Топ потребители
Най харесвано
Showing content with the highest reputation on 12/12/23 във всички области
-
!!! Дълъг пост !!! От както колата е моя, се случват много неща, но предимно се возя!!! Още когато взех колата имаше много лек теч на антифриз в задната част на блока на двигателя. И аз и Момчил смятахме, че теча е от термостатното тяло, свалих го веднъж, смених гарнитурата, сглобих и след няколко дни теча отново се появи. Ядосах се свалих цялото термостатно тяло, закарах го да го "челосат" на фреза сложих малко по дебела гарнитура и след няколко дни, по блока отново имаше зелени капки... е тогава вече много се ядосах... Свалих всмукателния и изпускателния колектор и какво да видя, капката се стича между главата и блока... предстоеше ми пътуване с колата и реших, че няма да се занимавам със сваляне на глава, източих антифриза и маслото, разхлабих главата и я стегнах на ново, от тогава не съм докосвал охладителната система и не съм имал проблеми или течове. Естественно при престягането на главата напаснах и клапани... След няколко стотин километра се появи лек теч на масло от бензиновата помпа, отстрани се със смяна на гарнитурки... След още няколко стотин километра колата взе да не държи обороти, да няма сила във високите и като цяло да не работи добре. Разгледах детайлно мотора и установих, че една осичка на карба липсва... явно е напуснала кораба от зор... Свалих от стар карб и продължихме да се возим... След още няколко стотин километра колата пак взе да придърпва, смени и се звука и си казах карба отново се предаде, а то какво станало... За да стане ясно от къде е дошъл проблема трябва да се знае малко повече за колата. Монтирана е газова уредба, защото резервоара държи само 20тина литра бензин и след това прокапва и е било по лесно да се монтира газ. Освен това колата е 136, със всмукателен колектор от задномоторен 136 и карб (наклона е спазен), но над карба имамонтирана плочка за газ, което повдига филтърната кутия с около 20мм., освен това двигателя не е от задномоторка, както и стойката на главата няма място за монтаж на цилиндричната филтърна кутия. Равносметката е следната, филтърната кутия се държи с една външна пружина за карба, защото болта не може да мине през плочката, едната стойка на кутията е във въздуха а другата е захваната на импровизирана планка (вижда се на снимката). Реших да променя всичко кардинално, оставих задната стойка на кутията заводска но изработих стойка, която се монтира на колектора на която да легне, освен това изработих и нова предна стойка която да ляга на 136 шина на главата. Боядисах в черно само дъното, защото нямах синьо и реших да не батисвам цялата кутия в черно... Продължихме да се возим и на един светофар замериса сериозно на бензин, отбих а зад мен дълга диря... оказа се лек ремонт нацепен горивен маркуч... лесен ремонт... Преди поредното пътешествие, забелязах сериозно омасляване около шайбата на коляновия вал, беше се накиснал дори ремъка... Смених семеринга и ремъка и потеглихме на поредното пътешествие... Започнах да карам колата ежедневно на работа, около 100тина километра градско, всеки ден около 2 месеца. Единственния проблем, който създаде колата е излезнала ос на дръжката на шофьорската врата, върнахме я на място и продължихме... Един ден, не помя кога, като гледам е с металните джанти, значи още е било студено, нещо взе да ми притропва отзад, точно минавайки покрай сервиза на приятел, спрях стегна ми полуоската и продължих... В общи линии това са всички ремонти, които съм правил по колата, от както е в мойте ръце! Всеки ден в който се качвам в колата изпитвам удоволствие и сигурност, колата е безпроблемна и носи само усмивки на мен, на жена ми, на приятелите, които я карат по събития, когато аз реша да пътувам със стотицата и не на последно място всеки участник в трафика или пешеходен... Летят палци постоянно!!! За всичко това мога да Благодаря на Момчил, продаде ми прекрасен автомобил, който аз само карам!!! И като казах каране, тази година с половинката ми, решихме да ходим на море с Ленка. От Овчакупел до Обзор стигнахме за 4часа и половина, като спирахме 2 пъти за тоалетна и зареждане, а жена ми спа повече от половината време. Сега ще стане ясно защо деси спинка сладко сладко по пътя за морето... Реших преди път да си взема 2 дни отпуск и да почистя колата основно, но нещата излезнаха от контрол! Направих изолация на половината под... Сложих и парченце стар мокет от багажник на Фелиция под задната седалка, защото предпочитам на този етап куфарите ни да седят в купето, а мразя да се мачка задната седалка, за това отварям седящата част на задната седалка и редя багажа на пода... Освен това задния капак нямаше изолация и дрънчеше като празно варелче... Така и така бях започнал с изолацията в двигателния отсег, зад двигателя също нямаше изолация, а както всички знаем, истинските ГЛСи имат същата изолация и в калниците, а понеже тази е реплика, калниците си бяха голички... След като налепих изолацията стана брутално дразнещо това, че двигателния отсег е бежов а колата зелена... След като изолацията беше налепена имах притеснение, че топлината няма от къде да излиза, защото задната маска беше без отвори, както и капака е без спойлер и отвори, маската така и така беше свалена и я раздубчих и боядисах гърба и в черно... След тези промени, докъто бяхме на море, Марто реши да ни дойде на гости и пробвахме "фурната" на размръзяване... РАБОТИ!!! В общи линии си изкарахме прекрасно море, а така, като гледам снимките се сещам, че имаше още 2 детайла по външния вид, които направих преди морето... От камъчетата мрежата на решетката беше се налюпила... Също така, гумените лайстнички по стъклата, бяха с ужастно налюпен хром и бяха заменени с алуминиево фолио с хром ефект и размер наподобяващ истинските ГЛС лайстни... А за предния прозорец изработихме закачлив сенник... Освен морето, съботно-неделните разходки в България и Сърбия, 30тина автомобилни мероприятия, возих четирима абитуриенти и бях гост на 2 сватби, една от които на Ивчо... А след неговата сватба, наше приятелско семейство ме помолиха да ги возя на тяхната сватба. Аз прецених, че ще е доста не комфортно да се качим 5 човека, единия от които с булченска рокля в малката шкодичка и предложих, младоженците в Зелен ГЛС, а кумовете в бежов ГЛС. Лятото отмина в усмивки и много километри и дойде време за смяна на гумите и потготовка за зимата. И започнахме отново с пътешествията... Равносметката до момента е безпроблемно изминати около 20000км. за година и един месец!!! Бмагодаря на Момчил, за прекрасният автомобил!!!6 points
-
Здравейте, Осем месеца по-късно по колата не е пипано почти нищо. Оказа се че електрическата кормилна колона от Фиат, която монтирах няма как да се подкара без да минава през КАН, а както предполагате, 110 ката си остава аналогова. Понеже съм си навил на пръста да сложа такава колона, въпреки, че осъзнавам, че е излишно за тази кола, проучих въпроса и разбрах че всички дрифтъри ползват опелски и има как да се подкарат на аналогова кола. Сещате се какво последва... Купих една колона... Разглобих я за да мога да работя по нея... След това започнах да режа всичко което съм направил по купето... Диска се счупи докъто го завирах под таблото и щях да се батисам... Но успях да почистя добре всичко... След това успях да изработя нова стойка с всички наклони и сериозни усилки в гредичката... За Фиатова колона... За Опелска колона, изглежда дори по-заводско... Монтирана колона и горе-долу монтирано табло... След това продължих с поставянето на пръта свързващ 120ковата рейка с Опелската колона... Оказа се, че ъгъла който се получава в каретата е брутален... За да застане така пръта падна огромно пилене на карето... Докъто не спря да блокира... 347292009_6347792168671501_5970481252897802693_n.mp4 Не ми харесва как се движи но реших да продължа на там и опитах да монтирам педалите... опита беше без успешен... Откачих и зарязах всичко... Докъто си беснея дойдоха нова партида части от чехия, а именно комплект за преминаване на задномоторка към фабиев стартер... Предните спирачки също се уточниха, 310мм дискове ръчно изработени и подцинковани супорти и апарати от Октавия 2 ВРС, монтирани на главини от 120 и натъпкани в 15цолова джанта... Реших и с каква решетка ше се събира колата... До тук... Пари: 10616лв + 300лв. спирачки + 180лв колона от Опел + 10лв решетка + 120лв комплект стартер = 11226лв. Часове труд (който не е заплатен): 590ч. +30 = 620ч. Спестени пари от налични части услуги и подаръци: 1350лв. до момента не съм плащал изработката и цинка на супортите...3 points
-
1 point
-
Не само при теб - едно време се знаеше, че подредбата на дизелите е Пежо, Митсубиши, Мерцедес, ама това беше преди отдавна. После ни се натресе милениума, срива в качеството и уеднаквяването на платформи и двигатели, а сега вече сме в ерата на еднодневките - всичките са еднакви боклуци.1 point
-
Хора, то в производството е такъв Миш Маш, че като си купуш Мерцедес, не знаеш дали не е с мотор на Рено Едно време като излезнаха Rexton и бяха мега актуални, всички дървеха пиш*и, че е POWER BY MERCEDES BENZ. И то от цялата кола, само мотора ставаше за нещо1 point
-
Жоре, то едно време имаше приказка и само френски дизели да се взимат ... Не ме разбирай погрешно, но отдавна нещата не са така, за добро или лошо. А, вече със сигурност за лошо, в момента почти няма производител, който да мисли за двигател, който да изкара повече от 150-200к км и максимум 10 години. Да не кажа, че вече дори 5г. са много1 point
-
Разбира се винаги може да се гугне, аз написах модели, които са ме интересували или съм карал! От дизел само 35ците са уж много вървежни, даже Космос им викат! Това си е живо наказание - хем БМВ, хем дизел! Без да се обиждат колеги с Шкоди - но и РС е толкова спортна, колкото малък дизел на БМВ! На предно, 4цил и около 200кс! Даже едно БМВ е с по-добро поведение на пътя, че е и на задно!1 point
-
И има няма 30см в дължина разлика се вижда! Отделно 12-13 цоловите гуми и дизайна на недоразумението визуално създават усещането за кола от Киндер или зрънчо! Лично аз не бих се качил да ме повозят 3 преки, камо ли да пробвам да я карам! какви претенции да има? Явно не си засичал в движение тоя боклук! Това си е опасно за каране - нито върви, нито има обем, поведението й е по-зле от на трабант, заради теглото! При челен удар с велосипед ще ходи на дозер!1 point
-
За е39 - да, и за всички до близки години! 530 - 5та серия, 3.0 мотор е39, 735 имат и 6 и 8цил според годината пак генерация на 39 май беше 28 при тях, или бъркам с предната 7ца! ( вече не помня наизуст за коя година и модел, но мисля беше преди или около 2000та). След 2005та 335 е 6так, 3.0 и на дизел и бензин. На Ф генерацията и след това до 30 са 4цил 2.0, според 3та цифра има и с турбо и без! Примерно 328и е 2.0 турбо, 4цил! А 316и са 1.5 3цил! 340 пак е 6так, 3.0 както 335и с 2 турбини, но малко повече коне! Мисля, че до 30ки са с 1 турбина, след това с 2! дизелите не им ги знам, освен, че 525/530/535д е 3.0 дизел, първите 2 с 1, последното е с псевдоним Космос и е с 2 турбини! е31 имат и 6 и 8цил! От 8 имат 2 или 3 мотора! Правилния е на 2на цена!1 point
-
Тук има, но за съжаление, не е комби: https://hobbyland.bg/index.php/143ab-026ab-abrex-skoda-octavia-iii-2012-silver-brilliant-metallic.html1 point