редно и да ни поразходи малко?
    1 point
  5. Отказах се... Още не съм продал последния. Не искам да се затрупвам с часовници. А и планирам синьо Мияко да взема, може би в близките месец - два. Реално Cranwell е със същата каса, коронка, че и минутна стрелка като моя. Даже безелите са много подобни, макар че единият е дайвърски и се върти. Само циферът е различен. А след като @Боре спомена, че 556А е скучен, се замислих, че е точно така. Аз се запалих по Sinn заради 556 I мока варианта, който, за съжаление, вече не се произвежда. По-скоро ще почакам да видя дали няма да пуснат някой друг интересен циферблат и тогава ще скоча.
    1 point
  6. Това са последните снимки на Шкодата в мое владение.
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.