Топ потребители
Най харесвано
Showing content with the highest reputation on 11/06/23 във всички области
-
И такааа, както може да се досетите по снимките, които качвам, когато на някоя сбирка има задномоторка, тя винаги получава много специално внимание от моя страна. Баща ми преди фелата имаше 120ка и от няколко години насам и аз много искам. В интерес на истината от доста време следя обяви и си бях казал, че тази година ще купя една по повод, че скоро навършвам пълнолетие. Обаче така се завъртяха нещата, че донякъде тя ме намери. От миналото лято я гледам пред сервиза с идеята, че е поредният недовършен и изоставен проект: (снимка от миналата година, гледаме колата в дъното, а сглобената 105чка си има друг собственик, но и там е голяма лудница) Та, един ден по време на обедната почивка, аз както винаги си мрънкам за цените по обявите, шефът ме чу, врътна набързо два телефона иии... - обещаха ми кола! Шкодичката в 120l 1990г. на реални малко над 40к км, купувана е от Германия и е докарана тук 1994г. Собственикът почива и реално брат му се заема с колата. Докарана е до Люси, разглобена е изцяло с идеята за пълна реставрация, но това така и не се случва. Колата седи години наред така до началото на този септември. Уговорихме се с човека, че двигателят трябва да се качи, за да може да се мине през КАТ и колата да се оправи документално от негова страна. Това малко се проточи във времето, защото идната седмица имах доста ангажименти: В първият удобен момент успяхме да я отворим и да я изкараме от трънаците, понеже още нямаше ключ: Първа баня: Една добра идея да припомпим 30+ годишни напукани гуми за да бутаме по-лесно и ПАА, започваме с летящ старт и малко псувни:)) Както и да е, качихме мотора, но не ми беше достатъчно и реших, че така и така ще се качва, искам и да пали. Оказа се, че стартерът е починал и докато си купя друг, Ивчо @__smirnoff__ беше така добър да ми даде назаем: Запалихме, поиграхме си малко с настройката на запалването и започна да звучи добре горе-долу. Добре, но запалил съм я, бива ли да не мога да врътна кръгче с нея... Последваха качване на елементите на охладителната система, наливане и обезвъздушаване с вода и отстраняване на няколко теча, които се появиха своевременно. Помпичката на съединителя , която е на кутията беше изцяло запекла - смених я с чисто нова, като с това смених и спирачната течност. Дойде време за първото каране, което от сегашната ми гледна точка беше много неприятно относно усещане на колата, но го имаше все пак. Няколко пъти така изкарване от сервиза и вкарване на ход и започнах да губя съединителя, а в краката се появи една локва - и горната помпичка беше заминала. Купих си ново бутало и за резерва два комплекта само гумички. Лека полека взе да става много приятна. Понеже започнах да усещам за липси по колата реших лека полека да започна да я сглобявам, за да разбера какво ми е нужно. Започнах да си оставам редовно извън и работно време: Чат-пат бабата спеше на топло: Взе да добива вид, макар и всичко отвън да е хванато на половината болтове само, за да си го представя: Поиграх си и вкарах фелициевите седалки вътре макар, че искат още малко занимавка за да ми харесат: Дойде и момента, официално да купя колата, да получа ключ и вече да съм сигурен, че сериозно мога да се захващам с нея: Вече си купих мой стартер и започвам да се оглеждам какво ще ми потрябва за да я направя комплектна. Днес @joro-120L ми беше малко на гости, поиграхме си с настройка на карбуратора, изчистих дюзата, която впръсква гориво и сложихме филтърната кутия. Колата стана наистина много тиха и приятна за каране. За жалост не се сетих да снимам, както и доста други неща последните седмици, но за напред ще се поправя. Другото, което направихме беше да сложим корите на вратите и да мислим варианти за музика така, че да изглежда културно направено. Имам много планове за колата, така или иначе октавията не ме привлича много много. За сега основна цел е колата да се направи изцяло изрядна и годна за движение по пътищата, боя няма, както се вижда, но ще го мисля нататък. Както винаги съм отворен за всякакви идеи и предложения, но идеята е някой ден да заприлича на нещо такова: Изчистена визия, колкото се може по-малко да бяга от оригинала,но с някои изключение - окачване, джанти и евентуално седалки.10 points
-
Така и така мернах на Роската темата и съм на вълна писане във форума , я да зема да ви ъпдейтна малко кво се случва с тая скрап. Тръгвайки към задномотрната среща , глупавата кола пак прегря и изкипя. Чудене маене , обезвъздушавахме доливахме нищо. Добре,че всичко се случи на 10 минути от сервиза на Мастъра. В крайна сметка колата на платформата и газ към него. Няколко бързи огледа от негова страна и се оказа, че главата трябвало просто да се дозатегне. Тук искам само да поясня, че тя вече беше притягана веднъж , но явно този капризен мотор искал пак. Коце има снимки на рапатрака аз пък имам снимки в сервиза Паралено с това след сглобяването миналата година имаше едно страааашно чукане в задно ляво колело. Всичко гледах, кво ли не затягах и пак така. Пецанов обаче като го чу вика - ооооо тва ти е втулката на полуоската. Викам ква втулка бре. е тая втулка Обясни ми как се лекува, хванах се 1 ден, двете полуоски долу, избутах втулката навън от полуоската ( те се виждат и белезите ) и задното окачване заспа. Отделно, миналият месец си поръчах чисто нова предна и задна маска от чехите, дойдоха и много исках да ги сложа. Задната маска е лесна, но за предната така и така имам нов комплект калници викам я да ги махна старите и да видя какво ще излезе под тях, обачее гледгката не беше най-прекрасната ? Роговете са здрави , но частта на праговете , която е покрита с калника си беше изгнила , НО пък задната маска е просто един път И така , вчера деня беше отделен на флекса и телената четка , всичко беше старателно почистено и другата седмица с Коце ще правим прагове. Всъщност всичко това ви го казвам ,защото живот и здраве Януари влиза за боя И като за финал Поздрави на всички7 points
-
2 points
-
2 points
-
И това е вариант, който ще обмисля!Допада ми. Единствено халогенките са вързани към габарита заводски. Имам три броя халогени и трите са различни(оригинален, менте и бош) Общо три - не чифт.1 point
-
Обаче, за пръскалки на фаровете знаеш, а аз не съм и чувал даже. Заповядай: https://imcdb.opencommunity.be/forum_topic-6115--Skoda_typ_742__742M___Skodopedia_.html1 point
-
Честито Роска , със здраве да си я стягаш и много да те радва!1 point
-
Евала Роска , меко казано си ударил кьоравото , тя само кутията струва колкото колата Късмет е,че е била вкарана а не купена от тук. @joro-120L корите са си заводски оригиналдъ. Оцелил си и с факта,че си в Пловдив близо до както Иво и Жорето , да не говорим за Анастас и Пецанов. Аз тук в София си имам само Коце Но със здраве да си я караш, да не се вталясваш много много.Съдейки по мен нещата ще се задълбочат със всеки 1 изминал ден и ще искаш още и още. Както си говорихме снощи , ще помагам и аз с каквото мога. Надявам се вече и аз съм придобил познания и опит в сферата Другата година като започнем с Първенец , имам чувството,че няма да ни стигне мястото на паркинга1 point
-
Еха, Честито! С мерак да си я караш и да я направиш така както си го замислил. Успех!1 point
-
Това е ама страшно много работа, дето я свършихме. Добре, че дойдох, та да те накарам най-после да си напишеш темичка. А и ми беше интересно да чуя и мотора и да видя какви ги вършиш там. За музиката - Иво Смирноф ще помага. /Иво, те това е карб., не кат твоя. Послушен и подлежащ на регулиране/ Честито, Роска и добре дошъл в групата на задномоторните! Съдбата си знае работата. Случайно реши да идеш да учиш занаят през ваканциите при Ицо в "Люси", а тя колата те чакала там. И не само това. Купи я за без пари, на цената за скрап, но колата е перфектна. Почти е невъзможно да намериш такава. Има си забележките, но те са по-скоро козметични. Тоест, никакви за годините на автомобила. Здраво купе, без ръжди и гнило. Единствено от панелите се търси преден десен калник. Явно е бил натиснат и част от него стои на вълни. Не, че не може да се поправи, но е по-добре да се смени с нов. Избягва се тенекеджийска работа и кит. Изключително запазена и като интериор, двигател на малък пробег, който работи чудесно, с пет степенна кутия, даже с оригиналните си заводски гуми Барум. Окомплектована с нови детайли, грижливо събрани в кашони, защото е чакала реставрация, която така и не се е състояла. Автомобила има потенциал да си върне вида с малко усилия и средства. Има някои дребни липси, които ги знаеш и други, които евентуално могат да излезнат при сглобяването. Пиши и в темата какво ще търсиш, освен проверките по сайтовете. За музиката - Росен ми сподели, че иска да монтира говорители на предните кори на вратите. Веднага предложих да му подаря моите перфектни кори, с монтирани говорители на тях и да не си разваля неговите, които също са изпънати. Свалил съм ги отдавна. Който ми следи темата знае. Роската почти се бе съгласил, но на неговите има допълнително монтирани някакви джобове, не ги знам да ли са оригинал, и много си ги харесва. А те стоят на мястото, където трябва да се монтира говорителя. Та, след размисъл, предпочете джобовете и предните говорители да се монтират под таблото. Задните ще са на кората, зад облегалките. Говорим си за далечни неща, но все пак са бъдещи планове. Успех, Роска!1 point
-
Огромно ЧЕСТИТО, вече и официално! Със здраве да си я караш и правиш, знаеш, че винаги ще помагаме с каквото можем! Бяла японка ми навява толкова много спомени, но твоята е много, много по-добра база, отколкото беше моята. Музиката има как да стане много приятна, и да се вижда само радиото, като и него може да го скрием1 point