Изключваме правилния избор на масло по спецификация за конкретния автомобил, ясно е, че така трябва. Обобщеното заключение за шумна и съответно по-тиха работа на двигателя не е коректно. Например, опитах една смяна на масло на 2.0TFSI с Total Quartz 5w40, не помня точната му разновидност, но със сигурност беше от високия клас масла на Total. След 3000км го източих, не ми допадна как работи моя двигател с него. От друга страна, аналогично масло, отново на Total, подбрано по спецификация за Peugeot-о на жена ми - двигателя мърка и е доволен. Сипах Motul и двигателя ми утихна. Ако бях пуснал пост със съдържание "с Total двигателя ми работи по-шумно отколкото с Motul" без да уточня подробности, това би било подвеждащо и би означавало, че Total не е ОК масло, което не е вярно.
Със сигурност всички съвременни масла са ОК (не визирам потенциалните ментаци) и никое от тях няма да ти счупи мотора. Подходящия избор, ако искаш да се заиграваш, е до двигател, конкретни предпочитания и най-вече личен опит. В съседна тема ти написах - аз от Bardahl за 2.0TFSI не съм доволен и между двете марки предпочитам Motul, но пък колегата @Izolini според собствените си влечатление е на точно обратното мнение - за 1.6 дизел предпочита Bardahl пред Motul.
Не разчитай изцяло на форумите. Често хората пишат крайни заключения на база собствената си камбанария, което не е коректно и често подвеждащо. Сипи читаво масло от дадена марка, при следващата смяна отново сипи добро масло, от друга марка, за която си се чудил дали да не избереш. Така сам ще стигнеш до най-доброто масло за твоите нужди, за твоя стил на шофиране и конкретно за точно твоя двигател.
И ако искаш да задълбаеш във филма, в който си се вкарал (и аз извървях този път), разгледай маслата на Ravenol - за цени можеш да разгледаш в Oilgroup (нямам нищо общо с тях, не ги познавам, но цените има са повече от ОК).