Топ потребители
Най харесвано
Showing content with the highest reputation on 11/08/23 във всички области
-
@krasipask Незнам защо се мъчиш с т.нар. ромски неща (ленти). Можеш спокойно да си поръчаш елементарно модулче за "дневни" , което включва късите от 30% до 100% (според желанието) след запалване на двигателя. Супер удобно и неангажиращо с излишни преправяния. Светят само късите , без габарити отпред и отзад и без таблото. Има си плавно палене и плавно гасене и други екстрички. Имал съм такова на почти всички коли , вкл. и на всеизвестния Франко ( R.I.P.) Като цени , последно (преди 1 година) беше около 40-50 лв . Чичи ( @The Best Forman) е доста наясно с това от къде се поръчват и как точно се монтира. ? (ако си е пил Гинко билобата)?3 points
-
Вътре във фара са, зад стъклото. Отварях фаровете, и си направих една малка планчица, на която ги залепих. Планката сама по себе си е залепена за горната част на фара. Стъклото се поставя най-накрая, и всичко си е зад него, бях оставил 5мм разстояние между стъклото и лентата, да не се допират. За варианта на Марто съм съгласен, единствено ако се постави въпросният модул на късите. Но много хора ги слагат на дългите, и въпреки, че светят на 30%, пак заслепяват, поради различната насоченост на рефлекторите на дългите светлини. И става много неприятно за насрещщното движение. А сега се сетих за още един вариант, който също е доста лесен за монтаж, а и е доста ефективен. Не знам защо не се сетих по-рано, аз лично този вариант го използвам последните 10 години в най-различни коли. Има едни комплекти, комбинирана крушка мигач с дневни. Монтира се на мястото на старата крушка в мигача, и свети бяла светлина, и като се пусне мигача си свети оранжево. Светлината е доста силна, и напълно достатъчна за дневна светлина. Навързването е доста лесно, пак може да се върже отделно, може и на габарит - кой както си иска. Сега ще си поровя архивите да потърся снимки на различни коли как стои и как свети, и ще покажа в отделен пост.2 points
-
И такааа, както може да се досетите по снимките, които качвам, когато на някоя сбирка има задномоторка, тя винаги получава много специално внимание от моя страна. Баща ми преди фелата имаше 120ка и от няколко години насам и аз много искам. В интерес на истината от доста време следя обяви и си бях казал, че тази година ще купя една по повод, че скоро навършвам пълнолетие. Обаче така се завъртяха нещата, че донякъде тя ме намери. От миналото лято я гледам пред сервиза с идеята, че е поредният недовършен и изоставен проект: (снимка от миналата година, гледаме колата в дъното, а сглобената 105чка си има друг собственик, но и там е голяма лудница) Та, един ден по време на обедната почивка, аз както винаги си мрънкам за цените по обявите, шефът ме чу, врътна набързо два телефона иии... - обещаха ми кола! Шкодичката в 120l 1990г. на реални малко над 40к км, купувана е от Германия и е докарана тук 1994г. Собственикът почива и реално брат му се заема с колата. Докарана е до Люси, разглобена е изцяло с идеята за пълна реставрация, но това така и не се случва. Колата седи години наред така до началото на този септември. Уговорихме се с човека, че двигателят трябва да се качи, за да може да се мине през КАТ и колата да се оправи документално от негова страна. Това малко се проточи във времето, защото идната седмица имах доста ангажименти: В първият удобен момент успяхме да я отворим и да я изкараме от трънаците, понеже още нямаше ключ: Първа баня: Една добра идея да припомпим 30+ годишни напукани гуми за да бутаме по-лесно и ПАА, започваме с летящ старт и малко псувни:)) Както и да е, качихме мотора, но не ми беше достатъчно и реших, че така и така ще се качва, искам и да пали. Оказа се, че стартерът е починал и докато си купя друг, Ивчо @__smirnoff__ беше така добър да ми даде назаем: Запалихме, поиграхме си малко с настройката на запалването и започна да звучи добре горе-долу. Добре, но запалил съм я, бива ли да не мога да врътна кръгче с нея... Последваха качване на елементите на охладителната система, наливане и обезвъздушаване с вода и отстраняване на няколко теча, които се появиха своевременно. Помпичката на съединителя , която е на кутията беше изцяло запекла - смених я с чисто нова, като с това смених и спирачната течност. Дойде време за първото каране, което от сегашната ми гледна точка беше много неприятно относно усещане на колата, но го имаше все пак. Няколко пъти така изкарване от сервиза и вкарване на ход и започнах да губя съединителя, а в краката се появи една локва - и горната помпичка беше заминала. Купих си ново бутало и за резерва два комплекта само гумички. Лека полека взе да става много приятна. Понеже започнах да усещам за липси по колата реших лека полека да започна да я сглобявам, за да разбера какво ми е нужно. Започнах да си оставам редовно извън и работно време: Чат-пат бабата спеше на топло: Взе да добива вид, макар и всичко отвън да е хванато на половината болтове само, за да си го представя: Поиграх си и вкарах фелициевите седалки вътре макар, че искат още малко занимавка за да ми харесат: Дойде и момента, официално да купя колата, да получа ключ и вече да съм сигурен, че сериозно мога да се захващам с нея: Вече си купих мой стартер и започвам да се оглеждам какво ще ми потрябва за да я направя комплектна. Днес @joro-120L ми беше малко на гости, поиграхме си с настройка на карбуратора, изчистих дюзата, която впръсква гориво и сложихме филтърната кутия. Колата стана наистина много тиха и приятна за каране. За жалост не се сетих да снимам, както и доста други неща последните седмици, но за напред ще се поправя. Другото, което направихме беше да сложим корите на вратите и да мислим варианти за музика така, че да изглежда културно направено. Имам много планове за колата, така или иначе октавията не ме привлича много много. За сега основна цел е колата да се направи изцяло изрядна и годна за движение по пътищата, боя няма, както се вижда, но ще го мисля нататък. Както винаги съм отворен за всякакви идеи и предложения, но идеята е някой ден да заприлича на нещо такова: Изчистена визия, колкото се може по-малко да бяга от оригинала,но с някои изключение - окачване, джанти и евентуално седалки.1 point
-
@sauber, знам го този автомобил, возил съм се в него и познавам собственика - наистина е добра кола. Белия С3 е друг... Абе, откачена работа. А т'ва сиво с една керамика ще заспи и няма да откачаш.1 point
-
@Rosen RaychevРоска, моите ленти са във фаровете. Отварял съм ги вече няколко пъти. С модул за дневни са и са вързани към реле в таблото с бушоните в двигателния отсек. Фаровете на Фаворит са доста различни, но ако някой прояви интерес, мога да споделя повече инфо.1 point
-
@shaft - май зависи от модела. В момента, Супърб идва бързо. Ама е разбираемо, защото скоро приключват и ще трябва да почват с "новия" модел. За останалите модели май са се нормализирали нещата и се действа като преди - 180 дни по договор. Но не съм напълно сигурен. @sauber, питах, че гледам в "съседния" форум се продава една от доста педантичен човек, съдейки по снимките и нещата, които споделя и прави по колата. Беше изпъната в Холандия до над 500 (сток е 272), но е върнал фабричните неща за продажбата. Защо бяха тези над 500 магарета - нямам идея. Не съм видял да се ползват. Явно за кеф... В момента пише, че е на 49950 км. 272, 4х4, L&K, сив седан. Но цената е 55К. Интересното от снимките е, че изглежда като току що изкарана от магазина. Не го познавам човека, но колата сама говори за него според мен. Ако някой пък търси такава кола - ей няколко снимки:1 point
-
Аз ще си позволя да не се съглася с мнението на Иво, за свързването на модула към къси светлини, които да светят на 100%. И веднага казвам защо. През деня дълги на 30% и повече дори, не заслепяват, защото околната светлина е много по силна. Може би само по здрач, ако все още не е превключено на къси може да се получи леко заслепяване. Предвид рядката употреба на круките за дълги светлини е добра идея именно те да се използват за дневните и особено при ресуцирането на 30% греенето е много по-малко, съответно запазваме рефлектора и стъклото, от прегряване/разтапяне и опушване, което пък при късите на 100% е почти 100% сигурно че ще се случи ако светят постоянно. Съответно запазваме и живота на крушките за къси, които неминуемо се използват при нощно шофиране.1 point
-
Марженка Погледай малко чешки филми и си избери. Може и детски.1 point
-
И аз съм +1 за модулите, най-вече защото по този начин си запазваш възможно най-голяма част от оригиналния вид и няма да режеш броня или да се мъчиш да отваряш фарове. Колегата @Атанас пък е със залепени ленти на фаровете на октавията и може да сподели опит, но на фаворита сякаш няма да отива толкова.1 point
-
Не е баш така. Иво, много добра идея! Стига някой пренатегнат служител на реда да не каже, че това е място за мигач. Знаех си, че обичаш да се заиграваш с такива неща и ще изкараш коз от ръкава.? Тези крушки си ми ги показвал, ама кой да помни. На Марто предложението за късите също е добро. Това са интелигентни решения според мен.1 point
-
От това модулче бях много доволен. Преди много години, когато излезе наредбата за задължителни светлини през деня, от форума, със съдействието на колега, направихме групова поръчка на тази благина. Цената беше точно в диапазона 40-50 лв. Имаше опция да се монтира, по спомен, да светят 30% от дългите или 100% от късите. На Октавия 1 Тур 2007 с обикновени фарове ми ги монтира друг колега тогава, Здраве на ръцете му, с включване на късите на 100% при стартиране на двигателя.1 point
-
Не знаех, че има съществена разлика между 272 и 280. Не съм се и заравял да търся сериозно. И да, ясно е, че има отстъпка, ама се предполага, че като продаваш нещо, трябва да познаваш "конкуренцията" Все пак мисля, че им поставят тотално неадекватни цени... Аз ще си чакам сив (компромисно бял) седан, да е с кожляк вътре, по възможност тъмен и...друго горе долу не ме вълнува. Естествено да не го е карало прасе преди мен... Нави-то квото и да е, бат Г. Церовски ще му бухне Андройд така или иначе1 point
-
@Rosen Raychev Роска , Честита придобивка! Добре дошъл в сектата на задномоторките. Аз лично чаках тази тема от известно време, но хубавото е ,че вече е факт. Пожелавам ти безпроблемно и интересно реализиране на проекта ! НО.... За да е истински проект за такава Шкода й липсва нещо ... ИМЕ ! Чакаме! Успех и ще помагаме с каквото можем и с каквото дойде ... Черпене с бира и други нецензурни неща . Както се сещаш от задноморната среща ? Аз лично чакам и официална информация за "жълтото нещо" ...1 point
-
Понеже никога не съм виждал човека, стоящ зад това "axel" и сега почвам да се чудя кой седи зад сета? Заклевам се, че някъде съм виждал този човек!!! Имам брутална визуална памет, но за жалост останалата част от паметта ми е под всякаква критика. Влади, от доста време не следя форума из основи и някои неща ги виждам чак сега. И за да оправдая отсъствията си пускам нещо нетипично за мен, нещо, което не бях слушал, а е старо и всъщност ме докосна отвътре.1 point
-
Така и така мернах на Роската темата и съм на вълна писане във форума , я да зема да ви ъпдейтна малко кво се случва с тая скрап. Тръгвайки към задномотрната среща , глупавата кола пак прегря и изкипя. Чудене маене , обезвъздушавахме доливахме нищо. Добре,че всичко се случи на 10 минути от сервиза на Мастъра. В крайна сметка колата на платформата и газ към него. Няколко бързи огледа от негова страна и се оказа, че главата трябвало просто да се дозатегне. Тук искам само да поясня, че тя вече беше притягана веднъж , но явно този капризен мотор искал пак. Коце има снимки на рапатрака аз пък имам снимки в сервиза Паралено с това след сглобяването миналата година имаше едно страааашно чукане в задно ляво колело. Всичко гледах, кво ли не затягах и пак така. Пецанов обаче като го чу вика - ооооо тва ти е втулката на полуоската. Викам ква втулка бре. е тая втулка Обясни ми как се лекува, хванах се 1 ден, двете полуоски долу, избутах втулката навън от полуоската ( те се виждат и белезите ) и задното окачване заспа. Отделно, миналият месец си поръчах чисто нова предна и задна маска от чехите, дойдоха и много исках да ги сложа. Задната маска е лесна, но за предната така и така имам нов комплект калници викам я да ги махна старите и да видя какво ще излезе под тях, обачее гледгката не беше най-прекрасната ? Роговете са здрави , но частта на праговете , която е покрита с калника си беше изгнила , НО пък задната маска е просто един път И така , вчера деня беше отделен на флекса и телената четка , всичко беше старателно почистено и другата седмица с Коце ще правим прагове. Всъщност всичко това ви го казвам ,защото живот и здраве Януари влиза за боя И като за финал Поздрави на всички1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
Купи си brake cleaner, без значение от марката. Напръскай обилно пантите, ама обилно! След което си купи ГОИ 54 (всеки оръжеен магазин), която се продава на бурканчета (към 5 кинта, може и по-малко). Вариантите са два : 1. Мажеш с няква клечка 2. Взимаш си една голяма спринцовка, изтегляш от бурканЯ и после "цвръкаш" измежду пантата. Забравяш за случая Разликата между конвенционалните смазки, които всъщност не са смазки (WD40, Балистол и прочие) с ГОИ 54 е, че първите нямат достатъчен вискозетет да останат там, където им е мястот. Докато ГОИ-то е буквално смазка тип грес и е на практика вечно. Използва се за консервиране на Карабини, танкови вериги и каквото се сетиш.1 point