Жоре, 99% съм съгласен с теб, НО ... Има още 1%, поне. При "нормално" каране, това което си написал е абсолютно вярно. Но, при много "спортно" каране гумата се натоварва много повече от външната страна. Геометрията на стандартен, уличен автомобил, не е предвидена за такива екстремни натоварвания, което води до по-голямо износване от външната страна. Ясно, че това е изключение, но просто искам да го споделя.
В допълнение да кажем, че няма как износването да е абсолютно равномерно. Винаги ще има тук малко повече, там малко по-малко. Само се замислете, какво става, когато минеш през чакъла и "вземеш" няколко камъчета с теб. Те водят до дисбаланс, съответно водят до неравномерно износване, което с времето може и да се увеличи. Освен това самия материал на протектора не е 100% еднакъв. Малко по-мек тук, малко по-пътен там и с износването баланса се променя. В това отношение по-скъпите гуми се справят по-добре, докато по-евтините се представят по-зле.
Но, като цяло, при живот на гумите 50-60к км и нужда от баланс на 20к, т.е. един допълнителен, не смятам, че е проблем, че да го дъвчем вече толкова време