Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Топ потребители

  1. joro-120L

    joro-120L

    Фен на клуба


    • Points

      11

    • Мнения

      7386


  2. РусенскоВарено

    РусенскоВарено

    Потребител


    • Points

      6

    • Мнения

      2557


  3. desislav stanev

    desislav stanev

    Потребител


    • Points

      5

    • Мнения

      379


  4. The Best Forman

    The Best Forman

    Модератор


    • Points

      4

    • Мнения

      10078


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 01/28/24 във всички области

  1. Може и по-обобщаващо заглавие, за да включва всякаква домашна аудио техника и да конкретизира, за да не се намърдат такива с Кар аудио. Забрави за биампинга. Това последното беше много добро. ? .
    3 points
  2. Предлагам името на темата да се смени на "Аудио страсти - филтри, кутии, драйвери и ОТ." Че вече изобщо не се споменават "потенциометри и грамофон." ???
    3 points
  3. За да получиш мек бас ти трябва обем и мека гофра на говорителя , както и подходящ филтър. В зависимост от обема на кутията , спрямо размера на говорителя се прави или затворен (при достатъчен обем) или отворен (когато слагаш голям говорител в малка кутия). Най-важно като завършиш кутията и чукнеш по нея да не звъни като витошка камбана , това ти е гаранция , че звука , който излиза е генериран от говорителя , не е някой отразен хармоник. И както Жоро вече отбеляза - музиката се слуша без корекции .. ако се налага да слагаш еквалайзер , значи или ти е калпава МР3 та или няма баланс в колоната (аз така ги разбирам нещата)
    3 points
  4. В моята система тоналният баланс съм го настроил от спийкър, интерконект и захранващите кабели. Също и с кондензаторите и резисторите във филтрите. Ама това е поради липса на еквалайзер...? Истината е, че няма забранени похвати и всичко е позволено в името на постигането на най-добрия за всеки звук. ... Към автора на темата - като разглобиш колоните, снимай какви чудесии има вътре, за да помагаме кой, както може!
    2 points
  5. Опитай се да постигнеш това: Аз също имам еквалайзер, но стои като паметник, или му използвам звуковият анализатор на честотите за цветомузика, без да влияе на сигнала. Не ми се налага да го ползвам. Просто го имам заради комплекта на системата или, ако нещо ме прихване, да се правя на тонрежисьор. Наистина нямам необходимост от него. А критерият ми за звук виждам, че съвпада с твоя. Особено държа на плътен, мек, /а, не бумтящ/, стегнат и дълбок бас, който е много приятен и ненатоварващ. Можеш с часове да го слушаш. Липсата на добър бас ми е, като безсолна манджа. Двата тонкоректора на усилвателя и лауднеса трябва да бъдат достатъчни. По принцип, всеки модул в системата е важен и звученето й се определя от най-слабия такъв. Но от особено значение са ОТ. По някакво съвпадение, при теб е точно така. Като гледам системата, ОТ са най-слабото звено. И не е само да им се сменят кутиите. Говорителите, филтрите също са от огромно значение. По-голям обем на кутията и съответно по-голям НЧ/нискочестотен/ говорител за да се постигане по-добър и реален бас, който търсиш. Бих предпочел изграждане на нови ОТ с нови говорители. На Десислав системата работи добре с нулеви корекции по пътя на сигнала, но той е във висшия клас. Имаме много път да извървим, докато го постигнем това. Вкл. и аз. Постигнал съм звученето, което ми харесва. Винаги може повече. Аз ако трябва да правя подобрение по звученето, сън няма да ме хване. п.п. писал съм едновременно с Гената
    2 points
  6. И тази година Шкода клуб България ще организира за вас редица мероприятия, на които ще се радваме да се видим и забавляваме заедно. Конкретната дата, локация, настаняване и подробности за всяко едно събитие ще бъдат публикувани навреме, в отделна тема, за да имате възможност да се подготвите и заредите с добро настроение. През април 2024г. ще стартираме клубната година със среща в с. Първенец, обл. Пловдив. Ще се съберем отново в уютния ресторант Малкия Явор. Паркинга е голям, заведението е далеч от пътя и децата ще могат да играят на воля. Срещата е семейно ориентирана, заповядайте с цялото семейство и приятели. Месец юни 2024г. е месеца на Национален Шкода събор, организиран ежегодно от Шкода клуб България. Мястото на провеждане отново ще бъде сред природата, в с. Рибарица, общ. Тетевен. Очакват ви игри за малки и големи, забавления, среща с приятели, нови запознанства и само положителни емоции. Мероприятието се провежда на открито, в красивата местност Кървавото кладенче, в прохладата на планината и е семейно ориентирано. Заповдайте с цялото семейство, доведете и приятели. Конкретната дата, подбрани места за хотелско настаняване и пълната програма на събора ще бъдат публикувани с наближаване на събитието в отделна тема във форума. През октомври 2024г. ще се проведе втората поред Задномоторна среща. Миналата година Шкода клуб България стартира един атрактивен проект, който е без аналог в страната - да се съберат на едно място собственици на задномоторни автомобили с марката Шкода. Срещата преминава в разглеждане на интересни коли, обмяна на мнения, съвети, опит и за финал завършва с вълнуващ авто поход, в който всички коли се движат в колона към интересна дестинация. Мероприятието се провежда през почивните дни, съответно подробности относно настаняване за нощувки, конкретна дата и пълната програма ще бъдат публикувани в отделна тема във форума. За ноември 2024г. ще организираме за вас последното за годината национално мероприятие, което по традиция сме нарекли Есенна среща. Събитието всяка година се провежда на различно място, през почивни дни и е семейно ориентирано. Ще имате възможност за отдих и разходки. Избраното за тази година място за провеждане, конкретните дати и възможността за хотелско настаняване ще бъдат обявени в отделна тема във форума с наближаване на началото на срещата. Локални (местни) срещи ще се провеждат в градовете: - София - всяка първа неделя от месеца; - Плевен - всяка втора неделя от месеца; - Пловдив - всяка трета недела от месеца. Мястото и часа им на провеждане ще откриете в съответната тема за всеки един от градовете. Ще се радваме, ако бъдете част от клубния календар на Шкода клуб България, както на национално, така и на локално ниво. Очакваме ви!
    2 points
  7. От другата седмица започва шкурене или циклене (ще преценя в последния момент), лек лак и е готов за връщане, надявам се по между шкуренето, да ми остане време да измия и плочите Лека вечер от мен и успешна новя седмица на всички ?
    1 point
  8. Колега @vayodi вижте дали ще нацелите Илиан Костов от Малкия Еуратек на бул.Тотлебен 97, ако Ви е удобна локацията или Любомир Иванов от Еуратек Дружба-2 Илиан - 0893389449 Любо - 0886473909 Любо е в повечето време много зает, но решите ли, не се отказвайте, много добра работа върши. Илиан неслучайно води обученията във фирмата, рядко срещан слънчев и компетентен човек е.
    1 point
  9. Ще го имам напредвид, може да отида до ЕТ и да поразпитам и за новите и за тези на слад, защото виждам, че дори тези, които са и чисто нови има и малко по-ниски цени:
    1 point
  10. Колега @vayodi винаги може да влезете в който и да е продажбен комплекс на Шкода България и да поискате да Ви направят лизингова схема според Вашите желания и потребности. При покупката на Октавията през 2016 избрахме със съпругата ми 50% първоначална вноска и 5 години лизингов период към АутоБохемия, едно от финансовите дружества на Еуратек. Оскъпяването в случая беше 5%, месечната вноска около 300 лева при изискване в началото да има внесени общо 23 000 лева. Е, тогава ударихме джакпота, Каското беше подарък като част от кампания. Върнахме старата Шкода, та реално платихме (23 000 - 8500 лева в началото, с приспадането и на 10% депозит, или 4500 лева вноска при пускане на поръчката), или при подписването на договора за лизинг, когато колата вече беше в София, към Аутобохемия преведохме като крайна сума за получаването на автомобила 10 000 лева.
    1 point
  11. Опраделено е приятно возило, но не е комби - аз съм с 2 деца + женско тяло, така че комби е задължително
    1 point
  12. Между другото точно това гледах и него и други 1-2 коли директно от ЕТ, но на изплащане не знам какви са им условията там, че все пак, както другите хора, имам и други немалко разходи, ако има добри условия, може да се хвърля и на нов модел, но имам напредвид, че каското ще е сигурно около 500-600лв отгоре иначе от друга страна ще имам сервиз и гаранция...Не знам за чисто нов автомобил мога да го поддържам, но съм го мислил и дори точно този гледах
    1 point
  13. Впечатлен съм: https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11705870359439327
    1 point
  14. Колега @vayodiда Ви попитам, след като гледате Супърб за почти 38 000 лева, ще Ви натовари ли нова Октавия комби бензин/мек хибрид за малко под 57 000 лева? https://stock-cars.skoda-auto.com/451/bg-bg/?vin=TMBJR0NX8RY078721&_gl=1*1vrl53p*GA4_ga*ZXg0N3Y3angtZTU2aS1oa3RjLWgxeGEtYnhxcGl5dXhremFm*GA4_ga_ZYR1K25RDK*MTcwNjQ0OTcxMC4yLjAuMTcwNjQ0OTc0Ny4wLjAuMA.. Разликата в парите не е малка, имате и Каско, което може да се разсрочи на 4 вноски, при разсрочване на цялата сума за колата и евентуален лизинг се иска доказване на доход. Но все пак - нова кола, комби, бензин, 7DSG, четвъртата генерация на модела е на пазара от няколко години вече, с добре изчистени детски болести.... Парите, възможностите, вкусовете и предпочитанията са си Ваши, аз само се включвам в говорилнята, за пореден път.?
    1 point
  15. Едно от следващите важни неща, след като направим кутията от някакъв материал, са вътрешните оребрения или разпонки. Те се явяват основна част от конструкцията и изключително много (повече от самите материали за страниците) повлияват смъкването на резонансната честота на кутията.
    1 point
  16. Гена, ако мога да внеса някаква яснота ще е добре. Колоните ми са Радиотехника, модели S-90B и D. Лицевият панел е шперплат 3см, страници и гръб МДФ 2см. Мисля, че отпред са използвали шперплат за по-голяма якост, защото фланците на драйвърите са вкопани 1см. в плоскостта и не стърчат над. Фурнировани с ценен вид дървесина. Това последното изречение е от заводското описание.
    1 point
  17. Не съм сигурен в това твърдение, но ми се върти в главата, че колоните от шперплат обикновенно са затворен обем. В смисъл, че нямат никакви портове, фазоинвертори и тн. Големите китарни със сигурност са така, но там причината не е шперплата. Малките пък от друга страна са напълно отворени отзад.
    1 point
  18. В крайна сметка всички сме на мнение , че не можеш да направиш цигулка от дърво расло да е дръжка на мотика. Влади , заядох се с тоя шперплат , защото основната му функция е да кънти , а за прилична колона не ти трябва .. както писах и по-горе винаги първия ми избор е МДФ или плътен и дебел талашит (от друго колони не съм правил) , а оразмеряването на обема спрямо диаметъра на говорителя си е изкуство.
    1 point
  19. Гена, надали ни се разминават толкова. Аз говоря за факта, че за да чуеш въобще нещо под 150хц от един говорител, на него му трябва някакъв обем. Факт е също, че доста скъпи и много добре звучащи хай-фи колони са направени от мдф или шперплат. Повечето от студийните монитори също се правят от мдф. Аз съм си правил едно време колони и от осб, които звучаха доста прилично за от с един 10см широколентов говорител на Визатон. Жоре, да си призная, не съм наясно с цигулките, но при акустичните китари се използват предимно смърч, кедър, махагон, палисандър, и рядко някои по-екзотични дървесини. За електрическите предимно махагон, ясен, клен и палисандър. Разбира се, каквато и да е хубава и скъпа китара се прави от дървесини, съхнали с години (десетилетия в доста от случаите) по складовете, като обикновенно преди да се използват, се изсушават допълнително в камери.
    1 point
  20. Той Десислав е скромно момче и не иска да свали картите на масата. Затова ще кажа няколко думи. Познаваме се. Запознат съм с хобито му. С години е работил с една единствена цел - постигане на съвършено звучене, разбира се по неговите критерии, в които аз изобщо не се съмнявам. Това е свързано с опити с всякаква аудиотехника. Подмяната й в търсенето на по-добро и по-добро, в името на звука. Десиславе, радвам се, че си тук и че можем да научим много неща от теб. Благодаря ти. ?
    1 point
  21. Но пък като и аз го прочетох по-внимателно, открих, че е възможно да казва "колони" на драйверите. Не знам, той ще каже. За по-сигурно : драйвери = говорители ,но различно от : тонколони = озвучителни тела
    1 point
  22. Като го прочетох по-внимателно е така. На първо четене помислих, че говори за различни неща. Извинявам се.
    1 point
  23. Мисля, че той е наясно с това, просто е употребил двата термина в едно изречение, за да избегне тафтологията.. Иначе темата е хубава и може много да се развива. Не ме питайте колко..? А за дървените колони - преди всичко, трябва да сме наясно с какви драйвери ще работим. От там започва всичко.. После, трябва да се помисли относно неприятното свойство на естественото дърво да се пука - както при обработката, така и във времето занапред. Много е кофти (от опит), да изрежеш кръга за говорителя и панелът да се разпадне на две части следствие сцепване в слабите зони. Затова, отново препоръчвам сандвич панели от дърво и мдф, предварително залепени преди обработката. Отделно за звукът е по-добре. А най-добре е троен сандвич дърво/мдф/дърво.
    1 point
  24. ОТ и колони е едно и също. Правилно е Озвучителни Тела, каквито и да са те. За настройките - Ако ти е добра системата, не се нуждае от коригиране на настройката за различните жанрове музика. Разбира се. Правиш каквото ти харесва. Лошо няма.
    1 point
  25. Да, както е и при цигулките и другите струнни инструменти. Не съм ровил да видя от какво дърво са, но със сигурност е специално, съхнело с години, расло на южен склон, може и да е киснато в разтвори и т.н. При всички случаи не е чам. На пианата резонаторната дъска, или там където е хваната лирата със струните също е от масивно дърво. И колкото е е по-специално дървото, толкова е по-скъпо пианото. Трябва да издържа и на натоварването, породено от обтегнатостта на струните. Има и една приказка: Ако купуваш цигулка, търси по-стара. Ако е пиано - по-ново. И в двата случая са по-скъпи, т.е. по-добри.
    1 point
  26. Сам си го усложняваш. Трябва да направиш избор и да се спреш. Иначе се получава наливане на пари в бездънна яма. Напр. вместо да купуваш други джанти, вложи парите в направата на тези. Мисля, че си заслужават. На този етап, да. В неделя ще го обсъдим. Отсичането не е невъзможно, стига да решиш да е така. Според мен, дизайна на джантата определя как трябва да стане. Лъскавите болтове също са акцент и не трябва да са натрупани с боя. Тоест, целият ринг трябва да е полиран, за да има джантата завършен вид. На примерната снимка на Данчо се вижда, че този тип джанта стои добре само с полиран борд.
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.