Днес имах път до София. И както обикновено, когато разполагам с време, винаги се отбивам до сервиза на @Pepino. Да се видим, да си поговорим.... Пепи, освен че е педантичен към автомобилите, прави и чудесно кафе и не ме пуска без поне една диагностика да направи на колата. А и тя /колата/ си му е слабост. Той ходи да я диагностицира преди още да я видя и взема.
И днес беше така. Видяхме се, кафенце, приказки, диагностика - всичко е в норми. Но, работата стана сериозна, когато му споделих как се държи термостата на Супърба. Смятах да отлагам смяната му за "по-нататък" във времето, щото номерата не ги прави винаги, а когато си иска. Един път кове 90гр. друг път 70. и те такива работи. Разбрахме се, че ще се действа сега и веднага. Зима идва. Студ и мраз. Моторът трябва да е в оптимален температурен режим и да го достига сравнително бързо.
Два термостата са и за сигурност се сменят и двата. Единият е прост, кат фасул дет се вика, Обаче този основния е наврян в кучи гъz, като знам на старите бангии, каквито и марки да са, колко е лесен достъпа до него. Един час разглобяване, за да да се освободи място и да излезе термостата. Свалят се: предно дясно колело, подкалник, за да има достъп до и да се разкачи алтернатора и други разни периферии отгоре. Едва ли не, подготовка за смяна на ангренаж. Отделно, четири маркуча влизат в него и те са на кофти място, тясно, труден достъп до скобите...и накрая, петия отвор на термостата е с "О" пръстен и фланец с два болта се закрепва към блока.
Както винаги работата беше извършена много старателно и перфектно. Естествено, бяха монтирани ОЕМ термостати. Където имаше олято с антифриз по двигателя бе измито и подсушено.
Пепи, благодаря отново за добре свършената работа. Колата до Пловдив се държеше супер! ?