15мин на Кресна, още толкова преди нея и след нея до границата. За 110км в Гърция правя други 15-20. И в месеца са ми 8-9ч... А като натискам здраво свалям още 30мин в посока. Час, час и половина в петък вечер и понеделник сутрин са си час, час и половина(в моя редовен маршрут 1/3 средно от времето за пътуване). Важното е да си прецяваме възможностите на колата и способностите като водачи! Има хора, които карат силни коли и могат да карат добре, други, които карат силно и са рискови на един, и същи маршрут с една, и съща скорост и трафик. Други пък си гледат знаците и ако решиш да го изпревариш в дребно нарушение дава газ до долу. Сякаш седи и дебне на огледалото за обратно виждане. Затова по-мощна кола и сериозно внимание към пътя, иначе си в колона с Пешо, който се наслаждава на природата, за да гони нисък разход на гориво или след Петя, която тепърва се учи да кара и на всеки завой натиска спирачка от 50 до 30кмч!
Караме все по-сигурни, стабилни и мощни коли, а намаляме ограниченията на скоростите, точно както се сваля нивото на обучение за придобиване правоспособност за шофиране. Защо няма статистика на такива участъци като Кресна и Бургас - Варна, примерно, от какви на възраст, образование, стаж зад волана, мощност на автомобил и тн. са големия процент от черната статистика??? Да ограничат старите, неподдържани и мощни коли, правото на водач със стаж под 5г да управлява мотор над 50кс и кола над 100кс. Също и такива, имащи книжка и не карали редовно. А "шоколадовите бандити" с платени книжки, каращи ръживи скрап МПСта за 1к лв, без гуми, спирачки и окачване? Такъв образ в учебна кола някой виждал ли е? Те повечето са неграмотни, ама правоспособни!
Най-лесно е по-този начин, с манипулация на общественото мнение, чрез скриване на обективната истина и изместване центъра на проблема с изкуствено създаден такъв!