Някоя Tesla 3 (леко юзвана) на цената на ново Zoe или дори по-малко, ще ти свърши работа, Пепи. Освен ако задължително не държиш на чисто нов автомобил.
Ей сега отворих страницата на теслите (верно, щатската).
Ами една "тройка" с:
два мотора (4х4)
500 км автономия
пълен автопилот (не частичен, а изцяло автономен)
2 "зареждачки - за вкъщи на стената и една мобилна да си носиш като пътуваш...
Излиза под 50К$ с доставка... декември 2023
Същата, но с един мотор и без автопилот е 37К$.
С условието, че това е с "помощ" от държавата. Демек, частен случай (в случая) от моя гледна точка.
Но леко употребена такава излиза на 2/3 от тези пари, а дори и по-малко.
Предния месец по стечение на обстоятелствата ползвах Тесла 3 за един и същ маршрут от ~100 км ежедневно. Share ride с приятел, ей така, за спорта и от любопитство. Колата е от вторичния пазар, 45К на километража и 60К лева.
Разход в левове за 100 км ~20кВ х 0.25 стотинки (вкъщи се зарежда, та дори е и по-малко - мисля, че е 18 стотинки нощна тарифа, ама го закръглявам) = 5 лева. Шкодата ми дава среден 6/100 по този маршрут за последните 2К километра, което е около 15 лева. Та...10 лева ежедневно остават в джоба. Или 300 месечно. Не е много, но защо да излитат през ауспуха?
По повод пътуванията до Алпите с Тесла 3... Миналата година приятел си го причини това и единствената разлика от дизел/бензин в минус на електрокара беше...3 часа разлика с останалите от групата.
Виждам, че Ванката е споменал за "мрежата" от станции в Бг. Наистина са много! Особено на фона на малкото електрически коли в България. Ама всеки иска на МОЛ-а да зареди и...Еми няма достатъчно станции, да.
Относно зареждането - за останалите електрички не знам как е, но ще кажа за Тесла как е. Не е нужно да се чака да стигнеш 2% и съответно да закачиш кабела и да чакаш до 99%. Тази кола е перфектна в изчисляването на маршрута и зареждането по него. Даваш начало София и крайна точка St. Moritz и колата пляска маршрута и показва следното. Тръгваш примерно на 100% и караш до Ниш, където стигаш на 67%. Зареждаш 15 минути и вдигаш до 90% и караш до след Белград, където си на 47% и спираш за 25 минути и вдигаш до 83%. После до Загреб стигаш на 16% и зареждаш до 99%, защото там ще спиш. И всъщност виждаш, че хич не губиш време. Адски оптимално смята тази машина. Дори да изчакаш някой преди теб да дозареди - времето няма да е много.
Са, аз съм малко с капаци, защото само Теслата гледам. Познати имат Ауди и 2 Мерцедес-а - големи джипки все - кеф само споделят. Този с аудито (даже май бях писал за него), пести спрямо предната си 'жипка, колосална сума годишно само от разликата бензин/електричество. Обслужването оставя още кинти в джоба му.
Мен лично ме спира само и единствено плиткия ми джоб в момента. Иначе да съм се обзавел с една 3-ка long range