Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Топ потребители

  1. PRR

    PRR

    Глобален Модератор


    • Points

      4

    • Мнения

      11061


  2. vladkant

    vladkant

    Потребител


    • Points

      2

    • Мнения

      1381


  3. Izolini

    Izolini

    Модератор


    • Points

      1

    • Мнения

      5419


  4. РусенскоВарено

    РусенскоВарено

    Потребител


    • Points

      1

    • Мнения

      2538


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 05/13/24 във всички области

  1. Диференциала разпределя входящия въртящи момент към две изходящи точки. При заден мост кардана е входната точка, колелата са изходните. Проблема с диференциала, по-точно "отворения" такъв е, че при липса на сцепление целият входящ въртящ момент отива точно на колелото/моста без сцепление. При автомобилите 4х4 реално имаме три диференциала - по един за всеки мост и един между осите. Идеален примери са Субару и Лада Нива. Проблема е, когато имаме настилка с недостатъчно сцепление. Тогава реално е достатъчно едно колело да превърти и колата спира. И тук се почва с компенсиращите мерки. Субару, а и доста други производители прибягват до "слип" диференциали, т.е. такива, които имат фрикционни дискове (или друга подобна система), която винаги прехвърля някакъв процент от въртящият момент към не боксуващия мост/колело. При Лада "проблема" го "решават" с блокажа на междинния диференциал, т.е. реално премахват диференциала. Това прави Нивата на практика незавиваща. За разлика от диференциала Халдекса е съединител. Той стои отворен и колата е постоянно предно. Когато електрониката засече превъртане на предния мост спрямо задния се "затваря" съединителя и въртящият момент се прехвърля и към другия мост. Естествено със същият недостатък, както при Нивата. И тук пак действа електрониката, като "отпуска" съединителя и позволява приплъзване. Това, което Белята е описал, като поведение с непрекъснато прехвърляне на 5% към задния мост е точно държенето на "полу-съединител". Иначе и джимнито ми е 4х4, и то е със "съединител", но не го урпавлява електроника, не превключва за милисекунди и има само две позиции - On и Off Ей ТУК има с картинки и анимация устройството и работата на Халдекса. Що се отнася до приплъзването на едното колело - от много години ползват спирачките. Електрониката засича превъртането на едното колело спрямо другото и просто му натиска спирачката. Така усилието отива, през диференциала, към другото колело и съответно към земята.
    2 points
  2. Извинявам се относно волтажа на зареждане, току що го премерих- 14.4 когато всичко е изключено. Когато всичко (фарове, подгреви, климатик) е включено- 13.9 и при форсиране се вдига до 14 Явно вчера в суматохата и бързането съм чул 14.7
    1 point
  3. Вече има ценова листа, предварителна, за лифтбека и комбито на Октавия 4 фейслифт: Octavia 4 Facelift Цени
    1 point
  4. Прегряване при мен не мисля, че се е случвало, защото карам автомобила нормално без никакви екстремности. Също така, колата е била обслужвана редовно в официален сервиз в Швейцария от първия собственик и редовно от мен откакто съм я взел преди около 18 месеца. Частта, която намерих е (уж) последна ревизия, която се надявам да е с отстранени проблеми. Била е обслужена преди 2000км, но аз ще я обслужа изцяло и отново при смяната. Както споменах, продавачът ми дава 15 дена срок, в който да се уверя, че не ми продава част със шумове и виене. Благодаря ви супер много за цялата информация (коментари), които споделихте по темата. За мен това си е открит урок. ...и нали? ...истината се ражда в спора!
    1 point
  5. Не си обърнал внимание. Нормални са оборотите за тези двигатели. Моята работи на 903 rpm на празен ход.
    1 point
  6. Заглавието на темата е редактирано. През почивните дни си имах задачки и не съм влизал във форума. Съжлаявам, за което, иначе веднага щях да ти напиша да търсиш проблема в алтернатора. При ниско напрежение много модули се "нашашкват", затова таблото е започнало да свети като коледна елха и да показва глупости като вдигната ръчна спирачка. Наскоро на познат с далеч по-нова кола - Audi, при това гаранционно, също му сдаде багажа алтернатора. Подобно на твоя случай му изкарваше странни грешки на таблото. В допълнение - колата е DSG и на няколко пъти автомата сам е преминавал в N (неутрална, изключена от скорост).
    1 point
  7. Значи са били с по-стара версия на Халдекс
    1 point
  8. Жоре, при кал и сняг проблема е в пъти по-слабо изразен, защото на колелата им е по-лесно да приплъзнат. Тези без междуосов най-вероятно са с изключване, т.е. съедините или муфа. И да, при блокиран преден мост завиването ще е по-трудно от това при блокиран заден мост или междуосев диференциал, но това не означава, че проблема го няма и при другите мостове и/или между мостовете. Между другото масово по-евтините бъгита са без диференциал отзад. И да, завиват, но те са предвидени да се карат по лоши терени, т.е. там където сцеплението е ниско. Изкарваш го на асфалта и ... купона започва
    1 point
  9. Колата е оправена, ако може админите да променят заглавието с нещо подходящо Искам да препоръчам един магазин с позволението на админите. Магазина се намира в Панагюрище зад полицейското на ъгъла на светофара, и да благодаря на собственика Ангел за това че в почивен ден за магазина, отвори и ми съдейства. 5 минути, но в почивен ден- огромно благодаря Благодарско и на всички които се включиха в темата и на лично Идиода е монтиран, акумулатора зарежда 14,70 Следва смяна на колекторите, ама сигурно пак ще е някъде по пътно.....
    1 point
  10. А диференциала го има в същият си вид още от Форд Т. Добре Иво. Полезна екстра е. Обяснявах конкретно принципа на дифа, и с примери. А това е в следствие на неговата работа и подобрение. Не всеки автомобил го има. Със спирачката предполагам се натоварва олекналото колело, за да прехвърли въртене и към другото.
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.