Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Топ потребители

  1. The Best Forman

    The Best Forman

    Модератор


    • Points

      5

    • Мнения

      10576


  2. PRR

    PRR

    Глобален Модератор


    • Points

      2

    • Мнения

      11553


  3. vladkant

    vladkant

    Потребител


    • Points

      2

    • Мнения

      1668


  4. Mishelle

    Mishelle

    Администратор


    • Points

      1

    • Мнения

      7195


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 01/02/25 във всички области

  1. @РусенскоВарено същите кутии търсих. Намерих ги в кварталното левче
    1 point
  2. Ако веригата не продава някакъв продукт, в случая вид кутия, то няма как да си я купиш, защото нямат бар код за него. НО, когато това е "амбалаж" могат да го включат в цената, като такъв. Конкретно за пластмасовите кутийки - аз съм твърдо ЗА ЗАБРАНАТА им. В България, за съжаление, няма разделно изхвърляне, т.е. тези кутийки се ползват веднъж и след това стотици години "гният" някъде. В тази връзка съм да се задължат всички магазини, които продават пластмасови бутилки и да изкупуват същите. И депозита за всяка бутилка, независимо дали е пластмасова, стъклена или алуминиево кенче, да е достатъчна за да започне масовото им връщане и от там рециклиране. В Германия една пластмасова бутилка за 500мл Кока-Кола е 25 цента (по спомен). Това хич не е малка сума и съответно имат 90+% рециклируемост на опаковките.
    1 point
  3. @vladkant, то остави, че ще ти сипят в забранена за продажба, според думите им, пластмасова кутия, но и ще ти я продадат тази кутия, за 0.25 лв, цената и се отразява в касовата бележка. Та паприкаша е пълен. Иначе си търсил нещо подобно, предполагам: https://allforpack.eu/product/2640/kutia-s-prikachen-kapak-pp-pravoagalna-500ml.html Това е цена за 50 бройки. По веригите магазини и не само в тях винаги може да се срещнат и двете крайности - както компетентни, учтиви и любезни служители, така и такива, на каквито ти си имал случая да попаднеш. Поздрави, Усмихната, спорна и щастлива 2025 година.
    1 point
  4. Ако измерваш напрежение на батерията директно на оловните терминали (не на клемите за да избегнеш грешка от лош контакт) с бърз мултицет със запис или мин/макс стоп на показанията може да рзбереш до колко точно пада напрежението и и да се прави извод. При една изправна и правилно оразмерена ел схема на 12Вт напрежението може да спада до 9.6Вт при развъртане на мотора и е нормално според техническите документации които съм срещал за оловно-кисели акумулатори. С най-обикновен мултиметър неможе да се постигне достоверно показание за това кратко време. Аз ползвам у дома UNI-T 71D, горе долу става за ориентир при стартиране на мотора (пускал го да мери през 20мсек на моя 1.6л дизел). То така или иначе за нормалния потребител батерията се следи от компа на колата. След стартиране на мотора бордовото напрежение се определя от компютъра на колата и в зависимост от товара, околна температура, състояние на батерията, заряден ток, наклон на автомобила, натрупаната статистика, фарове, чистачки, регенерации, старт-стопа и още 100 други научни фактора известни на група инженери. Това за новите модели. Наблюденията на моята О3 при доста по-студен от БГ климат показва, че напрежението може дори да спадне под 12Вт при нормално лятно дълго каране (може би се провежда тест на батерията за състоянието и), друг път варира между 13-15Вт, зимата с парно, подгревни свещи (май си работята до към 30-40 минути след студен старт при мен), вентилатор, подгрев седалки и други консуматори почти постоянно стои между 14-15Вт. Немога да кажа до колко е удачно, но сигурно ще да е за по-добро направено в сравнение с конвенционалното 14.х Волта. Но иначе осветление, крушки, консуматори са подсигурени с постоянно напрежение през инвертори и не се наблюдава дълбоки примигвания или други артефакти. Ще прикача един файл на руски за старт-стоп системата намерен в нета, не е много по темата, но като за интереса. Не се впрягам от бордовото напрежение, ниско или високо, батерията да се тества от хора които разбират, зареждаш с хубаво зарядно, сменя се при високо вътрешно съпротивление и неиздържал правилно зададеният тест. То дори компа на колата казва на дисплея да се дозареди батерията и го индикира далеч преди да е вече умряла че да неможе да развърти при нормална експлоатация. Предполагам че е в резултат на тест във времето от бордовия компютър. Намален капацитет на батерията може и да в резултат на или косвена индикация на друг проблем както се описва по-нагоре в темата. Не съм експерт, но базирано на опита ми не само с автомобилни батерии ще е нешо такова. pps_sk_086_syst_start-stop_rus.pdf
    1 point
  5. Честита нова година, колеги. Пожелавам здраве, щастие и безавариини километри с приятни и незабравими гледки и места. Нека през новата година бъдем по разумни и на пътя
    1 point
  6. 1 point
  7. Живи и здрави, колеги. ACDC - Thunderstruck (Official Video)_1_1.mp4
    1 point
  8. Ти пък. Едни обръщат резбата, други колата
    1 point
  9. Казвам ви , че на французите нещо не им е наред , ама вие не ми вярвате Рено 900 , концептуална кола от 1959.
    1 point
  10. Не винаги теорията и практиката вървят заедно .. ако се водиш по таблицата на Варта , трябва да дозареждаш AGM акумулатора , а и обикновенния също , веднага след сваляне на найлона .. AGM идва с напрежение 12.7 В в най-добрия случай , а моя на почти две години и изправна електрическа система , сутрин е на 12.4 В , а товарната вилка дава 99% живот .. обикновенните идват с 12.4 В макс т.е. ако обикаляш с уред и табличката , никога няма да си вземеш акумулатор и за това остави бакласките сметки , защото освен ток и напрежение , има и съпротивление
    1 point
  11. Моето мнение е, че драма със стартера нямаш. Нямаш драма и с алтернатора при тези споделени показания. Но определено имаш драма с акумулатора. Тези измерени 12.1V след толкова много часове каране/работа на двигателя са малко. Според мен акумулатора е пътник и вече не държи ток. Това обяснява и пиковия пад при палене. Ето една най-обща, но добре обясняваща, таблица от страницата на Varta: Виж при 12.1V какво препоръчват и какво е състоянието на акумулатора. А ти реално си го зареждал, но файда не е имало. Това е линка към сайта на Varta, от където съм я взел.
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.