Честито и от мен Роска,
Колата я разгледах на бързо когато разглобявахме Фелата и още тогава ти казах, ако не я вземеш ти, я взимам аз !
Въпреки, че не съм кой знае какъв капацитет, ще си позволя да дам няколко съвета.
1. Не обръщай внимание на боята на този етап, ако е нужно обработи повърхностните ръждички, за да не се задълбочават.
2. Трябва да си на ясно, че няма как това да е ежедневната ти кола и в същото време да е проект, защото ще я караш нонстоп разглобена и ще се мъчиш, по този начин ще се разочароваш от нея и ще изгубиш кефа и удоволствието, остави я за съботнонеделна кола.
3. С тези коли правенето е важно, а не карането, прави я за кефа от това да създаваш нещо.
4. Започнал си в правилния ред, хубаво е да сглобиш колата напълно за да знаеш какво липсва и какво трябва да търсим (ще помагаме с частите), но монтирай всичко, все едно няма да го сваляш повече, защото така ще уточниш всички крепежи които са ти нужни (има специфични, които не стават "каквито имам"
5. Темата за 130ката на Данчо е един своеобразен учебник, как се реставрира задномоторка, но ти си много далече от това (на този етап). Моя съвет е да започнеш да обслужваш всеки един агрегат, постепенно а не едновеременно, и да и се кефиш като я разхождаш от време на време из града. Смени масло мотор, масло скорости, антифриз, спирачна течност и след това отстранявай проблемите които ще се появяват. със сигурност ще протече антифриз през някое съединение, ще почне да сълзи масло от някоя гарнитура, ще протече водна помпа, ще се спука някой спирачен маркуч. ще блокира апарат и тн и тн, колата е седяла прекаленомного време за да си мислиш, че ще е годна за каране без сериозно обслужване.
6. всеки детайл, който подменяш, реставрирвай като за последно, например монтираш броня, преди това прати на пясък и прах основата и куките на калника, подхрани пластмасата монтирай с нови неръждаеми крепежи, по този начин, когато дойде момента за реставрацията ще ти е много по лесно.
7. Прегледай купето за ръждички по пода роговете и тн, преди да сглобиш интериора, боядисай всичко добре и знаеш, че там е готово. След това инвестирай малко повечко парички, като налепиш шумоизолация на всякъде (ефекта е брутален).
8. Интериор... моя съвет е да запазиш всичко оригинално но да е в безупречно състояние, написал си за музика, има прекрасно заводско барче, на което ще можеш да монтираш и подгрева на седалките и евентиално ел стъкла. Говорителите... мисля че Жорката си смени предните кори и махна колоните, ако си пази старите дубчени кори ги сложи там, а твойте с джобовете ги запази автентични, задните говорители, можеш да видиш в темата за Бореслава как съм ги монтирал без да се виждат. Задната кора се намира много трудно, ако нямаш ще се наложи да си изработиш нова, не е сложно, въпроса е какъв матерял ще избереш. Седалките... Патрик караше доста години с фелициеви, не са лош вариант но това сиво трябва да стане черно (така и така са за претапициране) Таблото с оборотомер е задължително и можеш да се огледаш за някой хубав ретро "спортен" волан но не с малък радиус.
9. Екстериор... всичко заводско в безупречно състояние, забрави за дневни свтлини, халогенчета и тн тъпотии... Окачване, джанта и визията е готова!!!
10. Засилване... не мисли на този етап за двигатели, тунинги и тн... когато колата ти е готова и почне да не ти стига нещо, чак тогава.
Желая успех и знаеш, че можеш да разчиташ винаги на нас!!!
Нещо малко надъхващо...