Топ потребители
Най харесвано
Showing content with the highest reputation on 08/01/24 във всички области
-
3 points
-
2 points
-
Саше, ако четеше нямаше да задаваш този въпрос и да пишеш глупости! Накратко - спецификацията на производителя е съобразена с еко нормата за съответната година на производство. Т.е. АКО колата е изправна ще покрие изискванията. Що се отнася до VRS и "пипането" на масло - това е предвидено от производителя ДО определена норма. Над това - или ремонт или на скрап. Уви. Досега бензиновите минаваха между капките. Досега меренето на газовете беше със сонда някъде около ауспуха. Съответно отчиташе, че от ауспуха излизат само маргаритки и всички се правиха, че не знаят за какво иде реч. Сега се сетиха да проверят и ... настана паника. @Logrus, Чаво, ако колата ти се поддържа прилично и е с катализатор не смятам, че ще е проблем да минеш. Естествено, гледай все пак да е загряла, защото дори Евро 6 в началото смърди на не изгорял бензин и се хващам на бас, че ще ме върнат!2 points
-
Не смятам ,че по възрастта на автомобила може да съдим кой е богат ,беден или социално слаб различните хора имат различни приоритети и разбирания мой приятел,който изкарва добри пари, абсолютно всеки уикенд ходи в Гърция дава пари за нощувки, плажове,таверни ,бензин колата му е 20 годишна не ,че няма за нова но приоритета му е друг Съседа ми е бизнесмен милионер, но кара 25 годишен дизел просто не му е важно и му върши работа, докато съдружника му във фирмата кара само немски лимузини последен модел от най-високият клас2 points
-
Благодаря Мишо за споделената информация. Подкрепям напълно подобен начин на провеждане на ГТП. Предвид това, че при нас всичко от "белите" държави се случва с доста години закъснение, но все пак обикновено се случва, съответно рано или късно прегледите при нас би следвало да станат идентични. А защо подкрепям подобен обстоен преглед? Защото той гарантира в голяма степен безопасността на всички ни. И това с полицията и проверката къде и кога е правен ГТП - при нас, ако се въведе, със сигурност ще се спре с манипулация и измами при ГТП. Макар че това е малко нож с две остриета - ако ПТП настъпи, примерно, след 3 месеца от минаване на преглед, кой и как ще докаже, че към датата на прегледа колата не е била годна за преминаването му. Частичната амортизация би могла да е настъпила 2 месеца след прегледа. 100% вярно. Не знам защо заради затягането на ГТП масово се преекспонира и спекулира с това, че за да минеш преглед, трябва да си с нова кола. Това са меко казано пълни глупости. Или по-скоро начин на оправдаване на лично безхаберие. Автомобила трябва да е технически изправен, нищо повече. Няма значение на колко години е. Тук, сред нас, има много хора с коли на по 15-20 и повече години, които си ги поддържат и в техническо състояние са топ. Всичко амортизирано се подменя на време, гумите са подходящи за сезона и т.н. Та ако някой кара стара кола и има проблем с ГТП, "оправданието", че няма пари за нова е повече от нелепо. Притежаването на автомобил е отговорност. Между другото, на тазгодишното ГТП, независимо, че от повече от 10 години ги познавам момчетата от пункта, тази година ми провериха и всички колани. Което ме изкефи много.2 points
-
2 points
-
По чии правила? На ЕС и "Зелената сделка", дето всички се усетиха, че изобщо не отговаря на реалността и ще убие и Северна Европа, която е към 100% на зелена енергия? Или на нашите законотворци, дето не разбират нищо от това, което правят, но за сметка на това го правят с размах. Затварят центровете на големите градове за коли, а най-мръсен е въздуха в гетата, където мангустите горят каквото им падне. Променят организацията на движението по централни улици "за проба", ако не било удачно можело да върнат старата. "Зелената вълна" на светофарите била грешна, трябвало да е червена, че тия с колите да им е гадно и да ходят с градски транспорт (един с инициали БоБо, ама не Боце). Когато бях по-млад под сурдинка се говореше: "Ако в Москва пръднат, тука директно се насираме!" И сега е същото, само вятъра донася вонята от другаде.2 points
-
Аз да кажа, не се заяждам с теб, а по-скоро с производителя. А и мисля, че ако разходът е 2-3 литра на 10 хиляди, мисля че ДПФ ще сгъне панаира.1 point
-
@PRRМоже ли да си погледнеш в книжката на супърба, колко разход на масло на 1000 км не е проблем според производителя? После кажи дали си съгласен с производителя. Аз подозирам, че знам и двата отговора.1 point
-
Какво казват tyrereviews.com? При Xc90 има близък размер 255/50/19 мисля и при ML второ поколение.1 point
-
Да, но по-често можеш да видиш или караш зад стар, димящ на умряло или получил повечко гориво тунингован дизел Иначе във въпроса ти има логика, аз също съм си го задавал. Предполагам, предвид това че дизелите навярно са преобладаващи, представяш ли си каква истерия щеше да настане, ако дискутираните мерки при ГТП ги бяха застигнали първо тях. Може би тренират народа - първо подхващат по-рядко притежаваните бензинови коли. Но не мисля, че на дизела ще му се размине.1 point
-
@Logrus Чаво, сам се убедих, че е така, като минавах прегледа в края на юни, за което писах някъде в началото на темата. Колата ми е 2014-та година и трябваше да покрие нормите за 2014-та. Не са ми търсили емисии на по-нов автомобил. Също така бях написал, че оригиналния ми катализатор е заменен със спортен, т.е. с по-"пропусклив", в двигателния отсег има промени, софтуера на двигателя е модифициран. И цялата тази комбинация мина ГТП без никакъв проблем, влизайки в границите за отделяни емисии, заложени от завода производител. Нали се сещаш какво трябва да изпускат изодзадЦе стокови коли, които не успяват да минат ГТП. Така че, споко, знам, че се грижиш за колата си. Няма значение колко е стара, чакам да се похвалиш тук, че си минал прегледа без проблем. Медийната вълна, която гръмна заради върнати коли е факт. Но тъпите журналя никъде не уточняват и никъде не показват състоянието на даден върнат от ГТП бензинов автомобил. Защото, ако го бяха направили, нямаше да има шум, нямаше да има сензация, нямаше да има поводи за безброй безсмислени репортажи и статии.1 point
-
Виж и ти какви съм ги писал. Колата ми е стара, но се поддържа в добро състояние. И не ме е срам, че си изхранвам семейството, не ме е срам че имам деца и се грижа за тях, не ме е и срам че работата ми е свързана с постоянно използване на автомобила. А най-малко пък ме е срам от това че нямам пари за кола от магазина - даже се гордея с това, че нощем спя спокойно. @Mishelle Юли, прав си че може и да бъркам, надявам се да е така и наистина да се гледат нормите за съответните години и автомобил, а не всички под общ знаменател да минават. Ако е така аз няма какво да му се притеснявам с моята бабичка1 point
-
Ами Joro виж какви ги е писал колегата Logrus и още няколко човека си хранят децата с колата нямат пари да я постегнат и мине преглед и мрънкат че държавата го оставя гладни барабар с децата. Според теб какви са? За мен са социално слаби. Защо пък го приемате като обида. Всеки сам си знае хала. Аз не вярвам че хората в интернет и които учсатват в подобни форуми са социално слаби, дори и да има такива то те са много малък процент. А за тези в София съвсем не вярвам че нямат пари да си стегнат колите. Голя част дори могат да си купят нова бюджетна кола, но предпочитат секъндхенд премиум за същите или подобни пари да се фукат на село. Джони ако със секретни болтове от ЕТ минавам преглед а с другите не.... ще си ги купя веднага за 52лв....1 point
-
Като казах нова кола имах предвид нова нова - от магазина. Тези старите нови .....всички знаем какво стига до България - нали знам какво налях и в моята като дойде, за да стане на кола. На 20 години е, ама не пушляви, има си катализатор, и като цяло я поддържам в технически изправно състояние. И за разлика от някои хора карам с доста нови гуми, макар и не премиум марки. Подръжката, никъде не съм казал, че трябва да е пренебрегната. Дори за новите нови коли. Идеята ми беше не че не трябва да се спират коли на прегледите, а че нормите са съобразени само с новите автомобили, въпреки че средната възраст на автопарка у нас е 10+. Мишо каза как е в Англия - ако отидеш с нов Сюпърб е едно, ако отидеш с Октавия 1 е друго. Ама това изисква мислене и организация - твърде сложно. Друга тема е дали това, което се случва е най-важното или просто е най-лесният начин за дране.1 point
-
Ето какво е написал колегата в първия си пост във форума: Ако трябва да вляза в тона на колегата, бих задал следния въпрос: "Разликата от 32.00 лв за ракия ли отиде?". PS: Надявам се колагата @silent да има чувство за хумор - целта ми не е да се заяждам.1 point
-
Според мен бъркаш две неща! Едното е нова/стара кола. Да, всички искаме нови коли, но не всички могат да си ги позволят. Тук съм съгласен. НО! Второто е да караш изправна или неизправна кола. И тук идва проблема. Българина иска да си купи мерцедес, но не иска да плаща за поддръжката му. Съответно зад него е черна/сива мъгла, но си слага задника в мерцедес (или онова с перката на предния капак). Е, не може да го поддържа и го закрепва с тел (по-богатите със свински опашки), избушва му катализатора и/или DPF-а, разкарва всякакви екологии и т.н., но си държи задника в него. А газовете ги дишаме всички ние. Та приказката е за тези. Ако колата ти е в прилично техническо състояние не би трябвало да имаш проблеми да минеш прегледа. А, ако не е технически изправна и/или е "побългарена" съм с две ръце да я спрат от движение. Дори бих бил по-краен - и да се наложи глоба Та, това с прегледите не е за нова/стара кола, а за изправна/неизправна! Пак виж закона - хората са си написали различни нормативи за различните еко групи. И не ти спират колата защото е ЕКО група 4, а защото не покрива дори ЕКО група 41 point
-
В повечето мнения, които изразяваш в различни теми съм съгласен с теб и начинът ти на мислене. Това е много крайно изказване. Аз не познавам човек от тук пишещите да е социално слаб. Може би ти липсва живия контакт с хората, за да ги познаваш. Но, и това не е толкова решаващо в случая. Тук, като цяло, всички се стараят да си поддържат автомобилите и да са технически изправни. Без значение дали са стари или нови. Видно е от темите и въпросите които се задават. Всичко е с насоченост към по-добро, правилно обслужване и отстраняване на дефекти. Никой досега не е попитал как да премахне катализатор или ДПФ. +1 Аз пък искам да спират от движение коли и особено мотоциклети с избушени гърнета и разни ремуси, които повишават шума и нарушават спокойствието на хората. Даже тия келеши нарочно ги форсират, да бъдат забелязани. Комплексари. Нощно време си правят гонки по булевардите. Добре, че живея далече от такива места.1 point