Общо взето... всяко масло си има datasheet (спецификация)
Motul 8100 X-cess 5w40:
http://www.mekaconsul.com/pdf/8100_X-cess_5W-40_(GB).pdf
Motul 8100 X-clean 5w40:
https://oilgroupbg.com/pdf/motul/motul-8100-x-clean-5w40.pdf
Четейки спецификациите разбираме, че X-cess е по-добро масло за по-старите талиги X-clean е за по-новите кошници с DPF и т.н. Общо взето, X-clean има по-ниско съдържание на сяра и по-малко образува нагар. Към края на живота си, маслото по-скоро чисти двигателя, отколкото да го смазва много добре... 40 000км карах с това масло моята каруца - X-clean 5w40. След магистрално или по-продължително каране, особено лятото (при добре загрят двигател), при паркиране и работа на място чувах как чукат повдигачите. Моторът звучеше по-шумно и общо взето по-голям разход имах.
Не съм карал с X-cess, защото oil selector-a на Мотул не ми го предлага за моята кола (не съм чел, дали става - вероятно и то ще стане), и направо смених марката с Ravenol VST 5w40 - нито чукат повдигачите, двигателят е супер тих (супер глухо работи, тихо и мазно), разходът ми падна с около 500мл/100км и усещам колата, че работи една идея по-добре и по-леко. Вероятно същото бих усетил и с X-cess. Но... X-clean-a ми е гадничко масло, лично според мен, за моята кола.
Хубаво е да се погледне и разликата във показанията на двете масла:
X-cess 5w40:
X-clean 5w40:
Разликите се виждат нагледно. Приблизително близки масла, но си има разлика. Така казано, за нашите географски ширини си карай с X-cess-a и не се оглеждай в X-clean-a... няма смисъл.