Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Топ потребители

  1. PRR

    PRR

    Глобален Модератор


    • Points

      3

    • Мнения

      11186


  2. axel

    axel

    Фен на клуба


    • Points

      2

    • Мнения

      1603


  3. Мonster

    Мonster

    Фен на клуба


    • Points

      2

    • Мнения

      236


  4. winrg

    winrg

    Потребител


    • Points

      1

    • Мнения

      789


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 10/08/23 във всички области

  1. Според мен тези сметки са даже направени песимистично откъм електромобилите и оптимистично откъм ДВГ опциите. Моята Toyota Rav4 Plug-in hybrid харчи средно около и под 18kWh/100 km в града, кaто не рядко я виждам в границите 16-17 при по-спокойно каране. Маршрутът в София от ж.к. Младост до ж.к. Сердика го взимам дори с по-нисък разход (около 14 kWh/100 км), но да кажем там има повече спускания и се печели много от рекуперацията, та е по-коректно разходът да се отчете при двупосочно пътуване. Както и да е - тези сметки са за сравнително големичък плъг-ин хибрид, който не е правен с мисъл за някаква специална аеродинамика и други оптимизиращи разхода фактори. При една малка градска електричка очаквам разходът да е стабилно между 14 и 16 kWh/100 км, което прави цената на зареждане на нощна тарифа стабилно под 2.50 лв. Не че тези 50 стотинки разлика ще са решаващи, но решах да допълня статистиките . Тези числа важат за не-зимните месеци, които са около 9-10 в годината последно време. Когато температурите паднат под нулата може да броите, че пробегът ще намалее до около 60% от летния, та и разходът за ток порастне - грубо към 24 kWh на 100 км или да кажем от порядъка на 3.50 лв на 100 км, заредени на нощна тарифа. Относно ДВГ разхода - бившото ми Йети 2.0 TDI даваше разход около 6 литра на извънградско, а в града си беше по-скоро 8. За бензин очаквам градският разход на литри да е двуцифрен. Може би ако е някаква малка бензинова кола този разход от 8 литра е постижим, но нямам опит с такива, така че други колеги биха споделили реалния разход за конретни модели, а не рекордния при спускания и без задръствания. Та и аз споделям мнението, че дори гледайки само финансовия аспект, ако на мен ми трябваше втора кола в семейството, която ще се ползва само за градско каране, категорично бих взел електричка. Не бях гледал втора ръка и не съм запознат с потенциалните проблеми на различните модели, но бърз поглед в българските сайтове виждам доста бройки Renault Zoe на цена около и дори под споменатия бюджет от 20 хил. лв. Вярно - те са с малката батерия, която става само за градско (или около градско), но ако не правите повече от 100 км на ден пробег в града би трябвало да ви е напълно достатъчна. Тойотата, която карам, има към 80-90 км пробег на ток и смея да твърдя, че я карам изцяло на ток в града. Моят среден градски пробег е около 50 км на ден (1500 км месечно градско), но дори в дните, когато навъртам над 100 км, успявам да направя междинно зареждане. За около два часа се пълни цялата батерия от 0% до 100%, а при Zoe-то ще е дори по-бързо, като не е задължително да пълните батерията до горе - колкото време имате за зареждане, толкова. В зависимост от пробега, който ще се навърта, може да се сметне колко пари от гориво ще се спестят, минавайки на ток и тогава първоначалният бюджет за покупката на колата предполагам може да се увеличи с едни още 10 хил. лв и да се вземе и нещо с малко по-голяма батерия. Zoe-та с 40 kWh батерия виждам, че вървят към 30 хил. лв втора ръка, но пак казвам, че не съм проучвал какви потенциални проблеми могат да се очакват при втора ръка от конретния модел. Ако излезем от финансовия аспект - за мен шофирането на ток в града е много по-приятно и предпочитано. Няма го досадното бръмчене, докато чакаш в задръствания и по светофари. Имаш моменталното ускорение, позволяващо бързо тръгване на светофар и лесно престрояване. Не цапаш въздуха в града, в който живеем и ако е чиста електричка паркираш безплатно в зоните. Последното не е ясно докога ще продължи, че нещо бройките на тези коли почнаха да нарастват дори у нас. Но да - за такава кола е нужно да имаш сигурно място, където да си я зареждаш (може и от обикновен контакт през нощта ако нямаш голяма партида). Още се намират безплатни станции дори в София, но първо, че не е удобно често да оставяш колата на специфичните локации, а и не можеш да разчиташ на тях дългосрочно тъй като не се знае докога ще са безплатни и на каква цена ще станат в бъдеще.
    2 points
  2. Приличат си наистина, но и не е единственото, ако не се лъжа. Май не е нещо необичайно за онова време, но честно казано, аз лично не го приемам като нещо, кой знае колко лошо, защото просто не сме знаели, какво представлява тази музика. По-добре, че са изплагиатствали това онова, което им е помогнало да разберат музиката, от колкото да пишат авторски бози докато открият топлата вода.
    2 points
  3. Това може и да е вярно, но само за НЕ премиум зимните гуми Честно казано, това не го вярвам. Може би за страни с по-малка температурна разлика зима-лято да стане. При нас лятото 40°С (на асфалта сигурно 60°С), зимата -20°С (на асфалта пак -20С). Е, 80°С е доста голям температурен интервал, за да се очаква всесезонната гума да се представя еднакво добре. Друг е въпроса как ще и повлияят на зимните възможности 1-2-3 лета. Та затова не вярвам масово да се мине на всесезонни в България.
    1 point
  4. И аз мисля, че 105 коня са малко за това купе. Става за придвижване, но само толкова. Цената на тези модели не случайно е доста по-ниска. 105 коня и в Октавия са малко, но пак всеки има различни виждания кое е достатъчно мощно. На едни 105 коня им стигат, на други и 500 са им малко.
    1 point
  5. Аз също не го приемам за лошо. Просто да споделя и да проверя дали съм познал. Тези дни случайно попадна в плейлиста изпълнението на E,W&F. Досега не я бях чувал, а имам някакъв поглед върху творчеството на Ърт... На ФСБ съм фен и тяхната песен я знам още от създаването й. Изпълнението на E,W&F е кавър. Също кавър има и Dionne Warwick. Оригиналът е сингъл на соул групата Creative Source, издаден през 1973 г. Разрових се да видя историята на песента, за да разбера кой от кого е копирал. А може и да е случайна приликата.
    1 point
  6. Вчера се заговорихме с нЕкоЙ 'ора относно цената на горивата и цената на тока за средностатистически автомобил. Та, според това, което успях да намеря, за електромобилите дават около и под 0.2KW/km разход на енергия. Т.е. сметката е следната: 1) Бензин, среден градски разход 8, при 3лв/литър = 24лв/100км 2) Дизел, среден градски разход 6.5, при 3лв/литър = 19.5лв/100км 3) Електромобил, 20KW/100km = 5.15лв на дневна тарифа и 3.02лв на нощна Не съм достатъчно запознат с разходите по поддръжка на електричката, но там, доколкото знам, няма смяна на масла, няма горивен и маслен филтър, т.е. и това сваля цената на км, при това не малко. Та... всеки сам си преценЯ
    1 point
  7. Гена, плюсовете са повече от един. Както писах горе, най-големия плюс е връщането на енергията при спирането. Дизела харчи 500-600гр/час седейки на едно място. Това е много малка част от изразходваното гориво. Но всяко натискане на спирачката е отопление на околната среда и 100% загуба на енергия. Друго предимство е, че замърсяват извън градовете, там където природата и е по-лесно да се справи с него. Относно фотоволтаиците - и си прав и не си. Да, изплащат се за 20 години, но това е по сегашните цени на тока. А от 2025та си на свободния пазар и силно се съмнявам цените да скочат по-малко от двойно. Второ, при 5KW инсталация, когато нямаш консуматор, примерно електромобил, реално ползваш 50% от енергията и. И, ако не инвестираш още едни 10к в батерии, се избива трудно. Но с едно акумулиращо МПС нещата стават доста по-различни и изплащането става не за 20 години а за 10, да не кажа 5 И, понеже парите ги давам сега, след 5г инфлацията така и така ги е направила 1/2... Та, да се върнем на темата за градския автомобил - електричката е най-доброто, стига да има такава, която да ти върши работа. В тази връзка, ако имаше Jimny на ток вече щях да съм го поръчал
    1 point
  8. Която и да е електричка е значително по-енергийно ефективна от който и да е ДВГ. Самият факт, че при натискане на спирачката поне част от енергията се връща обратно и след това се ползва отново е достатъчен за ефективността. "Разхода" в пари е значително по-нисък от този с изкопаеми горива, а ако имаш и слънчеви панели дори може да стане нула. За съжаление на пазара няма електричка, която да ми покрива изискванията за всекидневен автомобил, най-вече за зимния сезон, иначе отдавна да съм се преориентирал към "другия бряг"
    1 point
  9. Взимай някакъв електрокар или смени квартирата с някоя в Дружба ? Аз карам 2.0 TDI дизел и 1.2 TSI бензин в града. Все тая е от към разход. Ако имах пари инфраструктура щях да си взема електрокар за чисто градска кола.
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.