От опит мога да кажа какво се правеше на ГТП, за тези които не са запознати или не са проявявали интерес до сега, понеже карах средно по 2-3 коли на седмица на ГТП.
След събиране и проверка на документите:
1. Измерване на спирачно усилие. При единично предаване валовете се въртят в една посока, при 4х4 в различни посоки. Поредността - предна ос, задна ос, на крачна спирачка и още веднъж задна ос на ръчна спирачка. Ако не им харесат стойностите повтаряме теста за ръчната отново с крачна спирачка, за да мине.
Тук ще вметна че на един от пунктовете, който използвах имаха тресачка за проверка на амортисьори, много полезно оборудване, поне за мен.
2. При мерене на емисии има една сонда, която се пуска на мястото на щеката за маслото, за да мери температуарата. Практиката беше масово да се грее със запалка и да се метне някъде покрай мотора докато трае измерването.
-Дизел - подава се газ до към 2000 rpm, 3-4 пъти
-Бензин - задържа се на около 2200-2300 rpm за няколко секунди
3. Преглед на светлини и най-вече късите дали са добре регулирани.
4. Окачване и ходова част - оглед на канал или подемник, в зависимост от оборудването в пункта.
5. На някои пунктове са ме проверявали за наличие на оборудване - пожарогасител, аптечка, триъгълник и жилетка, проверявали са ми дали всички колани работят и т.н. Тези неща са рядкост.
Та малко странно, но явно софтуерът позволява да се мине теста и без натоварване, а само на празен ход, което не е много редно, но поне твоята кола се поддържа, та не мисля, че би имал проблем с минаването, по какъвто и да е начин.