Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Топ потребители

  1. joro-120L

    joro-120L

    Фен на клуба


    • Points

      4

    • Мнения

      7382


  2. The Best Forman

    The Best Forman

    Модератор


    • Points

      2

    • Мнения

      10070


  3. vladkant

    vladkant

    Потребител


    • Points

      2

    • Мнения

      1467


  4. PRR

    PRR

    Глобален Модератор


    • Points

      1

    • Мнения

      11178


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 11/19/24 във всички области

  1. Привет, Всички знаем, че охлаждащата течност има топлинно разширение и свиване в някакви граници в условията на многократни работни цикли студен/топъл двигател. Затова и са маркирани максимум и минимум върху разширителното казанче, а не точно определено ниво на течността, което да стои неподвижно. Охладителната система е херметично затворена и малка част от обема ѝ остава запълнена с въздух (обемът над максимума в казанчето), който да обира топлинното разширение на течността. Производителят на колата е пресметнал колко минимум трябва да бъде този въздух - ако го няма, почти несвиваемата течност (знаем го от физиката) при нагряването си, вдигайки налягане, ще пръсне маркучите или казанчето (в зависимост кое е най-слабата част). Затова не бива да пълниш казанчето с антифриз над максимума. Щом нивото се намира между минимум и максимум, значи вероятно нямаш проблем и нищо не правиш, само наблюдаваш. Ако нивото пада под минимума и се налага да доливаш така често, тогава може да се мисли за някакъв проблем със загуба на антифриз. Ако не се лъжа, капачката на казанчето е с някакъв предпазен клапан, така че загубата на малко количество антифриз, ако е бил доливан преди това над максимум, може да е свързана и с това.
    1 point
  2. Обхватът на разширителя мин.- макс. 50-100 мл. ли е? Това е 2 мм. падане на нивото. И аз не бих го правил на проблем. Даже и не бих си играл с доливане на такова количество. Да не говорим, че ако е от свиване, лятото ще се разшири. Даже и като загрее мотора. Антифризът има свойствата да се свива и разширява според температурата. За разлика от водата.
    1 point
  3. Не е задължително .. моята кола от година първа , когато застудее спада нивото , доливам (50-100 мл) и продължавам. Мисля , че не е повод за притеснение.
    1 point
  4. На колега шкодата, мисля беше 2017г. ), има охладител с антифриз на турбото, беше спукан от вътре. Всичко отиваше в колекторите- ай виж теча Това с течовете е много интересна история.....
    1 point
  5. Моята препоръка е да се огледа хубаво за теч аз от 4-5 години не бях доливал сега го гледах най-много 2см да е паднало не нормално според мен да пада от максимума до минимум
    1 point
  6. Не е задължителна. Сега я чувам за първи път. Системата се самообезвъздушава. Най-много след известен пробег, след интервенцията да иска еднократно доливане. Може и литър да побере. При мен беше така след смяна на термостат и повече не съм долял. На другия ден, при първото палене ми светна индикацията за ниско ниво, и след изминати 150 км. При теб има загуба, която е малка и трудно ще се хване, ако го прави само при работещ двигател и веднага го изпарява. п.п. При първоначалното зареждане с антифриз, трябва да отвори термостата. Най-добре да се покара, защото дизела трудно загрява на място. Други особености няма.
    1 point
  7. Процедурата не е нужно да е през компютъра, може и ръчно да се направи и е препоръчително- да не кажа задължително. Иначе се получава въздушна възглавница, макар че системата май се водеше че се самообезвъздушава. А относно губенето на течност, може би сълзи от някъде където не се вижда и капе по двигателя и се изпарява.
    1 point
  8. Ако знаете колко съм стриктен и изпълнителен .. сложих си зимните гуми още на 1.11 , взех си антифриз и допълних системата с цели 50 мл , допълних и чистачките с прясна зимна течност , даже миналата седмица си купих нова пръскалка за размразяване на стъклата и сутринта като видях колко скреж трябва да чистя .. взех автобуса
    1 point
  9. В "История на света" го духаха бедните, сега го духат средната класа!
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.