Ми незнам. Може да са взаимствали нещо във впръскването на горивото.
По принцип, стремежа е дизелите, който са тромави, нискооборотни двигатели, но с голям въртящ момент, да ги докарат до динамиката на бензинов мотор. Само това му липсваше на старият, архаичен дизел - Динамиката и еластичността на бензина. По-"меката" и по-малко шумна работа и сведени до минимум вибрации. И успяха да го направят. Промените във впръскването на горивото, като замениха класическата ГНП/гориво нагнетателна помпа/ с помпа дюза и по-късно с Комън Рейл значително подобриха нещата. Като добавим и наличието на турбина, разликата е стопена вече. + На дизела си остава по-високият въртящ момент, който си го има по принцип и по-ниския разход на гориво. Минус е по-шумната работа. Няма как да се избегне, заради начина на запалване на нафтата. Един вид детонации са.
Та, съвременните дизели нямат нищо общо със старите класически, като поведение. Останал е само начина на палене на нафтата, чрез висока компресия, която загрява въздуха в цилиндъра до степен на самозапалване на нафтата.