Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Топ потребители

  1. zloQQ

    zloQQ

    Потребител


    • Points

      3

    • Мнения

      5705


  2. The Best Forman

    The Best Forman

    Модератор


    • Points

      3

    • Мнения

      10084


  3. PRR

    PRR

    Глобален Модератор


    • Points

      2

    • Мнения

      11186


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 10/11/23 във всички области

  1. Преди 120-30 години и автомобила е бил по-бавен от парния влак , пък сега се състезава със самолетите , въпроса е да почнат да развиват ефективна технология , а не маркетингови зелени идеологии
    3 points
  2. И се взимат от всички, включително от тези с малки/недостатъчни доходи Но, това е друга тема...
    2 points
  3. Малко встрани от темата, ама позачетох тук за електричките, а не помня имаше ли отделна тема за тях... Всъщност, по повод инфраструктурата - над 1000 локации в които над 1400 станции. Не е малко като абсолютна стойност. Тъпото е разпределението. Вместо на локация да има поне по 5-6 станции, средно са по 1,4. Заради това, като спреш някъде, все някой има на "колонката". Малко статистика от една Тесла 3 LR. Според мен, чудесна семейна кола. Предоволно място за пътници и багаж, приличен пробег и достатъчно сила. За заветното море и юнашкото каране... София - Бургас безпроблемно се кара със средна около 110-120. София - Варна с едно зареждане за хапване ~30 минути, също се пътува сравнително бързо. София - френските Алпи - 3 часа по-бавно от колите в групата с преспиване в Любляна. Колата сама си изчислява зарежданията по маршрута. Никога не пада под 10%, а зарежданията не са до 100% освен при нощуване. Рейнджа пада с около 18% средно в студените месеци, но не е болка за умиране. Винаги се качваш в топла/охладена кола според сезона. Термопомпата е супер. При загряване/охлаждане преди потегляне, я падне с 1 % заряда, я не (3-4 километра), което е смешно. Отделно "one pedal driving" е чудесна опция за усвояване на малко допълнителна енергия. Общо взето, проблема е в капацитета на батериите все още и относително високата цена за тяхната смяна, макар да има Тесли на над 500К+ с оригинална батерия. Плюс е, че не се налага смяна на всички елементи, а само на отделни блокове. Има достатъчно нови разработки и дори двигатели в самите колела (Сааб ако го финализират и пуснат в производство ще останат да съществуват) като така се елиминират доста железа, които тежат, а в същото време се отваря допълнително място за батерии, респективно - за увеличаване на пробега. Единственото, което ме спира при покупката на електрокар е липсата на свободни финанси. Иначе да съм се обзавел с някоя Тесла отдавна. И да ме оплюете малко - темата със субсидии при закупуването на EV не ми е по вкуса. Не знам защо, държавата трябва да поема част от цената. Те, тея пари от нас идват, не падат от Марс. Реално се дават пари на човек с прилични доходи на който не би било проблем да извади цялата сума за покупката...
    2 points
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.