Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Топ потребители

  1. joro_kem

    joro_kem

    Потребител


    • Points

      8

    • Мнения

      1321


  2. The Best Forman

    The Best Forman

    Модератор


    • Points

      5

    • Мнения

      10067


  3. joro-120L

    joro-120L

    Фен на клуба


    • Points

      5

    • Мнения

      7380


  4. sando2

    sando2

    Потребител


    • Points

      5

    • Мнения

      142


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 12/14/24 във всички области

  1. Последва и първата разходка из Средна гора, и на един по-сериозен баир охладителната система "забълбука", но температурата твърдо държеше малко под средата на скалата на таблото. Освен виското, се включи и електрическата перка (същата, която сработва и при включване на климатика) и предполагам затова и не загря. Естествено, в следващите дни последва промивка на охладителната система, нов антифриз, смяна на масло, маслен, въздушен и горивен филтри, смяна на бобина-комутатор с оригинална, кабели, свещи, предни лагери и семеринги на окачването, профилактика на хъбовете и разни други дреболии. Вече 4 месеца сме заедно и всеки уикенд сме по баирите. С нетърпение очакваме и сняг
    4 points
  2. По примера на колегата @niki, реших и аз да представя "новата" ни придобивка. Имаме семейно комби Октавия 1 1.9 Tdi Tour - купихме я от магазина през далечната 2008 г. и до ден днешен и близо 253 000 км ни служи вярно и безотказно. Карам и служебна Октавия 3 комби 2.0 Tdi 7 DSG от 2019 г., която е на близо 130 000 км, също така вярна и безотказна. Исках обаче нещо за разходки из гората, за чисто забавление и лек офроуд. Минах през огледи на АТВ-та, Сузики Джимни, Паджеро Пинин, но всичко, което ми попадаше в заделения бюджет, беше или смачкано от каране, или с много, ама много ръжда. По една чиста случайност помолих колегата @zdravko zankov да погледне едно Джимни до Враца, да преценя струва ли си разходката от Пловдив до там. Здравко отдели от времето си, отиде на оглед и ми спести разходката - оказа се пълен гнилоч. Спомена ми обаче, че негов приятел продава Киа Спортидж 1 (не ги бях заглеждал преди това), но първо ще го пита за състоянието. Оказа се, че Киата е доста добре поддържана, стегната и без никакви ръжди. Естествено, запалих шкодака и отидох до слънчева София да я видя. Покарах я само около блока на продавача (беше с изтекъл ГТП), но ми хареса и няколко дни по-късно минахме нотариус и я подкарах към Филибето, където първата работа бе да я кача на естакада и да огледаме подробно шасито - много добро за кола на близо 30 години се оказа наистина
    3 points
  3. Да Жоре, наистина има прилика сега като го казваш. Само че го няма носовото, което малко ме дразни при Любо. Както казах по-рано, преслушвам си цялата фонотека напоследък и преоткривам разни банди и парчета, което е много разпускащо занимание. В момента съм на това:
    3 points
  4. Влади, тембърът на вокалиста /Paul Carrack/ много ми прилича на Любо.
    3 points
  5. Блус+соул+класици в жанра - който има интерес да чуе и предишните албуми. За гледане на концерт на живо - пригответе си 1 бут. уиски, ще е достатъчно. Всичко става много бавно и с голям кеф.
    2 points
  6. Аз горе-долу знам какво имам и нищо не мога да преоткрия. А и как да ги забравя, като имам музикална памет. Тези горните две не са ми от фонотеката, но това което ще пусна сега, вече го имам. Правя си записи от Тубата на касетния дек, представете си. Нещо в последно време съм го ударил на старо диско и ретро техника.
    1 point
  7. Честито, адаш! Със здраве и щастливи километри!
    1 point
  8. Относно халдекса - проблемите с него идват от ненавременно обслужване. На системата трябва да се сменя маслото на макс. 40,000км. и да се чисти цедката на смукателя на ходравличнаа помпа (Haldex 5) или да се смени филтъра (Haldex 4). Това често се пренебрегва от оторизираните сервизи по време на гаранционното обслужване на автомобилите. Обяснението в ЕТ беше "Нямаме го в предписанията и процедурите за обслужване и го правим само по изискване на клиента". А от къде да знае клиента ако не чете форуми? При задръстен филтър помпата започва да се товари, гълта прекомерно голям ток и започва да грее жестоко. От там първо се изпича изолацията и ширмовката на нейния захранващ кабел, след него се изпича и заминава управляващият модул. Моят Халдекс хванах на 75,000км. - никога не беше обслужван с доволно задръстена цедка и почти разпаднала се ширмовка на кабела. За щастие всичко все още работеше. За това - обслужвайте системата, за да си спестите пари и главоболия. Не е трудоемко, има много нагледно обяснени клипове в YouTube. Ако нещо не ви е ясно - питайте, с удоволствие ще обясня.
    1 point
  9. Дроселовата клпана обикновено насъбира сажди от EGR-а. Като се съберат доволно сажди, колата обикновено започва да записва грешка P0121 и светва чек-а. Първите симптоми, още преди да ви е светнала лампата са твърдо гасене на мотора. Обикновено проблемът се оправя с почистване на клапата, което ще опиша по-долу: Трябват ви: 1. Малка гедорийка с преход от 1/4" към битове за винтоверт/отвертка. Хубаво е да имате удължители, като късият удължител е задължителен. 2. Комплект битове. Трябва ви основно T30. Вземете си резервни, ако го загубите. Аз единия го изтървах някъде и така и не го намерих. 3. Комплект шестограми. 4. Комплект гаечни ключове. 4. Спрей за почистване на спирачки/контактен спрей/спрей за чистене на карбуратори/корселин или друг обезмасляващ спрей/разтворител. 5. Ръкавици 6. Комплект малки четки за чистене 7. Много парцали. 8. Още парцали. 9. Търпение и желание. Какво се прави, за да се свали клапата. 1. Сваляте буксата на клапата. Натиска се цялата букса навътре, натиска се бутончето и се издърпва навън. 2. Сваля се гумения сегмент от въздуховода, който влиза в клапата. Имате две стандартни скоби. При Йети е малко забито отпред и трудно се манипулира с отвертка. Най-лесно става с тресчотката и торкс 7. Отпускате хубаво скобите. Вадите маркуча от страната на клапата и го изнасяте настрани. С въртеливо движение вадите маркуча от пластмасовата тръба, идваща от кулера (долу). 3. Задължително закривате/затапвате въздуховода, идващ от кулера с парцал. 4. Откачате щеката за маслото от тялото на клапата с ключ/торкс 10-ка. 5. Три дълги болта на T30 държат клапата за колектора. Двата са лесно достъпни и се виждат, третия е откъм мотора и се цели на сляпо. 6. Клапата излиза. 1. Слагате едни ръкавици, че мазалото е жестоко. 2. Изстъргва се внимателно насъбрания кокс с отвертка или ножче. Отнемате кокса докато стигнете до желязо и основната част от нагара изпадне. 3. Миете обилно със спрей. Пригответе си легенче или отрязана туба от вода, за да подложите отдолу. Твърда четка за зъби или друга по-твърда четчица за чистене върши работа за фино почистване. Не препоръчвам използването на телена четка, за да не надерете алуминия, но с нея най-бързо би станало. 4. Чистене с парцали докато изпадне цялата гняс и клапата не залъщи. Раздивжвате на ръка и миете със спрея докато не започне да се движи хубаво и плавно. Второ нещо, което може да направите: 1. Сваляте мущука на EGR-a. За целта се сваля тръбата, идваща от блока. Там са два T30, но са на леко гадно място и ще ви трябва удължение за тресчотката. Внимавате много при свалянето на болтовете, за да не ги изтървете. Има ламаринена гарнитура между тръбата и блока. Хваната е с уши за фланеца на тръбата, но няма гаранция, че няма да изпадне. Внимавате и за нея. 2. Сваля се скобата откъм мущука в колектора с шестограм. Вади се тръбата. 3. Два Т30 болта държат мущука към колектора. Има гумена гарнитурка, която има водачи, но все пак внимавате да не изпадне. 4. Наслаждавате се на гняста. Миете и мущука по същата процедура. Трето нещо, което може да направите: Надникнах в колектора и видях каквото очаквах да видя. Сажди омешани с масло, г*вна, ужас. Предвид пробега на колата нямаше много масло, което е добре. Реших да изчистя колектора доколкото мога. Парцали, напоени с бензин или корселин биха ви свършили работа. Парцалът го намотавате около един дълъг гаечен ключ и чистите колкото можете. С едно огледало гледах какво се случва вътре и така изчистих всичко до разклоненията към цилиндрите. За да се изчисти хубаво колектора и портовете към цилиндрите, трябва да се свали. Свалянето му е свързано с доста разглобяване и нямам време и условия да го правя пред блока. CFHC няма вихрови клапи, което е добре в случая - една беля по-малко. Четвърто нещо, което може да направите: Преди да монтирате клапата към колектора, може да пуснете Output Test чрез VCDS, за да видите как се движи. Събиране: Събирането се прави по обратен ред. Мущукът на EGR-a може да обърнете към мотора, вие си решавате. Много внимавате при навиването на болтовете. С тия вложки, запресовани в пластмаса, съм брал големи дертове, особено ако пластмасата е опечена. Превъртат вътре и ходи се оправяй. Болтовете да се завиват на ръка до края и да се стегнат с тресчотката без джилатски напъни. Внимавате и с болтовете на тръбата на EGR-a, тъй като са на леко криво място - да не тръгнат на една страна. Преди да монтирам резбите на всички болтове пръскам с WD-40, за да вървят леко. Като всичко е сглобено: 1. Закачате колата на диагностиката и чистите грешките. 2. Пускате адаптация на клапата. Engine->Basic settings->Throttle body test. 3. Чакате, за да видите, че адаптацията ще премине успешно. Проверявате за записани грешки след адаптацията. 4. Карате и се надявате на най-доброто. Разбира се, възможно е задвижването на клапата механично да е дефектирало, защото саждите възпрепетстват нормалния и ход. Тогава решението е смяна.
    1 point
  10. честита октавия! много добре изглежда!
    1 point
  11. Искам да ви информирам, че тиража на тазгодишния календар на Шкода клуб България е изчерпан. Съответно изразявам благодарност както от мое име, така и от името на екипа на клуба на всички, които ни изпратиха своите фото предложения, а също и на тези от вас, които за първи или пореден път си поръчахте от изданието. Всички поръчани бройки с доставка с куриер са грижливо опаковани и изпратени. От утре, 14.12.2024г., ще ви очакват в избрания от вас офис на куриера. Всички поръчани бройки с взимане от НИМ в неделя, 15.12.2024г., от 14:00ч., също са подготвени.
    1 point
  12. Същия 'кат тебе! И той не се появи, а обеща. Несериозници
    1 point
  13. Багодаря, колеги, за двата часа с Октавията, много добро впечатление, върви бая и вози доста добре.
    1 point
  14. Привет, колеги, та.... не се разбрахме с трите цииндъра миксер и ето новата придобивка. Октавия 19 г. 1,5 150 кончета, още не знам коко и какви екстри има, преди 2 ч я прехвърих. Българка, на мако над 40К. Утре ще пусна и на свето някоя снимка.
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.