Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Топ потребители

  1. Mishelle

    Mishelle

    Администратор


    • Points

      5

    • Мнения

      7161


  2. The Best Forman

    The Best Forman

    Модератор


    • Points

      1

    • Мнения

      10070


  3. PRR

    PRR

    Глобален Модератор


    • Points

      1

    • Мнения

      11178


  4. joro-120L

    joro-120L

    Фен на клуба


    • Points

      1

    • Мнения

      7381


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 11/21/24 във всички области

  1. Под това разбирам антифриза да е разреден до близка температура на замръзване на OEM варианта. Както написах и по-горе, тази температура е само едно от нещата, които ни интересуват. Ясно е, че едва ли у нас температурите ще паднат до под -30 градуса. Но съотношението вода към антифриз е важно основно заради ред други фактори, споменати по-горе - антикорозионни свойства, охлаждане и т.н. Иначе, ако някой ще се съобразява само с температурата на замръзване, едни -15 или -20 градуса биха били напълно достатъчни. Всички OEM антифризи, които съм виждал/използвал са готови за употреба, разредени в диапазона -35 до -37 градуса. Ясно е, че са готови за употреба с цел улесняване на потребителя - купува и налива, без да мисли, смесва и разлива. Също така е ясно, че точката им на замръзване е сравнително универсална, за да покриват по-големи географски региони. Но със сигурност има и друга причина или причини да се произвеждат на около -37 градуса, а не, например на -45 градуса. Оригиналния VAG антифриз е на -35 градуса. Този на Пежо също е на -35 градуса. На Тойота е на -37 градуса. На който му се рови, може да разгледа и другите автомобилни производители какво предлагат. Съответно голяма част от качествените афтермаркет антифризи, които са концентрат, при разреждане 1:1 дават сходна точка на замръзване, т.е. придържат се към OEM градусите. Накратко, това разбирам под правилно разреждане на антифриза. Иначе съм наясно, че в процеса на експлоатация няма страшно, ако се налага, да се долива само вода, само разреден антифриз или само концентрат. Стига колата да не тече като лейка. Така или иначе на 2-3 години е добре охладителната течност да се подменя, което е предпоставка за връщане към OEM стойностите на разреждане.
    3 points
  2. Здравейте! Само да кажа, че татко вече се движи дет се вика като бял човек. Ситроена вече е почти на 200км от оня ден, след ремонта. Загрява нормално, има си парно, температурата я държи стабилно. Няма пушек, антифриза за сега си го държи на ниво, а и двигателчето сякаш работи по-равномерно. Явно проблема е бил комплексен, а и клапаните на 4-ти цилиндър не бяха читави. Всички сега са ок, с нови пръстени, припаснати... Просто излезе цялостна ревизия на глава. Сега колата мърка, татко е щастлив и дано всичко остане така още дълго време. Благодаря и лека вечер.
    1 point
  3. Още едно предимство на антифриза пред водата - мазен е. Което се отразява положително на всички гумени части на охладителната система. Отделно не позволява образуване на ръжда, не се изпарява толкова лесно, термично е по-стабилен (по-малко се свива и разширява) от водата. Тъй като не образува ръжда, а и инсталацията е обмазана, то от там идва и това което Жоро казва, че антифризът тече от там където водата не - не се задържат отлагания, които да запушват дупки разни. Юли е прав че по-гъстата течност натоварва повече водната помпа. Това важи особено през зимата и то най-вече при старт на студен двигател. Когато загрее течността достатъчно вече не е чак такъв проблем.
    1 point
  4. Проблема е за водната помпа, както споменах по-горе. В колкото по-плътна/гъста течност се въртят лопатките, толкова е по-голям товара върху тях, оста и т.н. Иначе температурата от -40, която сте измерили с Пепи е нормална. Повечето концентрат антифризи, с които съм работил ги дават на около -60 неразредени и около -35 при разреждане 1:1. Явно предишния собственик на колата педантично се е грижил и за антифриза. Гена, посочваш някакъв рядък и частен случай. То и ти с твоето зимно яке и обувки, които ползваш тук, в Сибир няма да изкараш дълго Иначе, като цяло бих допълнил, че точката на замръзване на антифриза е само един от показателите, които ни интересуват. Не по-малко важни са антикорозионните и топлинните му свойства. Та затова по мое мнение следва да се спазва спецификацията на антифриза, както и правилното му разреждане. Това, в допълнение с перфектното обяснение за нивото му от @Peter_CLX на практика са основните неща, които следва да се спазват при зареждане на охладителната уредба на автомобила. И да не забравя - разреждане винаги с дестилирана вода, никога с чешмяна. Като алтернатива - изворната вода е чудесен избор или поне аз не съм намерил негатив от използването й.
    1 point
  5. Минава от места, където вода не би минала. Напр. водни съединения, където са скобите, О-пръстени... Не търпи компромис с недобре уплътнена охл. с-ма. За това не съм се замислял. Едва ли е проблем чисто технически да се кара с концентрат. От практична гледна точка не виждам смисъл да се кара с концентрат, или разреден на -40, -50 градуса. Сега, ако е заварено положение, няма да го точим. Ще носи и доливане с вода. При цялостна смяна не е нужно повече от -20. п.п. Сменях термостат при Пепи. Измери антифриза и беше на -40. Като се прибрах се наложи доливане, което си е в реда на нещата. Долях към литър вода. Да е станал на -30.
    1 point
  6. Като гледам колко мнения има за конкретния дизел на ЕКО, посочен в първия пост, явно почти никой не кара с него. Но пък споделянето на лично инфо за различни горива, било те дизел или бензин, както и добавянето на предпочитания за вериги бензиностанции, си е полезно или най-малкото любопитно за мнозина.
    1 point
  7. Не усеща нищо .. е първите две години карах с добавка на Бардал , после минах на друга
    1 point
  8. Никога не са ми закачали, която и да било кола през OBD-то. И не бих им позволил да го направят. А и не съм чувал/чел да имат правото да го правят.
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.