Здравейте, колеги
От няколко месеца съм собственик на Golf 6 2.0TDI DSG6 Highline изпълнение. След покупката освен стандартното обслужване имаше маховик за смяна (други проблеми нямаше при проверката преди покупката), който тъкмо да сменя и тогава дойде още по-неприятната изненада. След първите ми 1000км с колата DSG-то започна да дава грешка за липсваща връзка с TCM. Включваше се лампичката за ESP, а скоростната кутия изключваше от скорост. При загасяне на колата и запалване отново проблемът изчезваше. Но след още 500-600км лостът блокираше в позиция D, a колата се държеше все едно е на N. Аварирането стана постоянно и тогава започна ходенето по мъките, дори не предполагах какво ме очаква.
Приятел на приятел ми препоръча някой си Пламен от Ботевград. С много зор колата стигна до него - постоянно загасяне, палене, почивки и т.н. След диагностика Пламен ме уверяваше че проблемът е в АБС модула. Щял да го изпрати за рециклиране в Холандия и проблемът със скоростите щял да се оправи. На мен това ми звучеше крайно съмнително и се отказах да се занимавам с него. След това минах диагностка в Порше и Дивалс. В Дивалс казаха мехатроник, в Порше мехатроник и може би "нещо механично по автоматика?!". Осъзнах че нещата са сериозни, но реших да звънна и на Мишо (Мишо от Горубляне, както е известен в Ауди и Фолксваген форумите) , въпреки че знаех че е в Хърватска, той ми беше последната надежда че може да ми се размине без смяна на мехатроника. Оказа се че вече е в България и си записах час при него и чаках да дойде и моят ред. Той също каза че проблемът е в мехатроника но се нае да го ремонтира.
След свалянето на мехатроника обаче се оказа, че предишният собственик също е отварял мехатроника и след отварянето му "като с теслата" има място от където компютърът му се пълни с масло, което причинява загуба на сигнал и появяването на описаната грешка и това е непоправимо. Мишо почисти маслото , но ме предупреди че компютъра отново ще започне да се пълни с масло и въпреки че проблемът е решен временно трябва да събирам пари за друг мехатроник. Освен това механичният проблем за който говореха от Порше се оказа че всъщност и съединителят е тръгнал и е препоръчително да сменя и него. За мен продажбата на колата с временно решеният проблем с почистения мехатроник не беше вариант - не искам да бъда измамник и да оставя следващият собственик да минава през моите мъки покрай DSG-то. Реших че ще сменя каквото трябва и ще си стегна колата като за мен. Купих маховик SACHS с отстъпка от един сервиз на приятел за 800лв (Мишо каза да избягвам LUK, който се продава в България). Дотук добре, но не ми се даваха 3000лв за нов мехатроник и започнах да се оглеждам за рециклиран такъв от eBay, защото от кола на части трудно се намира а и рискът отново да има повреда е голям. Това беше голяма грешка, защото е игра на руска рулетка. Ако някой ви предлага рециклиран мехатроник уверете се, че може да бъде върнат при проблем, защото този, който поръчах от eBay се оказа отново със същия проблем - компютърът се пълнеше с масло, а още при слагането му Мишо забеляза некомпетентността на този който го е "рециклирал" - недозавити болтове, незатегнати клапани както и други щети. Този мехатроник беше също за кофата.
Накрая се принудих да купя нов мехатроник - производство 2019 година с изчистени дефекти в сравнение с тези мехатроници, с които Голф 6 излиза от завода. Купих и нов съединител, все пак съм решил че колата ще си я стегна като хората. Мишо монтира всичко, смени маслото, програмира мехатроника с последния софтуер и колата стана перфектна. Вече 3000км нямам никакви проблеми и въпреки многото вкарани пари не съжалявам, просто късметът ми е бил такъв. Благодарен съм, че се запознах с професионалист като Мишо, който се опита да съживи старият ми мехатроник, но уви той беше в неспасяемо състояние. По време на всички интервенции седях до него и ми обясни всичко в детайли по DSG-то, впечатлен съм от него. Няма друг такъв специалист като него в България. През това време при него се нагледах и на други Фолксвагени и Аудита с проблеми в автоматика, като някои от тях бяха причинени от пишман майстори, чиито имена ще спестя в темата. Имаше една А5-ца, на която такъв майстор беше сменил маслото с такова не по спецификаци в резултат на което мехатроникът беше повреден. Видях и S-tronic с тотално помляни зъбни колела, отново след намесата на същия "майстор", известен по форумите с противоречиви мнения за него.
С 2 думи - Мишо е човекът. Честен е, не дава напразни обещания и си разбира от работата. Да, налага се да се чака, за да ви приеме защото той наистина има много работа, но чакането определено си заслужава. Проявете разбиране и уважение към трудът му, защото тези проблеми не се решават от днес за утре. Другото заключение което си направих е че човек не трябва да си губи времето (и парите!) с "рециклирани" мехатроници от eBay или OLX, просто рискът и евентуалните ядове не си заслужават.
Надявам се, че съм ви бил от полза с тази информация, колеги. Аз съм доволен, че си оправих колата, а не я продадох и някой друг след мен да си блъска главата с всичко това.