Според мен хем си прав, хем не си. Ако караш само нови коли от магазина и ги сменяш/връщаш на всеки 3-5 години, нормално е да те интересува само спецификацията на маслото. Но на вторичния пазар масово се гледа кога, как и с какво е бил обслужван даден автомобил, което е нормално и няма лошо. Със сигурност доста бавно ще се продаде автомобил, в двигателя на който е наливано масло, отговарящо по спецификация, но закупено от Кауфланд, например. Съпоставено с автомобил, на който обслужването е било с така наречените от тебе лъскави туби.
Всъщност бързата продажба и то на добра за продавача цена важи и за новите автомобили. По заводско предписание на колата на жена ми дават смяна на масло на 25К. Аз го сменям винаги на 15К, още от първата смяна. След 5 години, когато дойде време за смяна на автомобила, не го връщам на вносителя, а го пускам на пазара с обява и го продавам сравнително лесно, на справедлива цена. Така губя по-малко пари, съвестта ми е чиста, а новия собственик купува перфектен автомобил на 120К км., придружен с цялата документация кога, какво и защо е правено по него. Всъщност по-малката загуба на пари не е точно така, защото съм сменял по-често масла и филтри. Но пък това се изравнява грубо с %, който ще вземе вносителя при обратното изкупуване на колата или при продажбата й от мое име.
Станали сме голямо консуматорско общество (в глобален мащаб). Колата да изкара 5 години, телевизора да си избута гаранцията, на телефона 2 години са му ОК, защото идва ред на новия модел и т.н. А успоредно с това цъкаме с език, когато видим нещо, произведено преди 20-30 и повече години - колко яко е направено, материали не са жалени, качеството е топ. Та производителите вече нямат интерес да правят качествени продукти. Важното е да са красиви, а под опаковката какво има, никой вече не го интересува.