Спомените не са това, което бяха
Нощна: 15.127ст/кв
Дневна: 25.781 ст/кв
Справката е от сайта на Електрохолд.
И това е по регулирани цени! Дори с най-оптимистичните сметки, т.е. зареждане само на нощна тарифа, каране кротко с разход от около 160w/km, прохладно време време (т.е. без климатик/термо помпа) и т.н. и сметката прави минимум още 20к км, т.е. стигаш до над 120к за избиване на разликата. Реалистично 140-150, както писах по-горе. А, като излезнем на свободния пазар през 2026 изведнъж сметките ще станат доста "криви". Но, да се върнем на оптимистичния вариант от 120к - това са 8-12 години за средно статистическия водач. С моето каране са поне 8. Т.е. избиване на "инвестицията" след 10+ години, когато ще е време да се продава колата.
Та пак, за мен е рано. За други е дори късно. Познати си взимат електричка, заради "зоната", което е повече от разумно, защото за 3-4 години ще си избият разликата само от абонаментната такса за зона.
PS: Направих проста сметка. При нормално каране електричка ще "харчи" между 3 и 6лв/100км (дневна/нощна тарифа, градско/извънградско). Супърба, с всички консумативи, обслужвания в ЕТ, гуми и т.н., ми "излиза" под 20ст/км или 20лв/100км. Т.е. между 3 и 7 пъти по-скъп от електричка. Но това е по сегашните цени и то в регулиран пазар. При зареждане по цени на свободния пазар между 1.25 и 3 пъти по-скъп, т.е. там "избиването" ще е далеч над заветните 150к, отиваме на 500к км ...
PS2: При цена от 90ст/кв електричката излиза по-скъпа от супърба, та избиване няма