Гледам си Auto Motor Sport и представят GENESIS GV60. 74+kWh батерия, която, според спецификациите, минава 400км ... И, човека тества. Зимен преход из Австрия от Виена (?) до Ишгъл. И сподели впечатления. Тръгна с пълна батерия, тества зарежданията и в крайна сметка се оказа, че първото му зареждане е след малко повече от 200км, но нататък нещата стават, малко, трагични. На всеки 175км зареждане за 25мин ... на 225kW зарядно! Нооооо, само ако си подготвил батерията, т.е. стоплил си я. Което изисква допълнителен разход и скъсява още пробега. Но пък без него зареждането не е с 225kW, а с "цели" 25! Но, както човека сподели, да речем, че ще я подготвим. Ноооо, планировката се оказва, че е намерила зарядна станция В града, т.е. влизане в задръстването и 25-те минути стават почти час. Да речем, че това не е проблем на електричката, а на конкретния модел, но в крайна сметка 225kW станции няма по път и над път, т.е. може да се наложи да се чака. Все пак говорим за спиране на всеки 175km!
В крайна сметка човека сподели, че е минал 770км за 12 часа. Аз минах 1100 за под 11 със зареждане, граници, спиране за физиологични нужди и т.н. И бяхме с две коли, другата 1.6TDI, 110bhp.
Толкова за електричките и дългия път ... засега.