Топ потребители
Най харесвано
Showing content with the highest reputation on 10/12/24 във всички области
-
2 points
-
Тук трябва особено внимание! Този резистор ще отдава 33% от общата мощност. Редно е да е поне 10 вата и да е достатъчно открит за може да отдаде тази мощност около себе си. @Logrus Както започна дискусията - давай смело и си слушай с кеф!1 point
-
1 point
-
https://www.24chasa.bg/bulgaria/article/19098585 Отиде си още един от ГОЛЕМИТЕ1 point
-
1 point
-
Велко, трафика не се намалява с тапи, а със смислена реорганизация. Винаги давам за пример Виена и Загреб. Във Виена малките улички са еднопосочни и се редуват в посоката си. Така няма насрещен трафик и "съпротивлението" при движение е минимално. В Загреб трамваите са в края на платното, плътно до тротоарите. Така хем няма "ама спрях за 2мин", което е ежедневие по Черни Връх, хем няма нужда пътниците да пресичат пътното платно. Третия пример, който обичам да давам е Антверпен - там трамваите и автобусите се движат по специално отделени платна. Реално качиха автобусите върху трамвайните линии и там друго освен ГТ не се движи. Съответно няма задръствания и ГТ се движи повече от предвидимо. Това са три елементарни примера, които, по неясни причини, не се прилагат в България. Само си представи как се отпушва бул. България, ако автобусите бяха върху трамвайните линии! Или как щяха да изчезнат паркиралите коли по Черни Връх, ако трамвая не беше в средата, а в края! Нямаше да има и нужда от "островчета" и пресичане и в други райони на София. А трамвайните линии по бул. България ги правиха само преди няколко години! Но, както писах, не смятам, че промените се правят с цел решаване на проблеми. Правят се за да се симулира дейност. И, както всяка реклама, колкото повече шум, толкова по-добре. Независимо дали шума е за добро или лошо. И, междувременно, при всеки удобен случай звъня на 112 да подавам сигнали за неправилно паркирали, дупки, ПТП-та и т.н. и т.н. Това мога да направя - това правя. Другото е гласуването, което гледам да не пропускам.1 point
-
1 point
-
Съвсем случайно намерих клип на старата кола на баща ми (първата ни семейна кола преди фелицията) До колкото помня имаше тема за нея в нашия форум, но сигурно снимките са изчезнали. Ето я същата кола в skoda virt: https://skoda-virt.cz/cz/auta/uzovky/6748-skoda-120-l-26/1 point
-
Гледам нещо се раздвижи разделът, та реших и аз да споделя някоя друга снимка. Ще започна от там, че измина едно много готино лято с много спомени и хубави моменти покрай Ръсти. Всеки уикенд да не кажа и всеки ден разходки и събиранки с приятели и семейство: По сбирки: Ако сте следяли внимателно разказите на @__smirnoff__ тук съм на гости в едно много специално място за бяла японка с надпис Rusty на решетката През деня на работа с колегата се надбягваме за сянка: Вечер по кафета Чат-пат да се изкъпем: Пък след това малко да се лигавим Разбира се не минахме без проблеми и разни ремонти, все пак колата си има характер, който се оказа, че не е от най-лесните - започнаха да ми вият всички предавки в кутията адски много, толкова, че дори не мога да чуя мотора. Еми реших се и се хванах една събота всичко долу да сменяме кутия: Покрай нея на няколко пъти ми протичат и двете помпи на съединителя, като се оказа, че ремонтните комплекти, които имам вършат работа за по не повече от седмица - накрая се принудих и си взех по 1 китайска. След това една вечер както си карам, тръгвам да отварям шофьорския прозорец и взе че ми пропадна във вратата - скъсана точкова заварка на планката на стъклоподемника. По закон това се случи в най-големия порой, но успях да го подпра набързо. На следващия денн заварихме, боядисах и обратно на колата: На ред с всичко лека полека колата започна да държи по висока температура, като си мислех, че след свалянето на мотора не съм обезвъздушил като хората. Да ама не. На няколко пъти изби вода от маркучи и веднъж от тялото на термостата, но диагнозата беше ясна - гарнитурка: Намерих си хром лайстни по вратите: Реших, че искам малко промяна в джантите. В предишни постове имаше дискусия относно какво да се случва с тях, честно казано имах план да ги пребоядисам в центъра в rosegold metalllic и да им полирам част от канта като сменя болтчетата с нови неръждавейка. Оказа се, че болтовете дет бяха на джантите не са болтове, ами просто пластмасови тапички, които нямат вадене. Скъсах всеки един от тях, разпробих, направих резба и си купих новички истински болтове: Така и така боята падаше, понеже някога са боядисвани с някъв спрей без даже да се подготвят, реших да се заиграя да видя как ще ми хареса. Първо полирах част от борда и много ми хареса: Но след това се замислих, че винаги съм искал компонентни джанти с цял полиран борд, които не мога да си позволя за сега и затова премахнах боята до центъра: За жалост много ги е хванала корозията и не мога да докарам огледалният ефект който искам, но и това ще се случи някой ден ако остана с тях. Следващото по списъка, което адски много ме дразнеше е, че на тази височина на всяка дупка, стаб щангата бие в легена на резервната гума, като удърът който се усеща е все едно се разпада цялата кола - взех идеята от @roodnb и си направих две планки 8мм, за да я изнеса надолу, резултатът е много добър: Сега може би идва най-интересното. В началото на лятото като отидох в сервиза се запознах с новия ни колега Веско. Видя ме с каква кола съм и се почнаха едни приказки как навремето с брат му били редовни по сбирките на клуба и как са имали няколко фелиции, фаворит, 120ки и дори гарде/рапид, който поради ред причини не е успял да се вкара в движение и го разкостили, за да му ползват частите. Веднага наострих уши и питах дали има нещо останало, като ми обеща някой ден след работа да мина да прибера табло с уредите от рапида, както и някоя друга останала част от 120ка. Седя в нетърпение цяло лято и чакам да дойде момента, в който най-накрая ще имам оборотомер. Към края вече наближи преместването ми в София и се разбрахме за ден. Слизаме в мазето и докато намерим къде точно е таблото едно по едно от кашоните излизат интересни неща Наблъсках всичко в колата, като остана само шофьорското място свободно... А тук се кефя как клекна с багажа :)) Веднага до сервиза да разтоваря всичко посред нощите и да видя какво ще се монира идните дни: Както виждате от рапида не е останал само километража:) Не се стърпях и още на следващия ден почистих и сложих новите волан и скоростен лост: След това се хванахме с един приятел да освежим таблото: Веднага монтаж и тест: Стана много приятно, следва да намеря хром рингове около уредите или евентуално да ги боядисам тези в имитация на хром и да ползвам идеите на @malkiq за интериорно осветление. За ел. стъкла вече имам и други възможности, но да видим кога ще се монтират...1 point