Топ потребители
Най харесвано
Showing content with the highest reputation on 07/10/24 във всички области
-
5 points
-
4 points
-
На жена ми личния автомобил по заводско предписания също му дават смяна на масло на 30К. Но аз го сменям в официалния вносител на всеки 15К. Веднъж попитах приемчика дали има друг като мене, който да сменя на толкова - отговора беше, че сме малко. Съответно при подобна сервизна история много лесно продадох колата и взехме следващата, която продължавам да обслужвам по същия начин. Наясно съм, че дори да сменям маслото на променлив интервал, за 120-150К това няма да убие мотора. Дет' се вика да му мисли следващия. Но сърце не ми дава да издевателствам по този начин над колата.4 points
-
То стена да е, дупка да й направиш от повтаряне, ма то Сашко. Нема файда - не упорство, инат магарешки да имаш, се тая - он си знае неговото. И да - писнало ми е, даже вече не ми е забавен.2 points
-
На мен 1.2 ми е малолитражка струват ми се малко 116 кс 185 Nm то на ваг 1.0 tsi 115кс e 200Nm п.п много зависи каква кола сменяш с нея,ако е някоя атмосферка 70-80 кс може да ти е добре мощността,но моите наблюдения че тези коли са много тромави след 100 км/ч1 point
-
Ацента Влади ми беше повече на китариста. Открих го случайно. При едно изпълнение на соло от концерт на Тото /Париж 90та г. с Джеф/ Справи се перфектно. И други са се пробвали, но не могат да го направят така. Това соло ми е любимо, като мелодия. Винаги на концерт Лукатър свири соло на това място, но никога не е било същото, не го е повторил. Всеки път са различни и не толкова красиви, според мен. В студийния запис е съвсем кратко накрая на песента и няма нищо общо. Ще направя един поздрав с него, хем да го чуете:1 point
-
1.4ката е 140 коня на 6000 оборота , а 1.2ката е 116 даже я е било срам да я напишат , май е при 5200 оборота. Eла покарай кола с максимална мощност при 5000 оборота , да си спестиш едни пари. Бензин под 1.8 и дизел под 1,9 е не.1 point
-
Сядай и пробвай! Hundai-я е по-мощен, а това не е за пренебрегване. На това малко купе 140 магарета са си сериозна работа! От друга страна Toyota си е Toyota. Не съм им фен, но правят здрави коли. Дървени, но здрави. А и гаранцията е все пак нещо.1 point
-
1.2 на Тойота си е приличен двигател. Косачките са ония с ангренажен ремък в масло - Форд 1.0 Екобуст, Стелантис 1.2 и Хонда 1.0 V-tec. 3 двигателя, които е желателно да се избягват (има и още един - на бусовете Форд след 2016та).1 point
-
I30 не съм карал, но като млад Тойота фен бих казал, че 1.2 се държи доста прилично, стига да не е автомат. Ако е автомат не се занимавай. Безстепенната скоростна кутия на Тойота е подходяща за хибрид и за скорости до 110 км/ч. Т.е. ако се върнем на предишната тема, на Сашо няма да му хареса. От 100 км/ч нагоре няма ускорение. Иначе съм карал (тест драйв) 1.2 с ръчни скорости. Държи се доста прилично. Карал съм и 1.5 Голф 8 и двата варианта - 130 и 150 к.с. Ако I30 се държи по подобен начин ще е супер. Прилично ускорение, и много нисък разход на гориво. Но пак казвам, не знам за I30. Просто сравнявам с коли, които съм имал за по-дълго време.1 point
-
За какво ще се ползват? Аз бих седнал и в двете и която повече ми хареса. В крайна сметка след това на всяко сядане ще има "А защо не взех другата?"...1 point
-
Между двете бих избрал Hyundai дизайна ми допада повече има повече място и по-голям багажник двигателя е по-адекватен за това купе Тойота изглежда голяма,но отвън а вътре е много тясна багажника е по-малък1 point
-
Точно това си мислих тогава, и че тя повече ще ти хареса. Има и барабанист. Или, втората беше за теб. п.п. За Тойота или Хюндай не мога да помогна. Малко съм пристрастен, щото имах Тойота едно време. Стара, 96та г. бензин. Но тез новите нямат нищо общо.1 point
-
Аз съм за втората. Едно време много се кефех на Върджил. За мен стана известен с бандата Планет Х. Дори мисля, че Саймън Филипс беше записал, като тон инжинер, барабаните с Върджил за един от албумите им. Това по някакъв бегъл спомен. Поздрав:1 point
-
1 point
-
Не мисля, че остаряването води до осезаема разлика. Сменям масло на 15к км, 95% от карането ми е извънградско, маршрута ми е (грубо) 75% магистрала (147 по километраж, реални 137-138), 25% обикновени пътища (107 по километраж, 101 реални) и градско. От много време следя температурата при мен и мога спокойно да кажа, че: Промяна не се наблюдава с остаряването на маслото. В градски условия зимата държи 95-100 градуса, лятото 100-105 Огромно значение оказва включването на климатика, с който се пуска и перката на охлаждането. Съответно температурата на водата пада (в задръстванията стои между 100 и 105 градуса без климатик и около 90 с пуснат климатик), а от там и температурата на маслото (охлажда се от водата при мен) На обикновени пътища, без денивелация, температурата на маслото стои малко над 100, но рядко минава 107 градуса На магистрала рядко е под 110 градуса, при изкачване, примерно Хемус преди Варна, бързо качва до 118-120 градуса. При по-висока външна температура и/или повече натискане съм виждал и 125 градуса, като температурата на водата се качва до 105 градуса, когато се пуска и перката на охлаждането де. "Отварянето" на предницата (ЦЪК) температурата падна с 4-5 градуса и дори при 30+ градуса външна температура много рядко виждам температура на маслото над 115 градуса Към горното горещо препоръчвам да си сложиш нещо за следене на реалните стойности на температурата на водата (примерно ЦЪК) и маслото. Стрелката на таблото стои на 90 градуса в диапазона 75-110 градуса! И по OBD-то температурата на маслото е доста по-ниска от тази, която виждаш на таблото. Предполагам, че ползва друг канал/датчик, но все пак е добре да имаш малко повече инфо за колата си.1 point
-
Пепи май няма да работи до 22 юли, ако съм го разбрал правилно1 point
-
Аз мисля, че ако се кара преимуществено градско и се държи на колата (в смисъл на употребата и за дълъг период) 15 хиляди си е дълъг интервал. Казвал съм го преди - на Фабията на сестра ми 1.2 тси лично смених първото масло на 16 х. км. Изтече черна течност с консистенция на вода. След това продължихме на 15 хиляди, но колата не е моя и аз нямам думата. Поне слагахме хубаво 5w40. Аз колкото и скъпи масла да съм купувал, сменям максимум на 12-13 хиляди км. Както обаче уточнихме с Жоро, въпрос на вкус е.1 point
-
Аз също не карам много и сменям на 15К или две години. Мисля, че Левчо това го интересуваше. Годините и пробег 15К.1 point
-
@Izolini Честит Рожден ден, Адаш!!! Да си все така баровец за пример, убавец голем и чаровник неустоим, в живота ти всичко да е ток и жица, с каквото и да се захванеш, да тече по мед и масло, да си най-богатия и най-щастливия, постоянно глезен и непрестанно и страстно обичан, смеха ти да е неспирен, погледа ти светещ от радост и рахат, каквото и да си пожелаеш, да се изпълнява със скоростта на светлината и за още дълги години напред да наслаждаваш на всички бонуси и екстри по широкия и пъстър свят!!! НАЗДРАВЕ!!!1 point
-
Аз го гледах. Ако искаш, мога да му направя подробен анализ. С няколко думи, щото това не заслужава да се коментира. Много ниско ниво на интервюирания. Дъни се в техн. обяснения и изказ под всякаква критика. От там пада нивото и на самия водещ и предаванията му. Не знам защо се тикат напред такива. Всъщност, знам. Това са героите на нашето време и примерите за подражание. Желателно е да се спазва някаква хигиена от гледащите, стига да имат капацитет за това.1 point
-
И двата ти клипа не ги пуснах. Също както на @joro-120L ми стигат заглавията. Първия е дебил, а за втория явно (съдя от твоя коментар) всички, които имат пари да си подържат возилото и да не се чудят "какво ще се счупи ако сега натисна повече" карат скъпи коли. Еми за това сме на тоя хал. Колата не е нещо, което ти се полага по конституция. Ако нямаш кинти да я поддържаш - има градски транспорт. Щото е лесно да купиш някакъв кошник за 3-4-10 бона, а после какво правиш, щото той тече като лейка от двигателя, а и си се изхвърлил като чекия на мокър пясък и не можеш да си позволиш да смениш гумите (2 хилядарки) или пък спирачките (пак две хилядарки)? И като те питат "е как го караш тоя Мерцедес cls с 19" гуми ?" отговора е "намерих си едни по 90 лева бройката" Хайде да си преценяме колко можем, а? Щото аз вчера реших, че няма да ходя до пл. Македония с колата, а ще си взема трамвайчето. А ти, Саше?1 point
-
1 point
-
Извадих всички мнения от темата на Трансексперт и пуснах нова тема с тях, за да видима за повече хора в раздела за консумативи. Надявам се да не възразяваш. За дизела не знам как е. За доста бензинови двигатели на VAG, според книжката има два варианта за смяна на маслото - променлив интервал, при който се използва long life масло, примерно 5W30 и фиксиран интервал, при който се използва, например, 5w40. Двата разлини вискозитета отговарят на два различни VW стандарта. Съответно през VCDS може да се настрои компютъра на един от двата варианта, но мисля, че заводски идва на променлив интервал. Възможно е при дизела, ако има DPF, да няма подобна опция за избор на масло. Ако има - би трябвало това да е отразено в книжката (user manual-а). По мое мнение, на база доста изчетено като информация, отдавна е морално остаряло твърдението, че масло се сменя на изминат пробег или на 365 дни. Не мисля, че е проблем, ако правиш пробега, но за две години, т.е. да сменяш маслото веднъж на две години. Важни са мото часовете, които са приравнени към усреднен пробег. Съвременните масла са толкова наблъскани с присадки, че двугодишен престой в двигателя не им се отразява негативно.1 point
-
Благодаря за пожеланията и отделеното внимание. След тях, посрещам празника с още по-добро настроение. Вдигаме чаши и за ваше здраве! Почтена възраст, Ице. Времето не прощава. Следва закономерният си ход. Дядо Гошо побелява... и уж помъдрява. Благодаря за пожеланията в типичният ти неподражаем стил! Обичам шкембе чорба. С много оцет и чесън! ... и бира. Само си мечтая. В къщи няма кой да ми я направи. Поздрави на Всички! Бъдете живи и здрави!1 point