Привет,
Всички знаем, че охлаждащата течност има топлинно разширение и свиване в някакви граници в условията на многократни работни цикли студен/топъл двигател. Затова и са маркирани максимум и минимум върху разширителното казанче, а не точно определено ниво на течността, което да стои неподвижно. Охладителната система е херметично затворена и малка част от обема ѝ остава запълнена с въздух (обемът над максимума в казанчето), който да обира топлинното разширение на течността. Производителят на колата е пресметнал колко минимум трябва да бъде този въздух - ако го няма, почти несвиваемата течност (знаем го от физиката) при нагряването си, вдигайки налягане, ще пръсне маркучите или казанчето (в зависимост кое е най-слабата част).
Затова не бива да пълниш казанчето с антифриз над максимума.
Щом нивото се намира между минимум и максимум, значи вероятно нямаш проблем и нищо не правиш, само наблюдаваш. Ако нивото пада под минимума и се налага да доливаш така често, тогава може да се мисли за някакъв проблем със загуба на антифриз.
Ако не се лъжа, капачката на казанчето е с някакъв предпазен клапан, така че загубата на малко количество антифриз, ако е бил доливан преди това над максимум, може да е свързана и с това.