Под това разбирам антифриза да е разреден до близка температура на замръзване на OEM варианта. Както написах и по-горе, тази температура е само едно от нещата, които ни интересуват. Ясно е, че едва ли у нас температурите ще паднат до под -30 градуса. Но съотношението вода към антифриз е важно основно заради ред други фактори, споменати по-горе - антикорозионни свойства, охлаждане и т.н. Иначе, ако някой ще се съобразява само с температурата на замръзване, едни -15 или -20 градуса биха били напълно достатъчни.
Всички OEM антифризи, които съм виждал/използвал са готови за употреба, разредени в диапазона -35 до -37 градуса. Ясно е, че са готови за употреба с цел улесняване на потребителя - купува и налива, без да мисли, смесва и разлива. Също така е ясно, че точката им на замръзване е сравнително универсална, за да покриват по-големи географски региони. Но със сигурност има и друга причина или причини да се произвеждат на около -37 градуса, а не, например на -45 градуса.
Оригиналния VAG антифриз е на -35 градуса. Този на Пежо също е на -35 градуса. На Тойота е на -37 градуса. На който му се рови, може да разгледа и другите автомобилни производители какво предлагат. Съответно голяма част от качествените афтермаркет антифризи, които са концентрат, при разреждане 1:1 дават сходна точка на замръзване, т.е. придържат се към OEM градусите.
Накратко, това разбирам под правилно разреждане на антифриза. Иначе съм наясно, че в процеса на експлоатация няма страшно, ако се налага, да се долива само вода, само разреден антифриз или само концентрат. Стига колата да не тече като лейка. Така или иначе на 2-3 години е добре охладителната течност да се подменя, което е предпоставка за връщане към OEM стойностите на разреждане.