Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Топ потребители

  1. desislav stanev

    desislav stanev

    Потребител


    • Points

      5

    • Мнения

      379


  2. The Best Forman

    The Best Forman

    Модератор


    • Points

      4

    • Мнения

      10078


  3. joro-120L

    joro-120L

    Фен на клуба


    • Points

      2

    • Мнения

      7386


  4. axel

    axel

    Фен на клуба


    • Points

      2

    • Мнения

      1603


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 01/27/24 във всички области

  1. Той Десислав е скромно момче и не иска да свали картите на масата. Затова ще кажа няколко думи. Познаваме се. Запознат съм с хобито му. С години е работил с една единствена цел - постигане на съвършено звучене, разбира се по неговите критерии, в които аз изобщо не се съмнявам. Това е свързано с опити с всякаква аудиотехника. Подмяната й в търсенето на по-добро и по-добро, в името на звука. Десиславе, радвам се, че си тук и че можем да научим много неща от теб. Благодаря ти. ?
    2 points
  2. Да не цитирам няколко мнения, но да си кажа и аз. Хубавите китарни колони, например, се правят от висококачествен брезов шперплат, скъпите акустични китари от масивни дървета, евтините от ламинат. Също така, по моите наистина скромни познания за конструирането на кутия за от, то тя се изчислява също да усилва това, което възпроизвежда говорителя, по-конкретно в ниските честоти. Последното беше във връзка с мнението на Гената.
    2 points
  3. Всеки един от изброените материали си има собствен звук и не е грешно да се ползва всеки един от тях, стига да сме наясно какво точно целим. При дървото и шперплата (качествен) уцелваме два заека с един куршум, тъй като нямаме нужда от допълнителен финиш и самото им естество е отлично спрямо отразените звукови вълни (интерференции и подем на звука). При ПДЧ -то също имаме готов финиш, но изкуствените му ПВЦ покрития са твърде неприемливи за звука, освен че ръбчетата при разрезите също изискват някаква обработка (финиш). ... Най-добре за целта винаги са работели сандвичи от разнородни материали, примерно МДФ и шперплат или дърво и ПДЧ.
    2 points
  4. В крайна сметка всички сме на мнение , че не можеш да направиш цигулка от дърво расло да е дръжка на мотика. Влади , заядох се с тоя шперплат , защото основната му функция е да кънти , а за прилична колона не ти трябва .. както писах и по-горе винаги първия ми избор е МДФ или плътен и дебел талашит (от друго колони не съм правил) , а оразмеряването на обема спрямо диаметъра на говорителя си е изкуство.
    1 point
  5. Мисля, че той е наясно с това, просто е употребил двата термина в едно изречение, за да избегне тафтологията.. Иначе темата е хубава и може много да се развива. Не ме питайте колко..? А за дървените колони - преди всичко, трябва да сме наясно с какви драйвери ще работим. От там започва всичко.. После, трябва да се помисли относно неприятното свойство на естественото дърво да се пука - както при обработката, така и във времето занапред. Много е кофти (от опит), да изрежеш кръга за говорителя и панелът да се разпадне на две части следствие сцепване в слабите зони. Затова, отново препоръчвам сандвич панели от дърво и мдф, предварително залепени преди обработката. Отделно за звукът е по-добре. А най-добре е троен сандвич дърво/мдф/дърво.
    1 point
  6. Хубаво е да се уточним, че когато говорим за шперплат, визираме такъв с минимум 2 см дебелина. От дебелината на материалите силно зависят акустичните им свойства.
    1 point
  7. Мрамори, както и всякакви камъни нямат място в една домашна система на високо ниво! Въобще не сте наясно една колона от мрамор какъв ужас би била - заявявам го съвсем отговорно? Иначе е шик на вид, само че модулира до безобразие всичко от средни среди нагоре и създава едно голямо, размазано и неслушаемо звуково петно..
    1 point
  8. Жоре , при музикален инструмент (акустичен) се търси акустика (усилване на звука от струните) , при тонколоните не се цели да кънтят като катедрала и за това шперплата не е толкова застъпен , с изключение , когато целта е ниски производствени разходи.
    1 point
  9. Може да пробваш с импулсен стабилизатор на 12В да изчистиш захранването и шума трябва да изчезне .. с обикновен филтър няма стане.
    1 point
  10. Жоре , ти колона ли правиш или китара ? За добър и чист звук не ти трябва кънтенето на шперплата , а MDF или дебел талашит за челото и по-тънък за стените и гърба , играчка малко с един фазоинвертор и те ти колона с чист звук. Едно време така направих един Респром и станаха чудни колони - махнах пластмасовите чела и ги замених с две х15 мм талашит , два 6" говорителя 8 ома и две пищялки с една тръба ПВЦ си направих фазоинверора (една седмица рязах милиметър по милиметър и модифицирани магазински филтри.
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.