Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Топ потребители

Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 06/17/23 във всички области

  1. Здравей, В машините 100-200 лв. в ръкохватката е вграден клапан за налягане, който имитира налягането при истинските машини, разпенва (това не е каймак) и докарва екстракция, що-годе приемлива за консумация. Това се прави, за да могат хората, които си купуват пакетирано смляно кафе от супермаркета, някак си да останат доволни и да продължат да си купуват и да слагат в една доза по 8-9 гр., за да им е "еФтино". С тези машини не контролираш нищо - време, температура, налягане, .... нищо. Качеството на кафето на зърна и смляното в супермаркетите няма да коментирам - всеки сам си решава и си го избира. Автоматите няма да коментирам - там има значително подобрение на качеството на напитката, но има много плюсове и минуси. Там също има големи разлики от ......... до ....... При по-сериозните машини с ръкохватките вече става интересно. Там освен друго е нужно опит и умение. Там е мания, като при феновете на марката Шкода, знаеш ...... Не гледаме парите, не си гледаме един на друг машините със завист, а се кефим на вкуса на любимото еспресо. Много неща имат значение: 1. Кафето - ти вече имаш правилния избор. Там могат да се правят много промени, защото има много предлагане - сорт, бленд, произход, еднородност на качеството, степен на изпичане - тъмно, средно, светло. Прясно изпеченото кафе, след 7-14 дни от печенето, си прави каймак по естествен начин, а не пяна. 2. Грамажа - аз го правя с 13-14 гр., може и със 7-9 грама като задобрееш достатъчно. 3.Температурата - може да се регулира с PID - 92-95 гр. може и надолу 4.Налягане - регулира се с OPV клапана обикновено до 9 - 9,5 бара. 5.За капучино - някои ползват двубойлерни машини. 6.По машината могат да се правят много модове на цедки, душове и т.н. - като тунинга при автомобилите е. 7.Супер важна е мелачката - регулирането на едрината на смилане е много важно за екстракцията на напитката. Влагата на въздуха има отношение към едрината на смилане - зима/лято. Там има много филми - бункер за единични дози или голям, остатъчно кафе от смилането, конусни или плоски ножове, диаметър на ножовете, мощност на мотора и обороти, загряване, смилане на бучки, попкорн ефект и др. 8.Аксесоари - ползвам везна с таймер (има смилане по време, има време за екстракция), тампер, дистрибутор, решетка против ченълинг. Може и други - има разни. 9.Има много добър БГ кафе-форум - https://coffeeforums.bg/index.php. Там има знания и опит. Помагат си, споделят, можеш да тестваш, да опиташ вкуса на напитката от друга машина. Голяма краста е.... ФБ-група за еспресо-ентусиасти няма добре развита. 10.Има много доставчици на машини и мелачки, аксесоари - част от тях са в чужбина и се купува онлайн; 11.Има избор на пекарни и кафе. 12.Има много части и сервизи - сектора е силно развит. 13.Има скъпи решения, има и евтини решения по всеки въпрос, но с компромиси. Важното е да е вкусно и да има разнообразие! Научава се, не е трудно, но трябва четене и опити, проба-грешка. Ето един много оптимален сет - http://shop.pellinicaffe.bg/index.php?route=product/product&path=76&product_id=292 Давам го като пример - може и цени надолу, ако се търси и избира. По-долу прилагам мои снимки. Каква е твоята мелачка? Каква степен на изпичане на кафето предпочиташ - трябва да го пише на пакета - тъмно, средно? Опитай първо еспресо при някой приятел, който е по-опитен. Може и в някоя пекарна за кафе, те там предлагат на клиентите си. Може пък да не е твоята напитка....? А може и да ти хареса.
    1 point
  2. След 1 месец, 800км градско и 2500 извънградско вече имам преки впечатления, които да споделя с вас. Купе, багажник Вътре е като предишния модел. Таблото е дигитално, но след разцъкване си останах на класическия дисплей - оборотомер отляво и киломентраж отдясно. В средата информацията е доста по-богата и по-подробна. Багажникът е със 100-тина литра по-малък. "Мазето" под гладкия под го няма. Там е мястото за кабели и зареждачката, които могат да се поберат в нишата отляво. Там пък е акумулатора, но над него спокойно се събират кабеляците. Така ще имате 30-40 литра повече място за дребни места в малкото "мазе". Возия Колата се усеща по-тежка (мисля е +300кг), особено на по-неравни пътища - подскача задницата все едно има 3-ма едри мъже на задната седалка и багажника е пълен. От друга страна се усеща по-стабилна при високи скорости и по завои. Спирачките са много лигави... защото не са спирачки. Може би 35% от спирачното усилие се извършва от електромотора, така наречената рекуперация. Но ако трябва да спрете бързо, скачате на спирачките и истинските накладки влизат в действие. Нови (за мен) опции Фаровете са LED. С Light Assitant се справят отлично. По-рязко разцепване на светлината при приближаване на автомобил съм виждал при Ауди и БМВ, оборудвани с лазерни фарове. За LED са си ОК. Line Assist - това е нова опция за мен, голяма борба пада докато мина от една лента в друга или да сека завоите. Направих мигача да мига 1 път, защото направо лудвах с цък-цък-цък наляво и после цък-цък-цък надясно. Нова опция за мен е и (не знам как се казва на английски) предвиждането какво предстои на пътя от адаптивния круиз контол. Ако си със 120 и идва ограничение 100, колата ще намали предварително. Съответно ако идва 130 - ще си поускори малко преди знака. Ако идва завой, кръгово, ще те информира и ще намали. В задръстване си спира и тръгва (ако си стоял по-малко от 1 мин на място), запазвайки дистанцията до предишната кола. Градско/зареждане Минавам между 10 и 30 км дневно през работната седмица. Батерията издържа 30-42 километра при температури 0-10-15 градуса. Предполагам, че през лятото ще го докарам на 50+ км. На ток динамиката е повече от прилична. При ниски скорости се чува само изкуствено генерирания шум, двойните предни стъкла помагат да е още по-тихо. При тръгване от покой, ускорението от 0 до 20 км/ч се осъществява от ел. двигателя, където бензиновия би докарал разход 50л/100км. Ако си в хибрид режим, след 20км/ч ще включи бензиновия двигател. Може да се движиш до 130км/ч само на ток. Ако кик-даунеш педала, ще се включи бензиновия двигател. Внимание! До този момент бензиновия двигател не е работил и е студен. Не е желателно да го пържите. За тези 800 км градско съм изгорил около 3 литра бензин. Вариантът „Ще зареждам всеки втори ден“ не съществува. Зареждам всеки ден, на всяко място където мога и не е прекалено скъпо. Бавно се превръщам в тесла-джия, който си прекарва живота на зареждачките Зареждането е бавно. 5 часа от контакта и 3 часа на публична зареждачка. Максималната скорост на зареждане е 3.6kW, дори да се закачите на мощна 150 kW зареждачка, нещата няма да станат по-бързо. Извънградско Задвижването е в режим милд-хибрид, т.е. работи бензиновия двигател, но електрическия подпомага. При спускане и без газ, рекуперацията е щадяща, не убива интерцията. При движение по междуградски пътища, спазвайки ограниченията 90-100км/ч колата прави разход 6л/100. Магистрала На магистрала спазвайки ограниченията и средна скорост за 600км от 100км/ч, заради преминаването през 2 не-шенгенски граници, докарах разход 6.5. При по-юнашко каране по същия маршрут, поддържайки 160-170 и средна скорост от 120км/ч разхода бе 8.1. Преживях лек културен шок, когато от автономия 1200км с предишната кола, на 600км ми светна лампата за гориво. Кикдаун/Спорт Тук идва интересното. Колата си е чичарско комби с тоя 1.4 литра турбо-бензин. В града на ток е една идея по-забавна. Обаче включиш ли спорт режима или кик-даунеш ли педала на газта, едни 218 коня се появявват на мига и колата става тотално различна. Ускорението от 50 (защото 0-50 е само въртене на гуми) до 200+км/ч е линейно, няма я турбо-дупката или това лашкане при превключване на скоростите. В заключение Всеки ден: Приличен градски електро автомобил АКО минаваш до 50км на ден, но трябва да има къде да зареждаш евтино/безплатно. През уикенда: Голямо комби за ваканционни пътувания. На магистралата: Интелигентен комфорт и системи за безопастност на които можеш да се довериш. Спорт: Когато има нужда, с лекота може да покажеш задния си номер на разни 2-литрови дизели.
    1 point
  3. Минавам само да кажа, че след последния софтуерен ъпдейт Andoid Auto-то ми вече работи безжично. Крайно време е да си сменя телефона с такъв поддръжащ wireless charging и да разкрам всичкото кабел дето ми се мотае.
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.