Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Топ потребители

  1. __smirnoff__

    __smirnoff__

    Организатор


    • Points

      3

    • Мнения

      791


  2. Mishelle

    Mishelle

    Администратор


    • Points

      2

    • Мнения

      7085


  3. joro-120L

    joro-120L

    Фен на клуба


    • Points

      2

    • Мнения

      7309


  4. FCB4Life

    FCB4Life

    Потребител


    • Points

      2

    • Мнения

      191


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 06/17/24 във всички области

  1. Малко архаичен снимков материал и от мен, хубав събор се получи, забавен, весел. Ето и моите 5 сттинки о темата:
    3 points
  2. Аз съм пристрастен, но… Omega си е top tier Има две top марки в категория “Не трябва да продавам бъбрек, за да го сложа това на китката” - Omega и…
    2 points
  3. В същия ден, сутринта, пътувах по същата магистрала до района на Велико Търново. По магистралата не бяха просто рекички, а ад - огромни гьолове. Waze до сега не ми беше ревал толкова начесто за наводнени участъци. Даже първия път буквално ми помогна, адски много - жив и здрав да е пича, който беше маркирал участъка като наводнен. На места се караше в колона с по 60-70км./ч., на места, за да не газиш гьолове, колоната минаваше в аварийната лента. Пълна трагедия, отводняването в доста участъци беше кръгла 0. Лошото е, че много бързах. Наложи ми се да следя за страничния наклон на пътия, както и за спускания, за да съм сигурен къде би могло да няма задържане на вода и да карам по-бързо (разбирай 100-120, за нагоре нямаше как предвид водата). Та за мен единственото 100% гарантиращо решение срещу аквапланинг е съобразената скорост, т.е. намаляване на скороста, дори да е само превантивно. И голяма част от шофьорите онзи ден точно това правеха. Случи ли се аквапланинг, според мен няма еднозначно решение кое, как и защо е най-добре да се направи. Всичко става за секунда, а факторите, които следва да се съобразят и от които зависи посоката, която ще поеме автомобила са много - скорост, тегло на автомобила, гуми, страничен наклон, трафик, дължина на опасната зона и т.н.
    2 points
  4. Аз мисля, че е предимство колелата да си превъртат в този момент от двигателя. Дори и да няма сцепление, то не е нула/колкото може да има триене във водата/и теглят автомобила в права посока. Това е за автомобили на предно. Има значение. За прав участък. При завой няма спасение. Пак зависи и колко време е в аквапланинг. За задно не мога да кажа как ще се държи.
    1 point
  5. Защото остава само вектора на инерцията. Бих отнел частично газта, но ще оставя двигателя да върти колелата. Натискайки съединител, освобождаваш колелата и остава само инерцията да те бута нанякъде. При евентуално поднасяне, отиваш накъдето те поднесе. Не е препоръка за каране към никого. Аз така карам, на база собствения си опит.
    1 point
  6. Няма как да даде газ в локвата, защото сцепление няма и гумите веднага се развъртат до 200+ без реална промяна на скоростта.
    1 point
  7. За гумите е ясно, че трябва да са ОК, но също така трябва да са напомпани адекватно. Не достатъчно или пренадути - повишават риска от аквапланинг. Да бориш физиката с газ/спирачка - няма смисъл. Още повече, че липсва сцепление... Има ли проливни валежи - намаляваш (поне аз така гледам да правя). Ако се случи да изпадна в аквапланинг ситуация - вдигам краката от педалите и гледам да не променям посоката на колата. Трудно е ако е в завой, даже е доста неприятно, ама... Заради този аквапланинг, карах старата Октавия с, според мен, максимално добри гуми. Хем "спортни", хем "за дъжд" и с много подходяща шарка за отвеждане на максимално количество вода. Yokohama AVS Sport е гумата, която ми е оставила най-добрите впечатления и в топло и в дъжд. Карах си достатъчно кретенски преди и въпреки това, докато бях с тези гуми - никога не съм имал проблеми с големите локви. Е, все пак и с повече от 120км/ч. не съм преминавал през гьолове. За съжаление, вече тази шарка не се предлага... @joro-120L, Жоре, ако позволиш една вметка - изключвай темпомат-а при дъжд. По-безопасно е
    1 point
  8. В две изречения са. Напротив, хваля тези 350 Нм. и ги приемам за достатъчни и с оглед вървежа на 3.6. Само че, при бензинов мотор се постигат при двойно по-голяма мощност, съответно и по-висок разход. От там идва и по-високото КПД на дизела. Тази година много черни точки ми се събраха. Не знам с колко бири трябва да ги компенсирам. Първенец, събора... Надявам се за задномоторната среща поне да се класирам. Сложно е за писмено обяснение. В съботата бях на работа. Преди това, за кратък период имах поредица от отсъствия заради посрещане и изпращане на аерогара София. Дъщерята с внучето ни беше на гости. На стари години взех да се интересувам от детски столчета за оборудване на Супърба. После жената ходи там, върна се. Края на юни пак ще ходи за 20тина дена. Този път ще се върнат заедно с щерката да ни погостува. Та, не ми беше удобно пак да търся колега, който да ме сменя. Ще си позволя да кача една снимка на малкия Ерик. Не е кръстен на никого. Това беше избора на младите. Винаги е усмихнат, когато се качи в Шкода. Снимката е преди тръгване към аерогара София. Е, Саше, не съм чак такъв ясновидец, за да знам след година какво ще се случи. Може да е било за нещо друго.
    1 point
  9. Тази каишка пасна идеално:
    1 point
  10. 1 point
  11. Реших само да тествам, то пък се оказа много сполучливо попадение а тази каишка:
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.