Топ потребители
Най харесвано
Showing content with the highest reputation on 03/23/24 във всички области
-
И аз стигнах до момента, в който реших да взема втора кола в семейството, тъй като съпругата взе книжка и не искам да се учи на голямата семейна кола. Tа в крайна сметка послушах собствения си съвет и вчера купих едно Zoe ZE40 набор 2019 на 40 000 км с идеята да го покараме една година докато тя се понаучи и след тази година вече да решим. Ако тя го кара достатъчно често и колата ни допадне - ще го задържим, а ако не - ще го продадем и евентуално за втора кола ще разчитаме на електричка с почасов наем, когато се наложи или ще помислим за нещо по-ново пак електрическо (например излизащия скоро Citroen e-C3 или защо не излизащата догодина Skoda Epiq). След като няколко седмици се борих с десетките страници обяви за Zoe, мога да споделя следните съвети, ако някой реши да купува такава кола: - Първото поколение на Зое е имало два варианта за батерията - да е собственост на купувача или да е собственост на Рено и купувача да й плаща т.нар. лизинг всеки месец. Тези, които са с лизингова батерия трябва да се продават на значително по-малка цена и като цяло не е много ясно дали новия купувач ще може да продължи да плаща лизинга в България или ще се окаже с кола без батерия. Има доста обяви, в които откровенно подвеждащо колата се продава на висока цена (все едно батерията е собствена) и ако човек не си провери нещата по VIN в представителството на Рено, може да се окаже прецакан с кола, която да не може да използва. - Някои версии на колата са предлагани с 8 годишна гаранция на батерията, а в други случаи с 5 годишна. Принципно първото поколение на Zoe има само AC зареждане, което може да се отчете и като плюс тъй като гарантира минимална деградация и реално се очаква батерията да надживее колата (да изкара доста повече от гаранцията от 8 години или 160 000 км). И все пак ако ви е важна гаранцията е добре да проверите дали конкретното Zoe е с 5 или 8 годишна гаранция. - За да важи гаранцията на батерията, колата трябва всяка година да посещава оторизиран сервиз на Рено. Това посещение в общия случай завършва с една смяна на филтъра на климатик, тъй като няма какво друго да се сервизира, но ако някой собственик реши да го пропусне, това компроментира гаранцията. Затова преди покупка, ако ви е важна въпросната гаранция, е добре да се проследи цялата история за всички години на колата. - Голяма част от обявите, подобно и на колите с ДВГ, са внесени ударени и са донагласени у нас, така че да се продадат с максимизирана печалба. Това важи не само за автокъщите, но и за частни лица, които иначе дейно промотират електрическата мобилност в публичното пространство, а същевременно се занимават с препродажба на електромобили без да са юридически лица. Затова съветът ми е - доверие никому и си проверявайте колите, както за история за удари, така и с преглед в сервиз преди покупката. Конкретно моето Zoe е с 43 kwh батерия (41 kwh използваемо или колкото е останало след деградацията) и според статистиките за модела би трябвало да прави към 250 км смесен пробег и над 300 км градско през топлите сезони. Аз го взимам с идеята за предимно градско шофиране, което спокойно може да се постигне и само със зареждане на публични AC станции - ще е нужно зареждане веднъж седмично (или максимум два пъти в седмицата през зимата) и тъй като колата зарежда с цели 22 kW на AC, реално ще се пълни за около час и половина (един обяд време в района на безплатна или евтина AC зарядна станция). И все пак този размер батерия го избрах и тъй като вярвам, че ще става и за някакво извънградско (в рамките на 200 км без дозареждане). Обмислям да го тествам още след десетина дена в тази му светлина с едно пътуване от София до Лом, което е около 170 км и се надявам да го взема спокойно, без да се налага междинно спиране. Ако на някой му е любопитно да споделям истории с електричарските ми неволи, мога да пиша в темата "Дискусии за електрически автомобили".6 points
-
Здравейте, Качвам снимките с двадесет дни закъснение, за да напомня, че следващата месечна среща на територията на София,няма да е в неделя, а в събота на 06.04.24г. и няма да е точно в София, защото дойде прекрасния момент от годината, в който софиянци ще превземаме тепетата!!! И така, да разкажа за изминалата среща в София. Освен лудницата на паркинга пред Национално Историческия Музей заради деня на отворените врати по повод празника, колегите от БМВ клуба стартираха обиколка на София от същата локация. Тези две събития затрудниха леко провеждането на срещата, но за щастие не я помрачиха. В началото не успяхме да съберем колите на едно място и всеки паркираше където може, а сборния пункт на феновете, беше около Баба Стоянка... За клуба винаги, Не автомобилите са били важни, а приятелите, доказателство за което е и присъствието на всяка среща на Чаво и Рендето му... В последно време, явно модата в софийската Шкода общност е да си купуват поршета и този път не минахме без 911, този път на гости ни беше Пепи Тризлинцев, който каза... "Мързеше ме да мия Октавията и извадих тази" След като БМВистите потеглиха, последните останали на срещата се наместихме на тяхно място... VID_20240303_151822.mp4 Не след дълго започна да вали и се разделихме с усмивка и уговорки за споделеното пътуване към първенец! Стягайте се за 06.04.2024г. от сега ми мерише на кебабченца!!!3 points
-
Почти няма какво да добавя, освен че беше удоволствие за мен. Все пак по-безболезнено беше да свалим друг капак, вместо да свалям моя ей така за спорта. А след тази операция, не мисля, че ще го правя, поне в момента ми изгшежда, че е в добро здраве. А, и да коригирам Влади за мерните единици за затягането, не са Kn, а Nm (Нютон-метра). Ето и нямолко фотоса от мен:2 points
-
Така, първо изкам да изкажа огромно благодаря на @ghost_rider за предоставеният гараж, инструмент, кафе и музика и за помощта (щот понякога си трябват четири ръце) и за всичко- благодаря! Сега по темата, капака е сменен, окабеляванено вътре също. Когато го отворихме, се оказа че има поне още две заголени жици от към буксата. Все едно изолацията се беше свила и жиците бяха заголени от към кабелните обувки/пинчета или так както се кзва. Асен може да предостави снимки, че аз забравих да ги снимам. Егеера беше почистен, макар че за близо година, не беше кой знае колко затапен. Първият път направо се беше самоизолирал Затягането го направихме на два пъти- първо на 6, после на 10 Kn, и двата пъти по схемата После последва дисекция на клапана на маслените изпарения. Открих че капака има дупка от към ремъка, която излиза под мембраната. Да, възможно е да се почисти и да смени мембраната и пружината, но трябва много игра за да не се изкриви пръстена който държи мембраната и после да се върне на място читава. И да се похваля, оказа се че капака има бонус свирка Ще кача в отделен коментар клипчето. Турбото се разсвирка- ама яко.....малко след като си тръгнах, леко я понатиснах за да чуя колата, тогава турбото се разсвирка много яко и започна от към 1200/1300 оборота. Направих едно кръгче през тангентата, от Обеля до разклона за Божурище и обратно, почна да утихва, но все още се чува. За последно започва да се чува над 1500 и около 3000 мисля когато я вкарам в спортен режим Но в началото беше доста стряскащо, при положение че дори и след смяната на турбото, не го бях чувъл. Но днес бях като малко дете с нова свирка което се разхожда из Надежда и Обеля2 points
-
Благодарско! И задължително пиши в темата за електрическите автомобили. Много интересно ми е реални данни за София и особено разходката до Лом. Пътя не е магистрала и с 40+kW батерия прехода не би трябвало да бъде какъвто и да било проблем. Ако батерията е толкова де. И продължавай да споделяш наблюденията, все повече от нас ще са заинтересованите1 point
-
Със сигуност няма да е с 10kN Мисля, че ключа от Lidl е идеален за целта. Първо натегни леко на ръка, след това на 5Nm по схемата и чак след това на 10Nm, пак по схемата.1 point