Това става, чрез маховика. Преодоляване на такта "сгъстяване". Основното му предназначение е да придава инерция и плавност на работата на коляновия вал.
Моторна спирачка и спиране, чрез двигателя са различни термини.
Моторната спирачка е спирачка на двигателя, или допълнително затрудняване на въртенето му за по-ефективно спирачно действие при намаляне на скоростта. Моторната спирачка се използва при дизеловите автомобили - камиони и автобуси с цел подобряване спирачният ефект на двигателя, с оглед по-големият тонаж на превозното средство.
Моторната спирачка представлява клапа, намираща се в изпускателния колектор, и по-точно в тръбата на ауспуха, непосредствено след колектора. Затваря свободното излизане на изгорелите газове. Буквално, запушва ауспуха. Задейства се механично от водача. Някои избягват да я ползват често, защото избиват гарнитури на колектора. Това, при по-стари автомобили. При съвременните може да е усъвършенствано, но принципа е този.
п.п. Случайно попаднах на тази тема. Нямам мнение, защото още не съм бил регистриран тогава.
Доста е изписано, има хора, които са близо до истината, зададени са и въпроси, които стоят без отговор и в крайна сметка не става ясно какво е Моторната спирачка.