След 1 месец, 800км градско и 2500 извънградско вече имам преки впечатления, които да споделя с вас.
Купе, багажник
Вътре е като предишния модел. Таблото е дигитално, но след разцъкване си останах на класическия дисплей - оборотомер отляво и киломентраж отдясно. В средата информацията е доста по-богата и по-подробна.
Багажникът е със 100-тина литра по-малък. "Мазето" под гладкия под го няма. Там е мястото за кабели и зареждачката, които могат да се поберат в нишата отляво. Там пък е акумулатора, но над него спокойно се събират кабеляците. Така ще имате 30-40 литра повече място за дребни места в малкото "мазе".
Возия
Колата се усеща по-тежка (мисля е +300кг), особено на по-неравни пътища - подскача задницата все едно има 3-ма едри мъже на задната седалка и багажника е пълен. От друга страна се усеща по-стабилна при високи скорости и по завои.
Спирачките са много лигави... защото не са спирачки. Може би 35% от спирачното усилие се извършва от електромотора, така наречената рекуперация. Но ако трябва да спрете бързо, скачате на спирачките и истинските накладки влизат в действие.
Нови (за мен) опции
Фаровете са LED. С Light Assitant се справят отлично. По-рязко разцепване на светлината при приближаване на автомобил съм виждал при Ауди и БМВ, оборудвани с лазерни фарове. За LED са си ОК.
Line Assist - това е нова опция за мен, голяма борба пада докато мина от една лента в друга или да сека завоите. Направих мигача да мига 1 път, защото направо лудвах с цък-цък-цък наляво и после цък-цък-цък надясно.
Нова опция за мен е и (не знам как се казва на английски) предвиждането какво предстои на пътя от адаптивния круиз контол. Ако си със 120 и идва ограничение 100, колата ще намали предварително. Съответно ако идва 130 - ще си поускори малко преди знака. Ако идва завой, кръгово, ще те информира и ще намали. В задръстване си спира и тръгва (ако си стоял по-малко от 1 мин на място), запазвайки дистанцията до предишната кола.
Градско/зареждане
Минавам между 10 и 30 км дневно през работната седмица. Батерията издържа 30-42 километра при температури 0-10-15 градуса. Предполагам, че през лятото ще го докарам на 50+ км.
На ток динамиката е повече от прилична. При ниски скорости се чува само изкуствено генерирания шум, двойните предни стъкла помагат да е още по-тихо.
При тръгване от покой, ускорението от 0 до 20 км/ч се осъществява от ел. двигателя, където бензиновия би докарал разход 50л/100км. Ако си в хибрид режим, след 20км/ч ще включи бензиновия двигател. Може да се движиш до 130км/ч само на ток.
Ако кик-даунеш педала, ще се включи бензиновия двигател. Внимание! До този момент бензиновия двигател не е работил и е студен. Не е желателно да го пържите.
За тези 800 км градско съм изгорил около 3 литра бензин.
Вариантът „Ще зареждам всеки втори ден“ не съществува. Зареждам всеки ден, на всяко място където мога и не е прекалено скъпо. Бавно се превръщам в тесла-джия, който си прекарва живота на зареждачките
Зареждането е бавно. 5 часа от контакта и 3 часа на публична зареждачка. Максималната скорост на зареждане е 3.6kW, дори да се закачите на мощна 150 kW зареждачка, нещата няма да станат по-бързо.
Извънградско
Задвижването е в режим милд-хибрид, т.е. работи бензиновия двигател, но електрическия подпомага. При спускане и без газ, рекуперацията е щадяща, не убива интерцията.
При движение по междуградски пътища, спазвайки ограниченията 90-100км/ч колата прави разход 6л/100.
Магистрала
На магистрала спазвайки ограниченията и средна скорост за 600км от 100км/ч, заради преминаването през 2 не-шенгенски граници, докарах разход 6.5. При по-юнашко каране по същия маршрут, поддържайки 160-170 и средна скорост от 120км/ч разхода бе 8.1.
Преживях лек културен шок, когато от автономия 1200км с предишната кола, на 600км ми светна лампата за гориво.
Кикдаун/Спорт
Тук идва интересното.
Колата си е чичарско комби с тоя 1.4 литра турбо-бензин. В града на ток е една идея по-забавна. Обаче включиш ли спорт режима или кик-даунеш ли педала на газта, едни 218 коня се появявват на мига и колата става тотално различна. Ускорението от 50 (защото 0-50 е само въртене на гуми) до 200+км/ч е линейно, няма я турбо-дупката или това лашкане при превключване на скоростите.
В заключение
Всеки ден: Приличен градски електро автомобил АКО минаваш до 50км на ден, но трябва да има къде да зареждаш евтино/безплатно.
През уикенда: Голямо комби за ваканционни пътувания.
На магистралата: Интелигентен комфорт и системи за безопастност на които можеш да се довериш.
Спорт: Когато има нужда, с лекота може да покажеш задния си номер на разни 2-литрови дизели.