Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Топ потребители

Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 10/14/24 във всички области

  1. А, от вчера, се дискутира вдигането на минималната работна заплата с 15.4% (педнадесет цяло и четири), понеже е свързана (50%) със СРЕДНАТА брутна заплата в страната. Кретения, която сътвориха в 48мото народно събрание. Още тогава споделих, че това е рецепта за повишаване на инфлацията, но кой ли пък му дреме? Е, сега ще се насладим на тази кретения. И ще се обоснова, защо мисля така. Та, нека приемем, че средната работна заплата е 2154лв, а минималната 933лв (ползвам базата за сегашното увеличение). То следва, че трябва да се вдигне минималната заплата с 144лв до 1077. Това, автоматично, означава, че средната се вдига и от 2144лв става 2200 (примерно, приемайки, че много малко хора се осигуряват на минимална работна заплата, което не е факт, но да не се отплесваме). До тук добре, ще кажете "Ами най-бедните ще получат повече". Дали? Първо на минимална работна заплата са хората в най-бедните райони. В тези райони работодателите нямат финансовата възможност да "покрият" увеличението. За работодател с 5ма работници това ще означава (144 * 5) * 2. Защо е последното *2 - ами защото имаме данъци, осигуровки и т.н. Т.е. грубо 1500лв ДОПЪЛНИТЕЛЕН разход. Съответно работодателя трябва да реши какво да прави. В повечето случаи опцията "вдигаме заплатата" не стои на масата. Следват другите опции. Първа - съкращаваме един човек, за да вдигнем заплатите на другите. Това, естествено ще доведе то спад в производството, т.е. пак ще стигнем до невъзможност за плащане на заплатите в дългосрочен план. Опция две - минаваме в "сивия" сектор. Опция три - затваряме бизнеса. Но, да продължим в посока инфлацията. Вдигайки МРЗ с 15 процента автоматично предизвикваме и инфлация. Така цените се качват с едни 5% (може и повече да е). Което означава, че вече средната работна заплата няма да е 2200лв (вместо 2144, заради вдигането), а 2310лв. Това автоматически означава, че при следващото преразглеждане на МРЗ тя трябва да стане 1155, т.е. 78лв. са автоматично калкулирани. Какво означава това за работодателите в бедните райони мисля, че е повече от ясно. И така влизаме в спиралата на инфлацията. Механизъм, който ще направи влизането ни в Евро зоната мираж, ще убие малкото останали работещи сектори в бедните райони и ще ги обрече на още по-голяма мизерия. Съответно още по-голямо пренаселване на големите градове в които все пак се намира някаква работа. И всичко това прикрито под синдикални лозунги за защита на бедния работник. Уви, както с всичко социалистическо, зад гръмкия лозунг стои грозна истина Такъв не пазарен механизъм никога не трябваше да се допуска да влиза действие, но демагогията и популизма взеха връх. Сега ще му сърбаме попарата. А "му сърбаме", защото това засяга всички, от най-бедните до най-богатите. Печеливши няма. Излъгани бол. Ами, съжалявам за дългия пост, но съм меко казано бесен ...
    1 point
  2. Ъъъъ...примерно по "Витошка" си има знак, че е забранено за велосипеди. На друго място не съм виждал. Честно - нямам идея за такава забрана по тротоарите за велосипеди. Логично е да я има, предвид това, че е място за пешеходци. Пък и по спомен в ЗДвП пише, че трябва да се движи възможно най-дясната част на платното за движение (или нещо такова). Но аз не карам като изоглавен по тротоарите де. Дори напротив - карам много внимателно и бавно, защото докато въртя педалите, колелото е безшумно и хората си шават, както им е кеф. Аз покарах в събота и София си беше доволно пълна. В неделя, заради маратона кръстосвахме с дребното близките паркове. Географски наистина не сме идеални за ползване на велосипеди целогодишно, но това е въпрос на желание, предоставяне на условия за това, а вероятно и традиция и възпитание...и кой знае още какво. Във Финландия например карат целогодишно. Даже скоро гледах някакво предаване за там и това с колелата беше част от филма. Ясно е, че сме далеч от тези неща, но все от някъде е добре да се почне, за да може някой ден да има резултат, макар и не такъв, какъвто виждаме на други места. Но все пак да пробваме да вървим с посока на положителни резултати. Аз например бих ходил с дребното до детската с колело. Но! Нито има удобна алея, нито има къде да оставя нейното колело да седи докато я взема следобед. На работа си ходя с колелото чат-пат. Но до магазини/кино например - не. Няма гаранция, че като го оставя някъде ще го намеря. Дори с "Франкенщай-а" не смея да ходя, а съм го взел точно, за да не го мисля... Както и да е де. Просто споделям, че лично аз съм ОК с това, което лека полека се прави в посока увеличаване на велоалеите в София. Със сигурност може да се направи по-добре, няма спор. Но...всяко нещо струва друго нещо.
    1 point
  3. Между другото, уикенда поразходих колелото из велоалеите в центъра. Хареса ми, а и си имаше вело-трафик, въпреки че си мислех, че ще съм сам по трасетата. Сутринта рано покарах из центъра, ходих да хапна "скалички" и да жулна кафенце. И към 11 си бях вкъщи. А на след обяд скочих до Редута (от Разсадника) и обратно, при това, доста бързо. Не малко хора бяха на колела и по това време също, но нищо общо с това, което съм виждал в Холандия/Дания. Просто споделям и като велосипедист гледната си точка. Бързо се движех по алеите, а там, където няма - по тротоарите/улиците ставаше. Но е малко тегаво - все пак има хора,коли...
    1 point
  4. Здравейте, Послушах съветите ви, но в крайна сметка се наложи да разглобя жабка,махна трим и всичко и с водоструйка да гледам. Оказа се че се е разкачила отводната тръба от люка, която се намира в колоната на предното стъкло и си е вливаше здраво отпред в дясно. Оправена и сега мокет изолация са свалени за пране и съхнене. Мерси за помощ!
    1 point
  5. Минават си от там, Гена. Сутринта пред мен един се качи на тротоара и биде освиркан подобаващо, та чак се сепна. Но продължи де... Относно всякакво подобрение на трафика, ограничаване яко из центъра, повишаване на цените за паркиране, зареждане на магазини и заведения нощем, отваряне на трасета за ГТ, изграждане на линии до отдалечените квартали и всякакви промени, целящи по-читаво бъдеще за София и превръщането ѝ в град като цитираните от всички тук, минава през кмет с ТОПКИ! Тук, данъка е малък, ГТП е "мижи да те лажем", цената за паркиране в центъра е смехотворна... И за т'ва, българина смята,че да има кола и да я търкаля навсякъде му е конституционно право. Каже ли някой нещо за вдигане на цени, ограничения или подобни неща, настава вой до небесата. Как ше ми пипате желязото бре? Все от някъде се почва и началото е тегаво, а съпротивата - жестока. Ама като идем на ски в Зермат...си ползваме ГТ, а колата седи паркирана извън града. А в някои части на Рим, не си ли със специален стикер - 100€ ти взимат много бързо. София определено не е правена за сегашното положение, но може да се натегнат нещата и да стане по-добър град. Ама...топки трябват! И само да уточня - не споря с вас, просто мисля, че требе малко кардинално да се разрешават някои проблеми, макар и да е болезнено за всички нас. Така, ще можем след време да сравняваме София със Загреб... Генчо, вече не го правя това обратен. Има по-пряк път до детската на джуджето
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.