Като за 2 месеца изминали от последното писане се случиха някои неща.
На първо място се газифицирахме. Знам, че много от вас не биха го одобрили или направили, особено на тази цена, но ако всичко е наред, се очертава колата да минава повечко километри на годишна база и смятам, че инвестицията ще се изплати. Системата е Prins VSI-3 DI. Дават я с до 5% консумация на бензин. Засега не съм успял да засека колко бензин харчи, но ще го видим това. Газта за тези ~2500км e под 10л/100км, може би дори под 9,5л/100км и то предимно градско. Бутилката е 48л ако не греша. Събира 37л. Засега минавам до 400км с едно зареждане. За пълначката имаше място и ми я монтираха при гърловината за бензина, така че всичко е прибрано.
В края на Ноември се оборудвах и с някакви 4,5D гумени стелки. Важно ми беше, шофьорската да покрива по-голяма площ и особено под педалите, затова се спрях именно на тези.
Обявата ми попадна случайно от някоя от Фейсбук страниците за Шкода. Имат и 5-то парче за тунела, което се захваща за двете задни стелки, което също ми е полезно, че голямата госпожица не стои мирна като спрем някъде и така се запазва малко повече чистотата на мокета
(както се вижда не и на пластмасите и кожите покрай нея, но те поне лесно се чистят). В комплекта има фиксатори за задните стелки към мокета (отпред колата си има фабрични), но засега не съм ги сложил. Може би по-нататък, ако видя, че се местят. Стелките са “Sahler” и по описание са съвместими с Октавия 3 и 4, та ако някой има интерес може да ги пробва. Доволен съм.
2-3 дни по-късно получих това от китайците - CarlinKit 5.0 за безжична връзка на телефоните с медията и така не използвам кабели. Медията си има активиран Smart Link, явно затова и картите на фабричната навигация не бяха ъпдейтвани, откакто колата е излязла от завода.
Най-важното е обаче е, че отстраних един шум който ме притесняваше още от първите дни.
Шума беше виене при потегляне със завит волан, на първа, втора и задна. След четене и проучване, разбрах, че и чисто нови коли са имали такъв шум и първоначалната препоръка е смяна на маслото на скоростите. Тази 6-степенна ръчна кутия се слага на много коли с до 250Nm въртящ момент и проблема е известен в ЕТ и всъщност не само в България. Проверих за оригинално масло, очаквано, цената беше висока. Изненадата ми дойде след като ми казаха, че има модифицирано масло за виещи диференциали, което пък беше 3-4 пъти по-евтино . В крайна сметка си взех една туба Ravenol,
която си отговаря по спецификация за щастие и на старата кола, та смених маслото и на двете. При източването ми направи впечатление, че като количество отговаря на това, което трябваше да е, но за 120к км, беше доста черно/мътно.Въпреки че не очаквах мигновена промяна, такава имаше, но понеже не бързах да се радвам, продължавах да се ослушвам, а шума вече го нямаше. И така вече над 400 км съм минал и смятам, че проблема е решен.
Нямам снимки от процеса, защото не се сетих въобще да снимам, а и няма нищо специално за показване. Единственото, което е нужно е шестограм 17мм за пробките за източване и наливане. Добре че един комшия имаше и ми услужи, че в магазина бяха изчерпани, иначе щях да си купя. Другите нужни инструменти бяха торкс (или иначе казано еврейска звезда) 25, за кората под двигателя и шприц. Може да се зареди и отгоре с маркуч и фуния, ако нямате шприц, но аз съм се обзавел. И на предишни мои коли съм сменял масло на скоростите и особено след този случай силно препоръчвам смяната, макар и много хора да твърдят, че ръчните кутии не се обслужват.
В Събота използвах хубавото време да измия колите, че вече не им се познаваха цветовете и успях да си монтирам новите задни калобрани, които взех от ЕТ за крупната сума от 25,48 лева.
Трябва да си взема някаква химия за джанти и гуми, че тая помия дето газим по улиците няма измиване само с вода и четка. Гумите изглеждаха, все едно съм бил на офроуд и то след миенето!
По-горе бях споменал за опита ми с части от морга. Оказа се, че и аз съм в грешка и цената на нови оригинални била още по-ниска. Е, сега вече има завършен вид поне за мен.
И последната новост (засега), която добавих е една готина табла за задния номер.
Ще ме извинявате, че не е клубна, но не можах да дочакам да си взема, а вероятно ще сложа една на предния номер. Тази ми отлежаваше ~10 години в един кашон и реших най-накрая да си я монтирам точно на тази кола. Харесва ми как стои.