Гледам развили сте темата
Аз до сега нямах никакво наблюдение и мнение отностно френските автомобили, освен предразсъдъците в главата си.
Сега на тая ксара за пръв път имам допир до такЪва кола. И то дето се вика ѝ видях карантията.
Мотора не ме кефи как е направен. Не че съм инженер, ама ... подкрепям си ВАГа с две ръце. Полото ми също е с 1.4 мотор, ама е 100 коня, и е много по-оправно и по-удобно да правиш нещо откъм мотор спрямо това "недоразумение". Охлаждането на този Ситроен според мен е измислено по някакъв странен начин, който не е оправдан, освен с това просто да се различава от другите мотори. За ефективността на охл. с-ма няма да влизам в подробности. Всички знаете некогашните деъгели как се охлаждаха с "ризи". Не подкрепям такива изпълнения.
Но не мога да си изкривя мнението, че тази кола на 20+ години вози толкова меко, плавно и готино и то с 14 цола джанти. И не само торсионната задница, а като цяло.
Салона е скучен, тесен, неудобни седалки, а таблото с приборите избива рибата с тоя будилник вместо оборотомер. Защо?!? Не си го обяснявам.
В случая, пак казвам, купена е да вози пенсионери, те са доволни, ремонта е "без пари" и частите ѝ не бяха скъпи.. Това е важното.
Главата я прави човек, който работи в един гараж в Младост, а е шлайфана в ОКС, при пресечката отиваща за ВиК-то.