Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Топ потребители

  1. zloQQ

    zloQQ

    Потребител


    • Points

      1

    • Мнения

      5705


  2. PRR

    PRR

    Глобален Модератор


    • Points

      1

    • Мнения

      11182


  3. Izolini

    Izolini

    Модератор


    • Points

      1

    • Мнения

      5467


  4. igeorgiev82

    igeorgiev82

    Потребител


    • Points

      1

    • Мнения

      587


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 12/06/23 във всички области

  1. Някоя Tesla 3 (леко юзвана) на цената на ново Zoe или дори по-малко, ще ти свърши работа, Пепи. Освен ако задължително не държиш на чисто нов автомобил. Ей сега отворих страницата на теслите (верно, щатската). Ами една "тройка" с: два мотора (4х4) 500 км автономия пълен автопилот (не частичен, а изцяло автономен) 2 "зареждачки - за вкъщи на стената и една мобилна да си носиш като пътуваш... Излиза под 50К$ с доставка... декември 2023 Същата, но с един мотор и без автопилот е 37К$. С условието, че това е с "помощ" от държавата. Демек, частен случай (в случая) от моя гледна точка. Но леко употребена такава излиза на 2/3 от тези пари, а дори и по-малко. Предния месец по стечение на обстоятелствата ползвах Тесла 3 за един и същ маршрут от ~100 км ежедневно. Share ride с приятел, ей така, за спорта и от любопитство. Колата е от вторичния пазар, 45К на километража и 60К лева. Разход в левове за 100 км ~20кВ х 0.25 стотинки (вкъщи се зарежда, та дори е и по-малко - мисля, че е 18 стотинки нощна тарифа, ама го закръглявам) = 5 лева. Шкодата ми дава среден 6/100 по този маршрут за последните 2К километра, което е около 15 лева. Та...10 лева ежедневно остават в джоба. Или 300 месечно. Не е много, но защо да излитат през ауспуха? По повод пътуванията до Алпите с Тесла 3... Миналата година приятел си го причини това и единствената разлика от дизел/бензин в минус на електрокара беше...3 часа разлика с останалите от групата. Виждам, че Ванката е споменал за "мрежата" от станции в Бг. Наистина са много! Особено на фона на малкото електрически коли в България. Ама всеки иска на МОЛ-а да зареди и...Еми няма достатъчно станции, да. Относно зареждането - за останалите електрички не знам как е, но ще кажа за Тесла как е. Не е нужно да се чака да стигнеш 2% и съответно да закачиш кабела и да чакаш до 99%. Тази кола е перфектна в изчисляването на маршрута и зареждането по него. Даваш начало София и крайна точка St. Moritz и колата пляска маршрута и показва следното. Тръгваш примерно на 100% и караш до Ниш, където стигаш на 67%. Зареждаш 15 минути и вдигаш до 90% и караш до след Белград, където си на 47% и спираш за 25 минути и вдигаш до 83%. После до Загреб стигаш на 16% и зареждаш до 99%, защото там ще спиш. И всъщност виждаш, че хич не губиш време. Адски оптимално смята тази машина. Дори да изчакаш някой преди теб да дозареди - времето няма да е много. Са, аз съм малко с капаци, защото само Теслата гледам. Познати имат Ауди и 2 Мерцедес-а - големи джипки все - кеф само споделят. Този с аудито (даже май бях писал за него), пести спрямо предната си 'жипка, колосална сума годишно само от разликата бензин/електричество. Обслужването оставя още кинти в джоба му. Мен лично ме спира само и единствено плиткия ми джоб в момента. Иначе да съм се обзавел с една 3-ка long range
    1 point
  2. Съгласен съм с теб, но много хора не са. А от многото хора, които не са, не са голям брой тези, които могат да си позволят електричка. Щото Хубавите електрички са по 120-30-50К лева реално. А това, че се зареждат вкъщи...хех, може и да ядем хОя. В България мрежата срива при първите по-студени дни. Голяма част от хората, които им дойде акъла в главата минаха на климатици. И мрежата крашва. А какво ще стане ако забичим и по 10-20 киловата в гаражите зимата...не знам. Тук поне проблема е само в мрежата. А в Европата и тока не им стига, щото са много умни, not. 100 ще е някакъв абсолютен минимум според мен, ако говорим за по-читавите версии. Тя 3ката фейслифт с големия мотор LK ги гонеше... Тъй кат гледам, ВАГ групата вървят в посока Шкода да замести VW в тая ниша. А какво ще правят с VW - не знам. Но марката е мъртва и в Европа и в САЩ. В Европа всичко кара Шкода, в САЩ всичко кара Ауди. Единствено в Азия не знам какво е положението (най-вече Китай). Аз мога да сложа 5 лв., че в някакъв момент по отношение на бъдещето ще се стигне до "истината е по средата". Което според мен е малолитражен турбо бензин хибрид. Лазиш на ток в града, караш нормално и без проблеми в инфраструктурата извън.
    1 point
  3. Тепърва има да се "образовате" за електричките?. Ама то става с четене,не с лафове пред блока.?. В България инфраструктурата е изпреварила броя на ел.колите. Никой не седи повече от 15-20мин. на зарядна,защото просто няма смисъл.След 80% на батерията,кривата на зареждането пада и става по бавно и никой не губи време до 100% просто,защото няма такава нужда. Всички батерии над 70кв/ч са подходящи да стигнеш за където си тръгнал с 1 междинно зареждане,което е 15-20мин.допълнително време.България е 500км. на където и да тръгнеш Много "състезатели" искат да карат с 200 и да стигнат без зареждане.Посочете ми една кола,примерно еквивалент на Тесла с близо 500к.с.,която може да мине 400км. с тая скорост без зареждане?. За затоплянето/охлаждането да не отварям дума,че там нещата никак не са в полза на ДВГ?.Само ще кажа,че на място за отопление разхода е около 1кв/ч,вие сметнете при 70кв/ч батерия,колко часове ще "мръзна"и кога ще извикам репатрака?.
    1 point
  4. От гаража да, ама ако е седял примерно 8 часа на -5 градуса?
    1 point
  5. ЦЪК са Накратко: 6 часа с под 20% от батерията, при това без да се пести. Реално, ако колата не се отоплява с реотани, а с термо помпа, на практика не би трябвало да е притеснително. Големия проблем си остава времето за зареждане и чакането да се освободи зарядна станция.
    1 point
  6. То (Ами-то) май можело да се кара от 16 годишни, или нещо такова. Видях го на живо във В. Търново кротко паркирало между истински автомобили. Много свежо, малко, цветно, пластмасово, абе като играчка. Не можеш да разбереш кое му е отпред и кое отзад- като реквизит от филм за бъдещето. Те, Ситроените, винаги са с нещо по-различни. Мисля, че не може да е нещо повече от ежедневна градска кола. Така и не проверих колко струва.
    0 points
  7. Ти не си нестандартен , а предубеден
    -1 points
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.