Някой беше писал, но не помня дали за Октавия 1, че е махнал корите и уплътненията отвътре покрай вратите и на колоната, но мисля, че и седалките трябваше да се махнат.
Предна дясна врата вероятно няма ключалка, та не става с ключа.
Моя съвет е да се зареди акумулатора или да се правят опити за отключване заключване от вътрешните бутони при запален двигател, за да е по-високо напрежението и да може моторчето да преодолее съпротивлението, защото при нагар по колектора или износени четки се получава точно това, моторчето няма сила да задвижи механизма и вратата или не се заключва или не се отключва. Същия метод ни спаси през 2015 година със задна дясна врата на един Туран. Успя да се отвори и веднага се предприеха действия по смяна на моторчето, без да заключваме отново. Най-малко трябва да се откачи буксата и да се заключва ръчно само от бутона докато се смени моторчето. Тогава се отключва при дърпане на дръжката отвътре. Почистване на нагара е временно решение, затов най-добре да се смени моторчето.
@vladkant, предполагам и при теб е същото положението. Видимо няма причина да не работи, но се случва от време на време. Влияе се и от околната температура.
Странното при теб е, че се отварят отвътре, може би не ти работи двойното заключване против крадци.
На Фабията на баща ни, брат ми скоро смени едно от задните моторчета поради същата причина.
Забележка! Детската защита няма отношение към проблем с неотваряне отвън на задните врати. Неколкократно съм чел мнения, на хора, които от глупост след като отворят вратата отвътре, решават да пипнат детската защита, мислейки че тя е причината, затварят и съответно вратата спира да се отваря и отвътре. И после започва питане как да я отворя без да я счупя? Отговора обикновено е, минус 1 кора (която трябва да унищожиш, за да получиш достъп) или "любимпто ми" - иди на майстор.