Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Топ потребители

Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 12/22/24 във всички области

  1. Зимата отново не ни изненада!
    4 points
  2. Днес ви представям малко снимков материал от музея на AWE (Automobilwerk Eisenach). Произвеждат автомобили от началото на 20ти век. Като начало копия на Austin, после няколко модела BMW, до момента, в който след войната фабриката остава в ГДР. Следват същите модели BMW, но вече с марката на завода - EMW и в последствие започват масовото производство на небезизвестния 3 цил. двутактов двигател с обем 998 сс. и автомобили IFA (копие на DKW от 1939та) и след това Вартбург. Марката е името на замъка Wartburg над града Айзенах. След обединението заводът прекратява производство през 1991ва и по същото време е построен чисто нов завод на Опел, който работи и до днес. Снимал съм повечето от табелите пред автомобилите. Снимките са от две посещения - декември 2022 и вчера, 19.12.2024 Приятно разглеждане https://photos.app.goo.gl/pq9LjcvGg3GZ3s69A
    1 point
  3. Близо до теб, в Сердика, даже се подвизаваше Вартбург Турист 1.9ТДИ Изчадието 610М (на мен пък ми харесва) е рожбичката на опитите за модернизация: https://autobild.bg/wartburg-610-последният-опит/
    1 point
  4. От прототипите е интересно онова жълто-бежово комби със странната предница. Това е първият опит да сложат 4-тактовия VW двигател на мястото на 2-тактовия. Обаче нали е надлъжно на пътя, а е 4 цил., т.е. по-дълъг трябвало да удължат предницата с 12 см. И ся, калниците същите, капакът леко изтеглен, нова решетка и мигачи от 120L. 8 бройки са направени, но после са поставили двигателя както трябва, за да ползват и скоростната кутия от VW. И те така.
    1 point
  5. Комбито с допълнителните стъкла на тавана е версията "Къмпинг", имаше и стандартно комби, с нормален си таван - "Туринг". У нас Къмпинг на живо не бях виждал до преди няколко години, не са се внасяли никога официално. Също и купето. У нас са се предлагали седан и комби "Туринг" само. Това за 311. Колкото до 353 - седан във версии "Стандарт" и " Делукс", комбита "Туринг" и "Туринг Делукс" - това е имало в Мототехника (в Кореком също, ма не за всеки). Нашият 353 Туринг, старият фейс, със средният радиатор и горни скорости, дядо ми го е изкарал от Кореком през 1981г. - някъде имах и разписката за около 1600 долара. Аз го яхнах 1998г на реални 62000км. това Варбурджини и няколко години по-късно му видях сметката като го вкарах в багажника на една Вектра. Събрах го наново, бях решил да го възстановя, но така го и продадох - комплектен, но за боя. За мен по-интересни са РС-а, РС1000 Мелкус и разните прототипи.
    1 point
  6. Комби на 311 съм виждал дори и по нашите пътища , но 313 е по-рядко от зъб на кокошка .. някъде около Айзенах живее немец , който също си е спретнал малък музей , та той се оплакваше в една серия на АМС колко трудно е намерил неговия (пак червен).
    1 point
  7. Готините хора винаги са предпоставка за готина среща. Студ имаше, вярно е, но пък беше яко да се видим, приказката вървеше без прекъсване. Абе беше си един адски приятен неделен следобед. Та да благодаря на всички, които отделиха от времето си и дойдоха да се видим и да закрием клубния сезон на НИМ за тази година. Благодаря и на @B.Petkov, който за пореден път се вдигна от Плевен, за да закрие с нас клубната година. Респект за желанието, отделените време и средства
    1 point
  8. Колега, имаше един хубав лаф: "С пълен г*з лесно се п*рди". Скъпи удоволствия са кайтсърфа, уиндсърфа, яхтинга, парапланеризма, ретро автомобилите, автомобилът "за събота и неделя". Тези неща голяма част от българите не могат да си ги позволят. Автомобилът в днешни дни се е превърнал в необходимост, а не "скъпо удоволствие". Погледни какъв е автопаркът във Враца, Нова Загора, Казанлък, Видин, Шумер и пр. Това не е защото на бай Петър от с. Турия не му се иска да кара Тесла, а защото със заплатата в завод Арсенал може да си купи "нова кола" - 10-годишна Октавия-3 в "перфектно състояние" на 300,000км. и то ако изтегли един малък заем към парите от продадената нива. Ако не изтегли заем, ще си купи Октавия-1 1.9TDI "уникат" с малко тръгнали калници. С колата ходи на работа в завода, пазари, води на лекар и купува лекарства на 90-годишната си майка, защото в селото и ветеринарен фелшер вече няма. Автобусите "Чавдар" до селото са по два пъти на ден, ако стигнат. Кварталната бакалия човечецът зарежда с 30-годишен Форд Транзит. На бай Петър няма едва ли ще му останат още 5-7,000лв. да си оправи "афтъртрийтмънта" на "новата" Октавия. Човекът от селското магазинче отдавна събира за нов бус, защото му е писнало да лежи под този. Общината от 10-години обещава да пусне нови автобуси по 4 пъти на ден, ама до там. И така са всичките му останали 100 съселянина, които не са се изнесли по София, където да работят по-високоплатено и могат да си купят 10-годишната Октавия-3 без да теглят заем. Като минават покрай шоурума на Шкода, гледат новия Enyaq и си викат "Майка му стара....". После им идват сметките за парното, семестриалните такси на децата, таксата за частната детска градина, ремонта на панелката и.....отиде Enyaq-а и екологията на кино. Никой не би отказал да кара нов автомобил. Едва ли някой щеше да се занимава да избушва DPF-и, катализатори, да "ръга XADO", да тества с какъв бензин ще мине преглед, да обикаля отчаяно по квартални сервизи и пр., ако можеше ей сега да извади едни 40-60,000лв. за нов автомобил и на всеки 3-5 години да доплаща, за да го сменя с нов. Друг е въпросът, че ако тръгнат да проверяват изпилените еко-норми на новите автомобили, само след някоя друга година експлоатация ни един няма да мине.
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.