Кратка предистория на последното ми посещение при Пепи:
Винаги съм се хвалил, че моята кола не пипа маслото. След като 3 месеца на практика не бях излизал от София (ходенето до Перник през Владая е дори по-зле от карането в града) и доста чести влизания (и безвременни прекъсвания) в регенерация един ден реших да извадя пръчката и да видя какво се случва. Ииии... първо реших, че няма масло! Но лампа на таблото не свети? Пак бърсане, пак вкарване и изкарване - оказа се, че течността в двигателя (не смея да я нарека масло) е супер бистра и изобщо не се събира на разграфената част, а продължава нагоре до безкрая и отвъд. И си спомних за това, че при прекъсната регенерация този двигател връща гориво в маслото. "Ало, Пепи, маслото не се събира на щеката!" "Ще я оправим, бе!"
Оставих я, оправи я (включително ново масло в мехатроник и скоростна кутия и някои други гевезелъци от моя страна), взех я на 9 май.
В началото си дадох един период да видя какви промени има по колата. След това не повярвах в някои от тях и удължих периода на тестване. Освен това се колебаех дали няма да бъда замерен с яйца от "зелените" за "операцията".
Сега вече, след навъртени 5 400 километра за няма 2 месеца седнах да пиша.
1. По скоростната кутия, дето не се обслужвала: Източеното от мехатроника масло беше бистро, но твърде малко. Източеното от кутията масло не подлежи на описание. След смяната на маслата напълно изчезнаха вибрациите между първа и втора, за които има писано и в други теми. За съжаление впоследствие отново започнаха. За това нямам обективно (в смисъл на механично обосновано) обяснение, а само субективно - докато колата беше при Пепи карах един голям и тежък туч, който се държеше по коренно различен начин и ми беше променил стила на шофиране, поради което в началото съм карал различно и проблема не е бил налице.
2. Отстраняването на "тапите" по изпускателната система - ЕГР и DPF: След смяната на софтуера от Пепи преди 5 години, точно както е написал @PRR колата я "имах" от малко над 2000 оборота чак до към 4500, като говорим за равномерно ускорение без "лаг" и дупки. Е сега вече я "има" преди 1500 оборота! Разлика във високите няма - все още при катерене на по-стръмно изкачване (примерно към тунела на Тракия от към Пловдив) при 150 км/ч връща на 6та за да прехвърли 3000 оборота, но между 1500 и 2000 върви в пъти повече от преди. Резултата, в който не повярвах, е още повече намаленият разход - след взимането на колата от сервиза към вчерашна дата съм изминал 5417 км (от тях 2 300 в София) с 297 литра, тоест разход под 5,5/100!
Благодаря, Пепи!