Привет на всички от мен!
Нов съм в този форум, чета от известно време, но досега не бях писал. Бих желал да ви представя най-новата си придобивка - наследство от дядо ми след като почина - Шкода 105Л.
Няколко думи за автомобила: първата му регистрация е 23 декември 1985 година, коледен подарък явно си е направил дядо ми. Цвета е винено червен, или както е по талон - бордо. Навъртяла е малко над 62 000 км, като последните 1000 от мен. Живота си е прекарала в гараж, даже като малък си я спомням вечно завита вътре в гаража с брезент, и когато не се е карала дълго време - на трупчета. И двете мерки за съжаление не са помогнали особено, боята се е матирала с годините, леко е клекнала, особено отзад, но за момента това са бели кахъри. Като цяло обаче мисля че е в доста добро състояние - салона е в перфектно състояние под калъфите, отдолу няма ръжди, даже като вдигах мокета, понеже имах теч от парното ми направи впечатление, че ламарините са перфектни, даже са си лъскави в сравнение с външните. Почти никъде няма ръжда, само от дясната страна е претърпяла някакво ожулване преди години, но според информацията, до която се добрах, веднага местата, където е било ожулено до ламарина са били минати с боя, макар че и сега си личи къде е жулвана. Таблото е в добро състояние, няма напукано отгоре, всичко си работи, има и някакво радио, с две колонки под седалките, не знам оригинално ли е така или не, по-скоро смятам ,че не е, защото радиото е на една метална шина.
Какво съм правил до момента - още лятото, дядо ми понеже си я палеше от време на време, я запалил веднъж да поработи и радиатора се беше спукал. Цъфнал като розичка. Това реално ми беше първия допир с автомобила, като изключим едно ходене до северна България няколко месеца по-рано. Купих нов радиатор, смених го, та си поиграх малко с количката. Тук е момента да отбележа, че от дете съм голям фен на тема автомобили, а този конкретно съм го гледал и съм му се маял от както се помня, все пак е с 2 години по-голям от мен. След като я взех вече в свои ръце, не съм правил много неща, минали са едва два месеца, не съм я карал много-много. Все пак колата е с нова водна помпа, нова капачка на разширителния съд, ново кранче на радиатора на парното, съответно цялата система е промита и заредена с антифриз. Парното работи вече, също така скъсах и жило на газта, с новото педала вече не е толкова рязък както беше - само на 2-3 положения. Ремонт на динамото, нова маса на мотора, ново реле-регулатор. Зарежда вече нормално, а и след като пуснахме нова маса стрелката на температурата спря да си играе както си иска и показва вече нормално, надявам се. Последното, което правих, е да си регулирам празния ход. Не знам как го направих, понеже се появи доста досаден проблем - в момента, в който пусна газта, колата гасне, независимо дали съм на смукач или без смукач. Реших да вдигна малко оборотите на празен ход за да видя дали ще се оправи, но резултат нямаше никакъв. Пак си гаснеше при всяко пускане на педала. Така я карах 2-3 дена, след което от само себе си се оправи, и в момента работи много, много по-добре отколкото някога съм я виждал да работи. Смених и въздушния филтър. Разбира се, купих и нови чистачки, и едно ароматизаторче
Засега дотук съм стигнал.
Искам да споделя и какви са плановете за колата. За момента целта е да я върна на 100% към живота и да знам, че мога да разчитам на нея. Глася я за градска кола, просто адски много ми харесва как се движи. Занапред има някои неща, които бих искал да променя по колата. Например коланите - от старите са, а и шофьорския приключи курса, мисля да слагам някакви инерционни, но засега нямам никаква идея какви и от каква кола биха станали. Седалките са ми адски неудобни, за 1-2 часа из града се чувствам като пребит. Ще се мисли и в тази насока. Мисля за аларма, централно, общо взето стандартните неща за един автомобил. Като цяло не искам да променям каквото и да било по колата, харесва си ми такава, каквато е.
А сега и малко снимки:
Това е първата снимка, която направих на колата, някъде април-май миналата година беше, след около 500 км разходка:
следващите са от първата вечер откакто е при мен:
на следващата вечер малко хигиена:
и последно - тук е лъскачка, блести, та се къса (просто е цялата мокра, иначе боята е матирала)
Това е засега, тук е момента да благодаря за вниманието на тези, които изчетоха романа ми! И да кажа, че съм пуснал темата с идеята, че по колата, макар и бавно, ще има развитие, също така се надявам и на вашите коментари, забележки, и най-вече - насоки!